Hallo,
Heb laatst een jaguar xjr 4.0 v8 voorzien van een andere (van schade auto afkomstige) supercharger. Nou heb ik de defecte ff losgehaald en ik kan die wel reviseren, heb ik weer 1 op voorraad. Via USA wel delen te krijgen, maar duurt allemaal zo lang.
Mijn vraag: Weet iemand hier in Nederland een bedrijf dat deze superchargers kan repareren of delen kan leveren?
het betreft hier een Eaton roots supercharger type 112M
met vriendelijke groet
Peco Power
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien weten zij waar je terecht kan : http://www.turbochargers.nl/welkom.htm
probeer turbo's hoet in dacht baarn
Bedankt voor de tips, maar helaas, die hebben alleen maar delen voor drukvulling vanaf een 2000 toeren, niet van af 1 omwenteling.
Dus voor de krukasaangedreven drukvuller maar delen in USA besteld, we wachten wel ff af. (Omdat het toch van dat snertweer is was dat een mooi klusje voor deze week geweest, ik sleutel het liefst buiten voor de werkplaats, vaak zet ik de auto niet eens op de brug, maar gewoon op een paar bokjes, geen gekloot met tl buizen die nergens willen blijven zitten of je verblinden. een goed geisoleerde werk/zit/ligplaat en dat voldoet mij prima. Op zo'n dag als vandaag moet ik wel naar binnen, maar vindt er niks aan.) Nou ja, als de onderdelen binnen zijn heb ik met de kerstdagen mooi wat te doen als de rest van de familie komt te dikdakken, kan ik mooi ff in de bijkeuken die supercharger reviseren ;-)
gr
Peco Power
Al weer klaar, revisie setje binnen, kost nog geen 50 dollar!
Peco
Heb een jaarjte terug ook problemen gehad,maar dan met een M62 Eaton..nieuwe revisie set gemonteerd..in feite alleen de 2 naald en 2 kogellagers,nieuwe pakking en olie erin gedaan,maar toch op de één of andere manier liep hij steeds vast,en wat bleek,het kogellager ( bovenin het deksel ) liep er steeds uit..erna nogmaal geprobeerd met een nieuw lager + groene lock tide,maar helaas nog steeds hetzelfde..
Bedenk me nog steeds hoe dit kan,wellicht heeft de vorige eigenaar het deksel flink warm gestookt om een nieuw lager makkelijk erin te laten vallen..maar heeft de warmte hem geen goed gedaan,aangezien het van gegoten aluminium is ?
Heb toen der tijd ook stad en land afgezocht voor onderdelen,moet waarschijnlijk nog een adres hebben liggen,maar het kan ook hier in NL.
Jammer van die lange wacht of levertijden in de USA
Is er trouwens via de dealer geen revisie set te leveren ?
Gr Stefan
15 jaar
Nee, dealer (hier al voor de kredietcrisis ter ziele) wil alleen een complete nieuwe supercharger a 3500 euro ex btw leveren, revisie was bij deze een fluitje van een cent, even de voorkant eraf, coppler (dat groene kunsstof ding) eraf, nieuwe erop, pakking ertussen, vullen en vastschroeven, klaar.
(dan heb je nog wel ff een paar uurtjes werk met het weer opbouwen) auto heeft ondertussen alweer een 20000 km gereden, niks aan de hand, trekt als een beer, loopt makkelijk 250 + en is gewoon goed (op wat roest!!!! bij de veerpoten en het subframe na dan, wat een slechte kwaliteit auto's voor zoveel geld!)
Die van die schade auto kon er direkt weer af, die had een klap gehad ofzo, want die deed erg raar bij meer dan 2500 toeren. die heb ik dus teruggestuurd.
gr
Peco Power
Even een naschrift voor de heer uit Belgie die mij vanmiddag belde, in verband met problemen met zijn 2006 Jaguar met supercharger...
http://www.youtube.com/watch?v=pSsSctYvO... dit is bij een gm, maar komt op hetzelfde neer..
http://www.jaguarforums.com/forum/s-type...
ik heb ook nog een pdf verhaal , maar dan moet u mij even mailen..
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar