close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4 2000: 2.5l TDI trekt slecht, luchtmassameter of EGR klep ?

Bouwjaar: 2000

Een kennis van mij heeft een 2.5l TDI die slecht trekt sinds kort. Nu is de auto 2x uitgelezen door VW en er zijn GEEN storingen gevonden, toch zegt de dealer dat het de lucht massa meter is. Nu weet ik dat dit een bekend probleem is bij VW TDIs, samen met de EGR klep die blijf hangen.

In oude berichten las ik dat een defecte LMM uit te lezen valt in de computer ! Dat is nu niet het geval, wat nu ? Zit de VW garage er naast en is het toch de EGR klep ? (andere kennis heeft 6 maand bij zelfde garage gelopen totdat ze er achter kwamen dat het de klep was, dit viel niet uit te lezen)

Nu wil ik graag weten :

-Is een defecte L.M.M. (?altijd?) uit te lezen in de computer?

-Wat is het probleem volgens jullie ?

-Wat kost een L.M.M. nieuw en valt het aan te raden 1 van de sloop te halen

Geplaatst door

Renkie9601 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een defecte LMM geeft zelden een foutcode in de motor management computer. Dit komt omdat de luchtmassa waarde vaak alleen wat lager is, maar nog niet helemaal onmogelijk.

Om je LMM uit te lezen moet je rijden! (uitlezen op 3000RPM en volgas derde versnelling)

Voor een 2.5L TDI weet ik de te verwachten waardes niet, maar vor een 1.9L TDI moet je 800mg/slag krijgen. Een kapotte LMM geeft b.v. maar 600mg/slag.

Wat is het onderdeel nummer van de LMM? Is het een Bosch of een Pierburg?

LMM haal je niet van de sloop. Dan moet je echt geluk hebben dat hij nog goed is (en enige tijd blijft) Het loont wel de moeite om b.v. eens in Duitsland te kijken. Dat kan zo 100 euro schelen.

dutch123 165

21 jaar

er is rijdend 2x gemeten met 3000rpm en er zijn ook toen GEEN foutcodes gevonden. Daarom vind ik het zo raar dat de garage resoluut besluit dat het de LLM is terwijl die EGR klep het ook zou kunnen zijn?

Dat de garages in Duitsland beter en goedkoper zijn is mij bekend.

Renkie9601 0

21 jaar

Ook rijdend krijg je inderdaad geen foutcodes. Je krijgt alleen maar luchtmassa waarden. Deze waarden moet je beoordelen. Een kapotte LMM geeft veelal te lage waardes.

Waarom probeert de VW dealer niet even een nieuwe LMM? Probleem opgelost? Dan goed gegokt. Niet opgelost, onderdeel terug naar magazijn en verder zoeken.

Jammer dat je geen onderdeelnummer geeft. Anders zou je kunnen kijken of je een andere LMM zou kunnen lenen van b.v. een Passat TDI.

dutch123 165

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.