de wagen met tiptronic versnellingsbak. code FAD trekt in de 1ste en 2de versneling normaal, en vanaf 3de 4de 5de trekt hij ook wel maar gaat de hogge toeren in, precies of hij doorslipt,vb bij 120km/h bij gas loos te laten valen de toeren op 1100tr waar ze zich normaal aan 2100 zouden moeten houden. diagnose foutcode; 17125 p0741.
wat kan dat zijn?
daniel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan zijn dat hij in noodloop gaat.Doet zich dit altijd voor of is het weer even goed nadat je het contact uit en daarna weer aan gezet hebt?
neen die gaat niet in noodloop, en het doet zich altijd voor,
18 jaar
code fad zegt mij niets, wat voor motor en code motor is het?
vr.gr.
motorcode is AKE en versnellingsbakcode is FAD
18 jaar
afhankelijk van het bouwjaar kan dit probleem in de koelvl.stof sensor zitten. deze stuurt ook de aanlegdruk van de koppelingen in de bak aan. vandaar dat deze kan gaan 'slippen' bij een verkeerde sensorsignaal. codes duiden evenwel op een kapotte koppelomvormer.
vr. gr.
de sensor is 2 maanden geleden vervangen omdat toen de temperatuur van de motor niet hoger kwaam dan +-70a 80 graden, maar daar mee was het probleem niet opgelost met de temperatuur dus is het waarschijnlijk termostaat, die is nog altijd niet vervangen , maar de probleem met de versnelingsbak heb ik van vorige week pas,zou ik mischien eerst de olie in de bak gaan vervangen? maar van onder is er geen lekage dus ik betwijfel dat het olie kan zijn, en die slipt alleen in 3de 4 de en 5de , in 1ste en 2de doet hij normaal
18 jaar
klopt foutcode 17125 geeft aan dat de koppelomvormer lock-up niet goed functioneerd. er is een keerring in de koppelomvormer zelf defect/lek en je zal dus geen olie onder de auto vinden. het lock-up systeem wordt niet in de lagere versnellingen gebruikt. Heb je misschien wel gemerkt dat de bak zo af en toe bij de lock-up ingreep wat schokte?
vr.gr.
neen, hij schokte helemaal niet ,wat kan ik daar aan doen? voor dat minst kostelijk te maken??? is het lock-up systeem los te verkrijgen??? zit dat in de regelkast (regelaparaat)? moet de versnellingsbak er onder uit??
18 jaar
het lock-up systeem zit in de koppelomvormer, dus bak erachter weg en vervangen door nieuwe/revisie koppelomvormer. Vraag eens bij een automatbakkenrevisie bedrijf.
vr.gr.
misschien heb je hier wat aan:
http://www.tdiclub.nl/topic.asp?whichpag...
18 jaar
kan zijn dat er te weinig olie in zit??er is geen lekage onder te zien, maar mischien verbrand de olie na zoveel jaren en daardoor verminderd? olie nuit vervangen of nagekekken ,al 160000km gelopen
18 jaar
met erbrande olie die ook nog eens een niveau verlaging meebrengt, betekend dat de bak helemaal aan zijn end is.
volgens mij wil je er niet aan geloven dat het probleem inderdaad ernstig is en zoek je excuses/alternatieven om er makkelijk en goedkoop van af te komen. wil je goedkoop dan gewoon laten zitten die bak, het probleem blijft en zal op voorhand niet erger worden. maar als je zo wilt rijden?
vr. kerstgroet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar