close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 80: verdelerkap koolborstel verbrand

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: ace 2.0 16 v

de koolborstel van de verdelerkap is altijd versleten (verbrand ) na 7a 8 maanden waar kan dit probleem aan liggen??
het is niet normaal dat deze zo snel aan vervanging toe is

gr Erich

Geplaatst door

erich.b (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de verdelerkap ook vettig van binnen?
Veel speling op de verdeleras?
En hoeveel km rij jij in 8 maanden?

Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

17 jaar

is dit een verdeler aan de kopse kant van de cilinderkop?

zo ja, controleer of de rotor spelingsvrij op de as zit geklemd. Komt voor dat ze niet klemmen.

Waar betrek je je onderdelen?? Probeer eens een bosch kap en rotor te krijgen.

audia4 0
badge

17 jaar

de verdelerkap is niet vettig van binnen. ik heb er in 8 maanden 7duizend kilometer mee gereden
de rotor zit er goed geklemd op, zal nog eens even kontroleren of de as speling heeft!!
het zijn wel geen originele bosch rotor en verdelerkap

gr Erich

erich.b 0

17 jaar

Er zijn mensen die de contacten van de verdeelkap schoonkrabben met een mes,oid, om de ontsteking op te frissen. Niks mis mee. Dat doen ze ook met de rotor. Maar....ze krabben (krassen) ook het raakvlak van de koolborstel schoon. Het raakvlak is dan niet meer glad, waardoor de koolborstel snel slijt met alle gevolgen van dien. Een "verbrande" koolborstel in een verdelerkap kan haast niet want daar is vermogen voor nodig en dat is er niet. Wel een hoop voltjes. Het raakvlak schoongekrabt, Erich?
Zo,ja, een nieuwe rotor monteren. Succes. Grtn Ad

Ad102 0
badge

17 jaar

nee ad 102 ik heb de kontacten en de borstel niet schoon gekrabt
het was een nieuwe kap en rotor

gr Erich

erich.b 0

17 jaar

eerst een echte halen, bosch of origineel, deze zijn niet voor niets minstens 2x zo duur als wat je nu hebt.

(er zijn knappe imitatiedelen voor onstekingen, maar er is ook een zooitje ruk op de markt.)

audia4 0
badge

17 jaar

ik zal een originele gaan halen (want als het zo doorgaat ben ik nog duurder uit)
bedankt voor jullie reactie s

gr Erich

erich.b 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.