close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 80: audi 80 start, stationair probleem

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Ik heb een audi 80 1.8s uit 90 met een K-jetronic inspuiting.
Als ik de auto start dan duurt het even voordat hij aanslaat, eenmaal lopend dan schud de motor een beetje, na het wegrijden houdt de motor een aantal minuten in (beetje schokken) en dan loopt de motor ok. Aleen het stationair toerental is niet goed als het gas losgelaten wordt dan zakt het toerental naar +- 500 toeren en komt dan weer op. de hoogte van het stationair toerental is ook niet constant en dat heeft met de weersomstandigheden te maken en soms loopt ie gewoon perfect stationair. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen??? ps. de distributiesnaar is vervangen bij de vorige eigenaar (mijn vader) zou dat er iets mee te maken kunnen hebben.

Geplaatst door

eddyeal (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet je zeker dat het een KE jetronic is??

Zo ja, ga dan maar eens beginnen met de gaskleppen; de stationairomloop en de luchtweger klep en conus schoonmaken. De laatste kom je tegen op de luchftilterdoos. Wel voorzichtig mee doen; is een precisieinstrument.

Dit is zo'n beetje alles wat je zonder apparatuur en kennis aan deze systemen kunt doen. Ga niet zitten prutsen; het wordt alleen beroerder en ook de prof krijgt er dan moeite mee ze weer goed te krijgen.

audia4 0
badge

17 jaar

Ik heb inderdaad een foutje gemaakt ket is een k-jetronic

eddyeal 0

17 jaar

k-jetronic van 1990 bestaat niet........ (het doek is in europa in 1986 gevallen voor die dingen, het is de voorloper van de KE-jetronic die vanaf 1984 is toegepast)

Je hebt waarschijnlijk een centrale unit waar de gasklep en inspuitnozzle in zit; hij lijkt wel op een carburateur.

oftwel een bosch monojetronic systeem; motorcode RP?? (zie sticker in reservewielhouder en serviceboekje)

audia4 0
badge

17 jaar

Heb na het bericht van audia4 even gekeken op de sticker achter het reservewiel:
AUIDI 80 1.8S 90 66KW FKAT 5G
Motorcode: JN
Foto van motor:

eddyeal 0

17 jaar

ha, dit is dus wel een ke-jetronic, maar die luchtweger die je rechts op de foto ziet maar eens mooi schoon. (deksel van luchtfilterbak af en het ronde rubbermachet los, dan kun je de bovenkant en onderkant van de klep en conus schoonmaken.

audia4 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.