auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A6 1999: A6 2.5 tdi trekt niet

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: V6 2.5 tdi

Ik ben in het bezit van een a6 2.5 tdi V6 quattro tiptronic uit 99.(110 KW)Prima auto maar sinds een half jaar wordt t een stuk minder.Ik dacht eerst dat de bak (koppelomvormer)kapot was,maar na een diagnose bij een gespecialiseerd transmissiebedrijf bleken er eigenlijk geen storingen te zijn.Wel "zoekt"de auto steeds naar de juiste versnellingen en blijft op en neer schakelen,maar volgend de monteur kan hij niet beoordelen of het aan de bak ligt omdat de auto gewoon geen vermogen heeft en gewoon heel slecht trekt.Het koppel wat normaal toch boven de 300 nm zou moeten zijn was bij een meting 180! Hij komt met heel veel moeite uiteindelijk wel bij de 4000 toeren maar onder de 2000 en boven de 3000 is het echt niets.Daartussen gaat het nog wel,maar da's ook precies het moment dat de turbo goed inkomt. De Lmm is al twee x vervangen en de Turbo is laatst ook vervangen(deze was kapot en toen was het helemaal een lelijk eendje qua trekkracht natuurlijk) ,maar het probleem blijft.Als ik mijn best doe haal ik op de snelweg(laatst in Duitsland) nog wel de 200 maar van o naar 100 gaat echt in 25 seconden. Hij rookt verder niet en verbruikt geen olie. Wie kan mij helpen en wie weet er een goede specialist die zo''n 2.5tdi V6als zijn broekzak kent.liefst in de omgeving brabant.

Geplaatst door

Funhouse (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

koert

zijn de nokkenassen al eens gecontroleerd. nokkenas problemen kwamen en komen nog steeds voor, het sluipt er zo langzaam bij in.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

laaddruksensor is ook nog een optie. wat ik mij ook afvraag is de auto al eens uitgelezen ?

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ongeveer 80.000km geleden zijn alle riemen,spanrollen,klepstoters en slepers etc vervangen en de nokkenassen eruit geweest.Deze waren toen niet versleten.Onlangs met het vervangen van de turbo zijn ook de egr klep gereingd de lmm vervangen ,het inlaatspruitstuk gereinigd,de vacuumslangen en de magneetklepventielen. Het vermogensverlies kwam ook vrij plotseling in zeg maar een week opzetten.Daarna is het steeds zo gebleven.Ik heb gisteren de lmm vervangen voor de oude die er ook nog niet zo lang in zat en toen deed hij het ietsje beter onderin maar het is nog steeds niks.hij blijft schokkend opschakelen en zoeken door te weinig vermogen. Laats toen het erg warm buiten was kwam hij bijna helemaal niet meer vooruit,toen moest ik m echt er doorheen slepen.

Funhouse 0

17 jaar

tja, je hebt er al veel aan gedaan lees ik. deze motoren zijn mij goed bekent, oké het zijn zorgenkindjes maar veelal standard dingen. ook de pomptiming zou verlopen kunnen zijn. is moeilijk zo iets van te zeggen.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Oh ja ,de pomptiming stond 1 graden verkeerd en is ook pas bijgesteld. Overigens zijn al deze zaken behalve de turbo en toebehoren bij de dealer uitgevoerd.Hij reageerd trouwens ook erg traag op t gas. Als je weg wilt rijden druk je eerst het pedaal in dan komt er langzaam iets en dan komt ie langzaam op gang,boven de 2300 toeren gaat t dan eindelijk een stukje vooruit.Hij is natuurlijk meerdere malen uitgelezen op storingen e.d maar uitgelezen op turbodruk en zo niet.

koert

Funhouse 0

17 jaar

Ik heb gisteren de andere LMM er weer ingezet,om te kijken wat het verschil is en nu is het zo dat ie tot de 2100 toeren echt nauwelijks vooruit komt en daarboven het ineens redelijk doet en doortrekt tot 4200 toeren.Maar goed,dit is ook niet te doen,omdat je meestal in het toerengebied rond te 2000 toeren rijd en daar doet ie dus vrijwel niets.Iemand nog een idee??Ik heb trouwens voor de zekerheid met een staafje door de olievulopening gevoeld naar twee nokken die ik kon bereiken,maar die waren echt volkomen glad.Wel is het zo dat als de motor draait er een beetje damp en lucht uit de vulopening komt,als ik de dop er los op doe dan "dribbelt"ie een beetje op de lucht die ontsnapt. Is dit normaal? of zit er iets verstopt mischien?? Mijn koelvloeistof blijft overigens altijd keurig op peil en is supernetjes helder rood ook verbruikt ie nauwelijk olie.

Koert,

Funhouse 0

17 jaar

www.coendonkers.nl zit in erp dus is vlakbij en is de audispecialist hier in de buurt!

koen6346 0

17 jaar

Hebben ze behalve de pomptiming ook naar het functioneren van de vervroeger gekeken?

Jos.

jos-br 0
badge

17 jaar

Het probleem is opgelost,
Nadat de dealer al geconstateerd had dat het zeker niet aan de verstuivers kon liggen ,kwam Coen Donkers uit erp er achter dat het wel degelijk daar aan
zou moeten liggen,nadat ze die vervangen hadden met een revisiesetje liep ie weer als een trein!

Funhouse 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.