Audi 80: verdelerkap koolborstel verbrand

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: ace 2.0 16 v

de koolborstel van de verdelerkap is altijd versleten (verbrand ) na 7a 8 maanden waar kan dit probleem aan liggen??
het is niet normaal dat deze zo snel aan vervanging toe is

gr Erich

erich.b

Geplaatst door erich.b (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Is de verdelerkap ook vettig van binnen?
Veel speling op de verdeleras?
En hoeveel km rij jij in 8 maanden?

Gr.
Paul

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

is dit een verdeler aan de kopse kant van de cilinderkop?

zo ja, controleer of de rotor spelingsvrij op de as zit geklemd. Komt voor dat ze niet klemmen.

Waar betrek je je onderdelen?? Probeer eens een bosch kap en rotor te krijgen.

erich.b (0), 17 jaar geleden

de verdelerkap is niet vettig van binnen. ik heb er in 8 maanden 7duizend kilometer mee gereden
de rotor zit er goed geklemd op, zal nog eens even kontroleren of de as speling heeft!!
het zijn wel geen originele bosch rotor en verdelerkap

gr Erich

Ad102 (0) PRO, 17 jaar geleden

Er zijn mensen die de contacten van de verdeelkap schoonkrabben met een mes,oid, om de ontsteking op te frissen. Niks mis mee. Dat doen ze ook met de rotor. Maar....ze krabben (krassen) ook het raakvlak van de koolborstel schoon. Het raakvlak is dan niet meer glad, waardoor de koolborstel snel slijt met alle gevolgen van dien. Een "verbrande" koolborstel in een verdelerkap kan haast niet want daar is vermogen voor nodig en dat is er niet. Wel een hoop voltjes. Het raakvlak schoongekrabt, Erich?
Zo,ja, een nieuwe rotor monteren. Succes. Grtn Ad

erich.b (0), 17 jaar geleden

nee ad 102 ik heb de kontacten en de borstel niet schoon gekrabt
het was een nieuwe kap en rotor

gr Erich

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

eerst een echte halen, bosch of origineel, deze zijn niet voor niets minstens 2x zo duur als wat je nu hebt.

(er zijn knappe imitatiedelen voor onstekingen, maar er is ook een zooitje ruk op de markt.)

erich.b (0), 17 jaar geleden

ik zal een originele gaan halen (want als het zo doorgaat ben ik nog duurder uit)
bedankt voor jullie reactie s

gr Erich

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.