close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 80: 80 2.3 op 4 cilinders aanslaan en hoog verbruik

Bouwjaar: 1992

Hallo,als ik mijn 80 2.3 1992 ng motor een paar dagen niet heb gebruikt en hem dan start slaat die aan op 4 cilinders en 1 sec. later doen ze alle 5 mee.
Dit doet die niet altijd en de weersinvloeden hebben hier ook niets mee te maken.
Als de motor heeft gelopen en een beetje op temperatuur is en ik wil hem opnieuw starten moet ik soms 2 a 3 sec. starten voordat hij aanslaat.(bij koude motor slaat die direct aan).
Brandstofverbruik is in de stad met normaal rijden al gauw 1 op 6.5 en een ritje snelweg van 300 km met constant 130 km op de teller 1 op 10.
Heb co% gemeten en zag tot mijn verbazing dat het percentage bij warme motor en constant rpm van 2000 toeren schommelde tussen de 0.80 en 1.46 %vol co.(lijkt mij veelste hoog).
Ik denk dat ik 2 verschillende problemen heb maar het hoge brandstofverbruik vind ik het ergste.
Bougies,verdelerkap+rotor,bezinefilter,luchtfilter enz... zijn allemaal al vervangen toen ik hem heb gekocht(2000 km geleden).
Wie kan hier antwoord op geven.
Vriendelijk bedankt voor de reacties.

Geplaatst door

r. (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi ronnie


ik vermoed.. dat dit probleem zit in de brandstof doseur!( deze zit op het luchtfilterhuis)( de spinnekop, ook wel genoemd )

deze kunnen behoorlijk vervelend zijn!! en geven dit soort klachten!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

heeft dat ook met het co te maken en een te hoog verbruik?

r. 0

19 jaar

hoi,



tevens kun je de lamdasonde controleren!!

in het verleden heb ik meerdere doseurs vervangen! ( repareren is geen optie! ) fijn worden ze nooit meer, vervangen door een donor is de goedkoopste oplossing!

ze zijn behoorlijk schaars! aan het worden, ( kijk/vraag eens bij www.coendonkers.nl )

dat is de audi sloper!!!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Hoe kan ik de lambdasonde controleren dan?
Alvast bedankt Paul.........

r. 0

19 jaar

Als deze motoren veel km's hebben kunnen ze ook bijzonder opknappen met een setje nieuwe injectors, wel erg duur maar vaak de moeite waard. (verbruik, mooi rondlopen en soepel oppakken) Bosch levert deze aanmerkelijk goedkoper dan de dealer....

audia4 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.