Hallo,
Heb een probleem met een Audi A3 1.6 TDi 77Kw motorcode CAY
De auto wil niet aanslaan.
Nu heb ik ondervonden dat als je de aansluiting van de EGR loshaalt (vooraan aan de motor)
deze wel start, hij loopt dan niet 100%, maar wil dan wel blijven draaien.
dacht eerst dat het probleem aan de roetfilter lag, heb deze gedemonteerd en naar een bedrijf gebracht dat deze kuist, maar zonder verbetering.
Heb geen juiste uitleesapparatuur tot mijn beschikking, dus dacht via deze weg al in een juiste richting te geraken.
kan iemand mij op weg helpen?
Bedankt,
Kevin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Egr koeler vervangen is de oplossing.
Sluit dat pijpje (inlaatzijde) maar eens 100% goed af dan loopt de motor ook goed dus de egr klep (zit in de koeler) blijft open staan. Deze gaan volgens vw traditie als broodjes...
Dan zal ik deze demonteren,
is dit visueel te zien of hij stuk is, en kan deze hersteld worden, of toch maar gewoon nieuwe op zetten.
mvg
Kevin
10 jaar
Kan je niet zo 123 zien, of ze blijven open staan of ze gaan inwendig lekken (koelvloeistof gekoeld) dus gewoon vervangen is het beste, tenminste ik weet niet eens of je wel losse delen kunt krijgen.
Oke, bedankt voor de info!
heb het daarjuist is bekeken, ziet er een lastig werkje uit....
Zag dat de EGR-buis door de cilinderkop loopt, ik vermoed dat de koeler achteraan het blok ergens onder de turbo zit?
Kan ik er best langs bovenaf beter aan beginnen? misschien iemand met een beschrijving, hoe te werk gaan?
bedankt!
10 jaar
Je hebt toch deze motor?
http://www.youtube.com/watch?v=JfaB-ZUNK...
Dan moet je het roetfilter opnieuw verwijderen en dan kan je erbij, de turbo kan je laten zitten.
Denk dat je dit model hebt:
http://i.ebayimg.com/t/VW-AUDI-A1-A3-GOL...$_35.JPG
Ja,
dat is de motor die er in zit.
Das spijtig dat de roetfilter er weer uit moet, redelijk lastig klusje zo zonder een brug.
Hopelijk zijn ze niet te duur, waarschijnlijk niet aan te raden om er 1tje 2dehands te zoeken zeker, aangezien uw reactie in de eerste post (traditie, zoete broodjes)
Ga er deze week werk van maken, bedankt voor de informatie, je hoort van me als hij er uit is.
Mvg
Kevin
10 jaar
Nou ik denk dat je dat beter niet kunt doen want het komt toch wel vaak voor vind ik. De prijs weet ik zo ff niet. Beste klus inderdaad, officieel subframe laten zakken e.d. en zonder brug zou ik er niet aan gaan beginnen. Maar sluit eerst eens voor de zekerheid dat pijpje goed af en kijk hoe hij dan loopt.
Je hebt toch roetfilter al eens verwijderd, nou als je die al gedemonteerd hebt dan ben je al ver over de helft, dan alleen koelvloeistofslangen afsluiten of aftappen en dan de oliepijpjes verwijderen en dan de koeler ertussenuit wippen.
Dan zullen we op zoek gaan naar een nieuwe..
Roetfilter zit terug volledig op de wagen gemonteerd, was van de veronderstelling dat dit het probleem was, spijtig genoeg was dit niet zo.
Deze heb ik toen ook zonder brug gedemonteerd, er zijn leukere dingen, maar ben niet gauw bang van wat werk..
Morgen zal ik als 1ste werk het pijpje volledig afsluiten, dan zal ik mn bevindingen eerst posten.
bedankt
10 jaar
Auto start ondertussen helemaal niet meer...
Met of zonder EGR-buisje
Op startpiloot wil hij even draaien, maar valt stilletjes uit.
Zal al mn moed even bij mekaar nemen en er aan beginnen.
Zou het te doen zijn langs de bovenkant, na het verwijderen vd turbo, of geeft me dit nog meer werk?
grt
Kevin
10 jaar
hallo,
heel late reactie....
, maar uiteindelijk brandstofpomp vervangen.
probleem opgelost.
vermoedelijk omdat de wagen al een tijdje stilstond, en de vorige eigenaar er wss een hoge dosis roetfilterreiniger had ingegooid, is de diesel slecht geworden.
Mvg
Kevin
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar