Ik heb sinds een half jaar een Seat Ibiza ST (diesel) uit 2012 (km stand 280...).
Pasgeleden reed ik op de snelweg en het voorgloei icoontje begon te branden. Kort daarna moest ik remmen maar de rem kon ik niet meer indrukken, die was keihard. Met de handrem uiteindelijk een noodstop op een bushalteplek kunnen maken. De ANWB heeft de vacuümslang gecheckt, de vacuüm was gewoon aanwezig. Nadat de auto een tijdje daar stil stond en weer gestart werd, deed alles het weer en was het icoontje weg.
Daarna heeft mijn vriend een paar honderd km gereden, geen probleem. Tot eergisteren. Weer op de snelweg, voorgloeilampje begon weer te branden waarbij ik de bui voelde hangen. Ik probeerde licht mijn rem te trappen, maar nee, geen mogelijkheid. Meteen daarna begon het motorlampje erbij te branden en viel mijn vermogen weg. De ANWB kwam weer langs. Heeft de auto uitgelezen, kwam de foutmeldingen tegen in het systeem en heeft daarvan een rapport naar mij gemaild. Maar niks kwam eruit over de remmen zelf. Hij heeft de blokkades gewist zodat ik weer 'veilig' naar huis kon rijden. Nu staat de auto al 2 dagen bij de garage. Ze kunnen niks vinden, rijden ermee maar ook niks aan de hand. Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of heeft een idee wat iedereen nu over het hoofd ziet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi,
Normaal zou er dan een foutcode opgeslagen zijn dacht ik.
Meestal iets met de turbodruk, de aansturingsklep van de turbo of de injectoren.
Moeilijk te zeggen van op afstand.
Uit de rapportage van de ANWB kwam o.a. de foutmelding vuldrukregeling turbocompressor/supercharger naar voren.
3 jaar
Vacuumpomp onderdruk meten, vacuumklep en slang rembekrachtiger kontroleren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar