Goedemorgen mensen,
Ik heb het volgende probleem: als ik mijn auto ga wassen in een IMO wasstraat waar er onder hoge druk gewassen wordt mis ik vermogen als ik de wasstraat uitrij. Dit fenomeen duurt dan nog een kilometer of 30.
Het is een beetje lastig omschrijven, ik zal het even proberen:
Bij het gas geven valt het vermogen volledig weg op het moment dat ik wil optrekken. Onbelast gaat het wel goed. Het is zo erg dat de auto zelfs uitvalt. Wegrijden moet dan met ongeveer 2500 toeren. Op dat moment merk je dat het even duurt voordat de turbo "inkomt". Op het moment dat de turbo gaat meewerken is het volledige vermogen weer beschikbaar en schiet de auto naar voren.
Op toeren blijven rijden is het devies. Het uitschakelen en opnieuw starten van de auto biedt geen oplossing.
Mij lijkt dat er vocht in de luchtfilter of LMM terecht komt of zo. Weet iemand hoe ik eea kan controleren?
Alvast bedankt voor jullie reacties en interesse.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou harold daar zit ik ook aan tedenken.
ik zou na het wassen in het luchtfilter kijkenb of daar water in staat is dat zo dan weet je zeker dat dat de oorzaak is en kun je kijken wat er aan scheelt.
groetjes jan.
Heb je de auto ook al eens uit laten lezen of nog beter, tijdens het rijden een log gemaakt om te zien waar het probleem ontstaat?
Ik had net hetzelfde probleem , na veel zoeken ,slangetje van EGR klep afgeschakeld en auto liep normaal.
Bij VW -Audi dealer kreeg ik de raad -na meerdere malen uitlezen en testen- de Turbo te vervangen, omdat variabel regelsysteem vastzat. Heb turbo open gemaakt , variabele regeling schoongemaakt en liep weer goed
Zelf ben ik echt een nitwit op dat gebied moet ik je zeggen. Waar zit die klep en is een turbo schoonmaken een beetje doable?
15 jaar
Rookt de auto ook overdreven bij volgas geven?
Kan ook zijn dat EGR open blijft staan, ik dat geval afsluiten met een plaatje.
Rijdend uitlezen zal echter uitkomst bieden en laten zien wat er mis is.
klep zit bovenaan gasbedieningshuis , kant van de luchtfilter
turbo is te reinigen , goed markeren waar je losschroeft , zodat alles terug in dezelfde positie gemonteerd wordt
Nee, de auto rookt niet. Heeft alleen verlies van vermogen.
Ik ga eens kijken of ik de turbo kan vinden. Dank je wel voor je uitleg.
15 jaar
Tijdens mijn vakantie kreeg ik een telefoontje van iemand met hetzelfde probleem met dezelfde motor. Kennelijk is het dus een vaker voorkomend probleem. Deze persoon meldde me echter dat hij het ook heeft tijdens regenbuien.
Inmiddels heb ik mijn 1.9TDi ingeruild dus ikzelf heb geen last meer van het probleem, maar het is dus niet opgelost.
15 jaar
dat is ook een manier om het voor je zelf opgelost tekrijgen.
groetjes jan.
Inmiddels heb ik contact gehad met degene die deze auto heeft aangekocht. Hij heeft het probleem voorgelegd aan zijn locale audi man, en deze heeft de "terug voeler van uitlaatgassen terug de motor in" bijgesteld, vervangen of iets dergelijks. Is dit die EGR klep?
En Jan, dat was niet een manier om het opgelost te krijgen, echter kroop het bloed weer waar het altijd kruipt bij mannen. Ben wel blij voor de nieuwe eigenaar dat het probleem is opgelost. Zelf had ik er weinig last van omdat ik de betreffende wasstraat sindsdien gewoon gemeden heb en geen last heb gehad van het probleem.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar