Algemeen: Schiet de garage tekort of niet?

Graag hoor ik van garagemonteurs hun mening over het volgende:
Ik ben op vakantie in NL en de koelventilator blijft opeens op vol vermogen draaien. Ik ga naar een goed bekend staande garage, die heeft de storing uitgelezen en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat de fan defect was. Ondanks dat hij de eerste 2 weken vol zat heeft hij binnen 2 dagen een nieuwe fan incl. frame geregeld en gemonteerd. Toen ik hem ophaalde was de rekening 569 Euro incl btw. Dat is een heel bedrag maar verklaarbaar. Uurloon 60 Euro (1 uur) en 25 Euro voor storing uitlezen en fout wissen. Fan 378 Euro plus wat klein materiaal. Ik kreeg op verzoek de defecte fan mee. De fan heeft twee dikkere voedingsdraden en twee dunnere stuurdraden. Er bleek een knik in één van de stuurdraden te zitten en de kern was helemaal gebroken. Ik ben zelf een elektrotechneut en heb de stuurdraad gesoldeerd en ben terug naar de garage gegaan. Deze zette zijn hakken in het zand: Leverancier neemt de fan niet terug en ik ook niet. Op mijn verzoek heeft hij de leverancier gebeld en die wilde hem wel terugnemen maar de prijs bepaalde hij als hij hem binnen had ivm eventuele beschadigingen wat ik me kon indenken. Echter de garagehouder deed heel moeilijk: Solderingen geven kans op storing, er komt altijd vocht bij, ik ga er een timer bijzetten en reken elke minuut. Kortom, hij had er geen trek in. Ik zei dat ik er over na zou denken. Sommige kennissen zeggen, zo werken garages, als een onderdeel defect is wordt het vervangen. Anderen zeggen, hij had op z'n minst toch even kunnen checken of er sprake was van een draadbreuk. Wie heeft er gelijk? Want een rekening krijgen van 569 Euro terwijl alleen de stuurdraad stuk was is wel heel zuur.

Klaver

Geplaatst door Klaver (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan T (5) PRO, 9 maanden geleden

ik ben het met de garage eens want stel hij soldeert hem en binnen korte tijd heb je het zelfde euvel dan ga je terug en wil je het voor garantie dit is me al zo vaak over komen daar trap ik dus ook niet meer in.
als ik nieuw monteer heb ik zelf ook garantie op het onder deel.

groetjes jan

harry4203 (315) PRO, 9 maanden geleden

Tja, ik denk dat het hier gaat om een ford. Als de vin direct na de reparatie nog niet correct zn werk deed is er toch sprake van een verkeerde diagnose denk ik, waarbij de garage toch zn verlies zal moeten nemen.

jan T (5) PRO, 9 maanden geleden

ja dat ben ik wel met je eens
groetjes jan

Ehombie (15) PRO, 9 maanden geleden

Ik had in eerste instantie overlegt met klant. afhankelijk hoe de breuk bereikbaarheid....dit documenteren zodat de keus bij klant ligt.
als je kunt solderen icm met goeie krimkous...zie ik geen beren op de weg.

check

Beste antwoord, geplaatst door Hans4040 (190) PRO, 9 maanden geleden

Een garage beoordelen (of veroordelen) is geen onderwerp voor Problemcar.
Tot zover, einde topic.

Klaver (0), 8 maanden geleden

Ik zat even een tijdje in het buitenland en lees nu de reactie van Hans4040.
Volgens mij worden er hier regelmatig garages beoordeeld zonder overigens naam en toenaam te noemen. Ik vind het belangrijk te weten wat ik kan en mag verwachten van een goede garage. Puur onderdelen vervangen of ook de onderdelen beoordelen? Jammer dat deze topic wordt afgebroken.

Moderator Problemcar (65) PRO, 8 maanden geleden

Juist om dit soort discussies te voorkomen hebben we liever geen beoordelingen van bedrijven op dit forum.
Tevens draagt het noemen van bedragen niet bij aan de oplossing van problemen.
Problemcar.nl is opgezet om samen technische problemen op te lossen en niet om hele verhandelingen over garagebedrijven te plaatsen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.