auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4 1.9TDI: Airco

Bouwjaar: 1998

Voor de 2de keer in minder dan een jaar tijd is een aircopomp op deze wagen vastgelopen. Nochtans door een aircospecialist vervangen, systeem gereinigd etc.



Is de kwaliteit van de pomp zo slecht?



Geplaatst door

Rookwolk (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het is raar of zelden dat een compressor van audi defect gaat. Als de defecte compressor kleine metaaldeeltjes heeft achtergelaten in het circuit moet men dit grondig reinigen, eveneens moet het kleine filtertje worden vervangen en best ook de droger. Indien dit dus niet is gebeurd kan je natuurlijk zoiets als gevolg hebben.

Groetjes,

De pomp is inmiddels naar de fabrikant gestuurd en deze beweert dat er inderdaad metaaldeeltjes inzitten. Dit is natuurlijk evident, als de pomp vastloopt...



Bij de vorige airco beurt is alles schoongemaakt volgens instructies van de fabrikant met bewijs van aankoop van alle producten etc.



Omdat wij meerdere (Duitse) wagens met kapotte of lawaarige aircopompen krijgen stellen wij ons de vraag of dit veel voorkomt.



Rookwolk 0

21 jaar

Ik heb bijna 19 jaar ervaring met vw-audi, er gaan wel eens compressors stuk maar dit is toch zelden.

Als de vorige herstelling echt is uitgevoerd zoals het hoort, zou ik het wel eigenaardig vinden dat de compressor weer stuk is.

Ik zie dat de vorige herstelling nog geen jaar geleden is uitgevoerd.

Dus is de herstelling 100% garantie, verander de compressor, het filtertje in de leiding en eveneens de vochtvanger.



Het circuit grondig reinigen en goed vacium trekken, en zeker geen olie meer toevoegen, een teveel aan olie kan ook de compressor defect helpen.

Bij de herstelling blijkt de ventilator van de airco niet te werken, volgens de fabrikant de oorzaak dat de pomp kapot ging.

Druk moet normaal 20bar zijn en zou bij stationair toerental oplopen tot 30bar zonder deze ventilator, als je de airco dan veel gebruikt bij stilstaan en langzaam rijden, gaat de pomp kapot....





Rookwolk 0

21 jaar

Als je een kapote compresso hebt moet je gewoon altijd het filter vervangen en de instalatie goed spoelen het beste gaat dat met koudemiddel en dan het liefte nog twee kanten op ook dan weet je 99% zekker dat je er geen metaaldeltjes meer in hebt en is de uitval van de nieuwe compressor ook tot een minimum beperkt en wat betreft de koelvin de airco wordt toch na het vullen gekontroleerd op juiste werking dan zie je toch ook dat de koelvin niet naar behoren werkt????

manx 0
badge

21 jaar

Bij vervanging van de compressor moet ook het drukventiel vervangen worden. Dit is door de "specialist" niet gedaan en volgens anderen de oorzaak van het probleem.



Het niet functioneren van de fan zorgt ervoor dat het koelmiddel bij stilstand of filerijden te warm wordt en de airco koelt dan veel minder en kan bovendien uitvallen omdat er een temp. sensor op het systeem zit.







Rookwolk 0

21 jaar

Heb een A4tdi avant van 1997 aircopomp defect geconstateerd door een expert. vervangingspompen zijn moeilijk te krijgen volgens deze expert zijn er verschillende pompen in omloop??

J.Lents 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.