Dag.
Ik heb een jaren 80 Chevrolet V8 met injectie (TPI). Nu heb ik nieuwe injectoren geplaatst. Er zaten 312 cc injectoren in. Maar die zijn niet te krijgen en heb er 300cc ingestoken. Loopt prima.
Echter. Nu loopt ie stationair bij koude motor niet helemaal lekker, bij warme motor een stukje beter, maar ook niet 100% stationair. Het toerental is warm meestal wat te hoog, bij koud wat te laag, maar schommelt dus. Toerental schommelt wat en zakt soms. Loopt er niet lekker op. Warme motor stationair hoort ie 600 toeren te lopen. Koude motor 900 volgens mij. Alleen schommelt ie er nu tussen. Tijdens het rijden geen probleem. Bij optrekken bij koude motor merk ik overgang naar beter lopen als ik gas geef.
Injectie is voorzien van een map sensor. Als ik met koude motor de stekker van lucht temp sensor los trek blijft ie stabiel lopen. Schommelt ie niet. Toerental is dan ook rond de
900, maar zakt niet meer naar 600 met warme motor.
Als ik de iacv los trek dan blijft ie schommelen.
Ik verdenk de lucht temp sensor. Maar hoe
Meet ik deze door? En wel erg toevallig dat deze stuk is gegaan bij vervangen injectoren. Hoe denken jullie daarover?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Opgelost. Bleek toch een vacuümlek. Gasklephuis lekte op intake. Met remmenreiniger niet geconstateerd. In garage met rookmachine de intake op druk gebracht en toen kwam het naar buiten. Pakking aangedraaid en klaar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar