Goedenavond!
Vandaag de auto van m'n buurman meegenomen naar het werk voor de APK.
Bijna helemaal goed, op wat kleine dingen na. O.a het wiellager RA.
Nou mooi makkie zou je denken, wiellagertje besteld en de boel er onderuit gehaald om hem onder de pers te leggen.
Het naafje er uit geperst en voila, een wiellager kwam in zicht.
Maar nu het grote probleem.
Dit type is niet voorzien van een stel snap-veren, het lijkt wel of het lager geborgd wordt door een stalen krimpring.
Er is geen beweging in te krijgen, en heb hier en daar al wat mensen gebeld. Maar die snappen het ook allemaal niet, of nooit gezien.
Ik vermoed dus dat het een krimpring is die er voor geplaatst is (koud maken en in de groef drukken om vervolgens uit te zetten en te borgen.
Dan zou ik hem uit kunnen slijpen om later de gewone snapveren te kunnen plaatsen.
Ik wil de auto morgen klaar maken want mn buurman wil met de auto op vakantie a.s zondag.
En momenteel kan ik even helemaal niets.
Iemand bekend met de quattro?
Hij heeft ook abs, de sensor zit er nog gewoon in, heb de stekker onder de bank los getrokken.
De sensor er uithalen ga ik niet doen, die komt er nooit heel uit.
Hoop dat iemand wat weet.
Bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik kan me dit niet voorstellen deze construktie en je kon wel een los lager krijgen? Bij sommige auto,s is het compleet met naaf en al
Ik heb 2 lagers gekregen, de ene is wat groter als de andere.
Allebei voorzien van snap-veren.
Maarja die zitten er origineel dus niet in. Ik heb dit ook nog nooit eerder mee gemaakt. Je kan nergens iets voor het lager weghalen met een schroevendraaier of tang oid....
Heel vreemd.
Plaats eens een foto. Kan het niet zo zijn dat je hem een stukje moet insnijden dmv snijbrander. Net zoals de Fransen achter met trommel lagers.
11 jaar
Ik heb er geen foto van gemaakt helaas.
Die peugeotjes hebben die ringen waar je geen tang in kan drukken, de dealer heeft daar een speciaal stukje gereedschap voor...
prusten met een schroevendraaier wil vaak wel.
Maar in deze audi is niets te zien van een opening waar je iets in kan drukken. Mijn vermoeden is dat er een krimpring of iets dergelijks in zit.
Heb hem flink in de DeblockOil gezet van innotec (SUPERSPUL!!!!)
Als het echt een ring is die er voor zit wil die dan wel wat bewegen.
Wiellager probleem opgelost.
Er zit helemaal NIETS voor het lager, het was een roestrand. Doordat ik hem heb laten weken in de deblockoil is het allemaal wat losser gaan zitten. Het lager kwam er vanochtend gewoon uit.
en kon je dan de snap veren monteren of had je die ovrt
Er zat dus niets, er zaten snapveren in de doos, die zijn dus over.
Net als een moer. (nieuwe bout voor de as wel gebruikt)
Nu heb ik een probleem met de ABS Sensor. Hier open ik even een nieuw topic voor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar