Motor slaat afwisselend niet aan en dit komt steeds vaker voor.
Als je het dan na ..... tijd het weer probeerd, dan slaat hij wel direct aan!
Mijn monteur heeft:
- De krukassensor vervangen.
- De ontstekking in de startonderbreker overbrugt.
Ervaring vandaag 6-3-2011:
Om +/- 12:00 uur gestart en heen +/- 5 km mee gereden, motor uitgezet, pasagier opgepikt, opnieuw gestart en weer +/- 5 km terug mee gereden.
Na +/- 1 uur later meerdere keren achter elkaar gestart, maar de motor wil niet aanslaan.
In dit specifieke geval na +/- 9 uur later weer gestart en de motor slaat in 1 keer aan!!!!!!!
Vraag:
Wat is hier nu de oplossing van het probleem????
Een ANWB monteur had het over een krukas of nokkenassensor probleem, nadat hij hem met een verhoogde spannig (+/- 15V) wel aan de praat kreeg.
Mijn monteur geeft aan dat de nokkenassensor dit probleem niet kan veroorzaken!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meet de oliedruk eens bij koude toestand bij te hoge oliedruk blijven de kleppen open volgens mij zat er een modificatie op de oliepomp in die jaren oliedruk was te hoog.
succes
Hallo harnak,
Ik heb jouw antwoord besproken met mijn monteur, maar deze gaf aan dat het geluid van de motor -tijdens het starten en niet aanslaan- aanhoort als voldoende compressie aanwezig.
Heeft het open blijven van de kleppen ook tot gevolg dat er geen vonk\ontstekenig is en de motor niet aanslaat?
13 jaar
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 80 2.0 E 85kw automaat '94
Je kunt er niks van op aan en ik weet ook niet waar ik moet zoeken.
Heb bougie+kabels en rotor verdelerkap ook al vervangen.
Zo heb je een paar dagen geen last en zo wil hij niet meer aanslaan, en wacht je soms even een minuut en slaat ie maar zo aan.
vanmiddag zat mijn vrouw weer met het gezeik dat ie niet wou aanslaan
na een paar minuten starten. mijn buurman heeft hem gewoon eens over gestart (accu was nog niet leeg trouwens)
en warempel! hij sloeg in één maal aan!
Ik denk dat het mischien iets met te weinig spanning te maken heeft in de ontsteking. Bobine mischien.....
13 jaar
Nog even voor de duidelijkheid m.b.t. de storing:
- De ANWB man heeft -tijdens de storing- geconstateerd: Wel brandstof circulatie maar geen vonk!
- Mijn monteur heeft de storing zelf nog niet meegemaakt, maar alleen via de telefoon meegeluisterd tijdens starten en niet aanslaan.
13 jaar
Verdacht vind ik in beide gevallen het contactslot. Deze kan zo ver gesleten zijn dat op het moment van starten wel de startmotor maar geen ontsteking is. Als het geen automaten zijn ,geef de auto een sleep of duwtje. Succes.
nee bij geen vonk gaat mijn verhaal niet op . dan heeft Punt weer een punt met het contactslot.
13 jaar
Ik heb vorig jaar nog het contactblokje vervangen van het contactslot, of bedoel je echt het 'slot'? (slot voelt nog wel degelijk aan met starten geen ruimte ofzo... met het oude contactblokje zat er meer speling in het slot.) ik ga binnenkort even een andere bobine versieren en die er op zetten. kijken of die irritante storing dan over is!
13 jaar
De motor slaat tot nu toe nog aan, maar dat kan/zal wel toeval zijn.
De startprocedure met het gebruik maken van 1=sleuteltje startonderbreker en 2=contactsleutel omdraaien hebben wij versneld n.m. :
- 1 snel erin en eruit (ledje gaat uit).
- 2 snel starten (o.a. het ABS lampje nog aan.)
Hiervoor deden wij rustig aan met 1 en met 2 tot het ABS lampje uitging.
Is het een mogelijkheid dat door warmte of tijd een condensator of iets anders doorslaat/uitvalt in wat voor'n apperaat dan ook?
Anders maar wachten tot hij weer fout gaat en dan het aanduwen/slepen van Punt proberen.
Vraag:
Als het contactslot de ontsteking niet aktiveerd tijdens het starten, hoe gaat dit dan met het aanduwen/slepen?
13 jaar
Dat contactslot is een draaiende schakelaar. Bij slijtage kan het zo zijn dat wel de startmotor een spanning ktijgt maar de ontsteking net niet meer. Met de nadruk op KAN. Ik heb er zoveel vervangen en bijna altijd met resultaat. De kosten zijn het niet en iedereen levert het onderdeel. Met aanduwen laat je het slot in de contactstand staan!!!!!!! Dat is om aan te tonen dat de onsteking ingeschakeld blijft en dit de oorzaak KAN zijn. Succes.
Vraag aan Punt,
Laats viel mijn 80 ook zomaar uit toen die stationair draaide. en schommelde ook heen en weer in toeren. heb toen de pingelsensor op advies vervangen, maar dat het er nou echt beter van is geworden kan ik ook niet zeggen. heeft dat ook met het slot te maken denk je? of moet ik het dus ook bij de bobine zoeken?
13 jaar
Als je weet waar een pingelsensor toe dient ....is dat wisselen er van om deze reden zinloos. Het komt echter voor dat als de motor bonkt in defecte motorsteunen deze sensor dat kan detecteren als pingelen dan de ontsteking verlaat. Om de klacht te tekkelen is een scoop o.i.d. een must om te zien of er een onderbreking is . Die klusjes zijn niet mijn favoriet. Groeten.
