Algemeen: fouutcode: 17978

VAG-COM Versie: HZH 704.1
Data versie: 20070422

Woensdag,12,November,2008,18:13:51:17647

Chassis Type: 35 - VW Passat B4
Scan: 01 02 03 08 15 25 41

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Motor Labels: 038-906-018.LBL
Onderdeel No: 038 906 018 P
Component: 1,9l R4 EDC 00AG 1629
Codering: 00001
Werkplaats#: WSC 05311

1 Fout Gevonden:
17978 - Motor Regel Eenheid Geblokkeerd door Beveiligingssysteem
P1570 - 35-00 - -
Gereedheid: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 02: Versnellingsbak Labels: Geen
Onderdeel No: 01N 927 733 DG
Component: AG4 Getriebe 01N 4147
Codering: 00000
Werkplaats#: WSC 00000

Geen Fout Code Gevonden.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: Remsysteem Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL
Onderdeel No: 8E0 614 111 AD
Component: ABS 5.3 FRONT D00

Geen Fout Code Gevonden.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 08: Airco/Verwarming Labels: 3Bx-907-044.LBL
Onderdeel No: 3B1 907 044 B
Component: CLIMATRONIC V 1.0.0
Codering: 02000
Werkplaats#: WSC 05314

2 Fouten Gevonden:
00532 - Voedingsspanning B+
07-00 - Signaal te Laag
00538 - Ref. Voltage
07-00 - Signaal te Laag

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 15: Airbags Labels: 1J0-909-60x-VW3.LBL
Onderdeel No: 1J0 909 607 A
Component: AIRBAG VW3 S V04
Codering: 00065
Werkplaats#: WSC 05311

Geen Fout Code Gevonden.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 25: Wegrijblokkering Labels: Geen
Onderdeel No: Bitte Adress
Component: e 17 eingeben

Geen Foutcodes Gevonden
of FTCs niet ondersteund door Regelapparaat
of een communicatiefout opgetreden

Einde -------------------------------------------------------------------------





De auto start voor ong. 1 seconde en slaat vervolgens weer af. Er is naar mijn weten de ECU niet vervangen of wat dan ook. Het probleem is spontaan ontstaan.
Ik heb geprobeerd de foutcode te wissen, maar deze komt na het wissen meteen weer terug. Ik weet wel dat de auto nu ong. 6 maanden stilstaat. Ik neem aan dat ik de sleutels niet hoef in te leren..??

Het gaat om een VW Passat TDI uit '98

Alle tips/oplossingen welkom!

Alvast bedankt

yilmaz85

Geplaatst door yilmaz85 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

foklop (0) PRO, 15 jaar geleden

17978/P1570 - Engine Start Blocked by Immobilizer
Possible Symptoms

* Engine starting but stalling immediately

Possible Causes

* Key(s) not matched
* Instrument Cluster not matched
* Engine Control Unit (ECU) not matched
* Engine Control Unit (ECU) Power Supply faulty

Possible Solutions

* Match Key(s)/Instrument Cluster/Engine Control Unit (ECU)
* Check Engine Control Unit (ECU) Power Supply (Relay)

Special Notes

* If no other immobilizer related fault codes are stored and the immobilizer related meas. blocks are fine except Engine Start not allowed, try cold-booting the car. Remove both battery cables from the battery. Short the battery cables together (away from the battery) for about 15 seconds. Reconnect the battery.

Bron: Ross Tech

vagfreak (0) PRO, 15 jaar geleden

foutcode: 17978 P1570
nl Motor Regel Eenheid Geblokkeerd door Beveiligingssysteem
du Motorsteuergerät gesperrt
en Engine start blocked by immobilizer
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:

* de motor start, maar slaat onmiddellijk weer af

Mogelijke oorzaken:

* geprobeerd te starten met een verkeerde/beschadigde sleutel
* de motorregelmodule is vervangen zonder aan de startblokkering te zijn aangepast
* de ECU is onjuist
* de ECU krijgt geen stroom
* startblokkering defect of er zit een fout in
* de sleutel / het slot is geprobeerd te manipuleren

Mogelijke oplossingen:

* pas de steutel(s) aan op de Instrument Module en de ECU
* check stroomvoorzien op de ECU
* de ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken.

Extra info:

* Als er geen andere gerelateerde fouten in de startblokkering zijn opgeslagen en de startblokkering gerelateerde meetwaardeblokken zijn in orde (behalve dat de start van auto niet is toegestaan), probeer dan een 'koude start'. Haal beide stroomkabels van de accu af. Houd beide uiteinden van de stroomkabels gedurende 15 seconden tegen elkaar aan (een eind uit de buurt van de accu!). Verbind dan weer de accu. (Example)

Bron: Gerrit Speek

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

kijk even naar de datum die loopt denk ik wel weer.

vagfreak (0) PRO, 15 jaar geleden

:) Je hebt gelijk, stom van me. Ik zal beter opletten volgende keer.

En als die nog niet loopt doet hij iets niet goed.

yilmaz85 (0) PRO, 15 jaar geleden

Auto liep daarna weer als een zonnetje. Was van een klant van me..

Grtz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.