Tot nu toe starten lopen, maar nog steeds met de twijfel "Doet ´t ie het of doet ´t ie het niet?".
Bij het verhaal van de versnelde startprocedure heb ik niet vermeld dat het startonderbreker contactslot gedraaid is met de 3 contactpennetjes naar boven.
Als nu de sleutel van de alarmonderbreker in/uit het slot komt, dan maken de 3 contactpuntjes sleutel/slot wel beter contact, maar zo simpel kan het toch niet zijn? Afwachten of het goed blijft gaan en de twijfel t.z.t. dan gaat verdwijnen.
13 jaar
Vraag aan Punt of Harnak:
Kan het zijn dat de 3 contactpunten van de contactslot/sleutel startonderbreker de oorzaak was/is?
Wat doen deze 3 contactpunten eigenlijk?
De Audi is nog steeds starten en lopen.
13 jaar
Heeft de sleutel een transponder ? Dik type sleutel. Reserve sleutel ook al geprobeerd ?
Als je onder Google met afbeelding zoekt op conlog, dan zie je hier een plaatje van het alarmonderbreker slot met mannetje/vrouwtje.
De sleutel is geheel van plastig met aan het eind 3 messing contactpunten. We hebben met de 2 beschikbare sleutels tijdens het probleem zonder succes proberen te starten. Met het omgedraaide conlog vrouwtje -contactpunten aan bovenzijde- is het tot nu dus starten lopen.
We hebben dus een sleutel voor de (conlog) alarmonderbreker en een sleutel (zonder transponder) voor het starten.
13 jaar
Er uit halen die troep. Jij bent degene die er het meest last van heeft. Er zit al een beveiliging in waarom dan 2. Groeten.
Maandag weer startprobleem (2x prrt maar niet doorzetten) en toen kunnen aanslepen.
Net voor het aanslepen gestart maar niet aanslaan en toen met de auto op contact aangesleept en voor dat we de straat uit waren liep de motor!!!!!!!!!
Thuis uitgezet en gestart en ja hoor direct aanslaan!
Vragen vragen vragen
-Als het contactslot bij het starten de ontsteking niet doorzet, waarom zou hij het dan na een poos wel weer doen????????
-Is de computer op hol geslagen en reset hij na een bepaalde tijd?
Net een afspraak gemaakt om de conlog startonderbreker uit te bouwen en nu denk ik heeft dit nut of wordt het een bodemloze put m.b.t. kosten?
Als hij het doet is het een fantastische auto, maar nu wil ik hem wel zo naar de sloop rijden of slepen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13 jaar
De (Conlog) startonderbreker is verwijderd en het contactblokje van het contactslot is vervangen. De motor slaat tijdens het starten weer aan!
Of de startonderbreker of het contactblokje het probleem veroorzaakte is niet bekend, omdat tijdens de klus niet halverwege is gestart.
Bij een 2e keer aanslepen op contact wou de motor niet aanslaan, dus ik ga voor een defecte startonderbreker.
Mijn monteur heeft voor de zekerheid wat geprobeerd met de nokkenaspositiesensor, maar met deze sensor compleet losgekoppelt, kon hij gewoon starten en bleef de motor gewoon lopen!!!!!!
De nokkenaspositiesensor zorgt er alleen maar voor dat de brandstoftoevoer geoptimaliseerd wordt en zonder gaat hij op standaard staan.
13 jaar
Help!
Hij wou weer niet aanslaan.
Met het slepen -tijdens 4e keer koppeling laten opkomen in de 2e versnelling- sloeg de motor aan, tijdens de 1e 3x pogingen helemaal geen sjoechem.
Wat is er toch aan de hand:
1- Krukaspositiesensor vervangen. 2- Startondebreker is uitgebouwd. 3- Nieuw contactblokje is gemonteerd.
13 jaar
Nu aan jou om te zien bij welk deel er op dat moment geen spanning is . Wij hebben daar een kastje voor met een aantal aansluitingen die je kunt bevestigen naar de belangrijkste componenten, ontsteking , brandstofpomp event. de ECU . en het zat aan massa. Maak ook zoiets ,die van ons had led,jes maar echte 12v. lampjes geven letterlijk een beter beeld. Succes.
Raakt je pulsgever niet de hall sensor in je ontsteking...
kijk even of je speling hebt op je rotoras, en dan bedoel ik niet in de draairichting, maar op de lagers...
is de distributie niet per ongelijk een tandje versprongen?
13 jaar
Het probleem is opgelost!
Mijn (geen merk) monteur is (na diepgaande studie documentatie Audi) terug gekomen op zijn mening m.b.t. de functie van de nokkenaspositiesensor, deze heeft toch ook een halfunctie (??) richting computer en zou samen met de krukaspositiesensor dus wel verantwoordelijk kunnen zijn voor het afwisselend niet aanslaan!!!!!!!
D.m.v. het meten van een bepaald spanning ergens op de computer kon hij constateren dat het nivo hiervan niet goed was!
Nokkenaspositiesensor is vervangen en vanaf dat moment "Starten is lopen!"
>>>>>>>>>> Iederéén die op mijn vraag heeft gereageerd, wil ik bij deze vriendelijk bedanken!!!!!! <<<<<<<<<<<<<
13 jaar
mooi dat het opgelost is....bedankt voor de feedback.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar