Hallo Mensen
ik heb pas een Audi A2 gekocht
uit 2000 benzine
maar na een paar daagjes merkte ik dat de ABS lampje en Asr lampje ging branden en rem signaal met uitroep teken een bieep bieeep bieep (word er niet goed van)
dit eerste probleem gaat soms weg en soms blijft het wat kan dit nou eens zijn ?????
en 2de probleem is
EPC en gele motorlampje EPC gaat soms uit motor lampje blijft maar aan
s ochtens als ik de auto start dan schommeld de toerenteller tussen 700 en 1100 hij geeft gas en gas terug gas en gas terug
en als ik gaspedaal in trap tot 2500 toeren dan is het over
ben einde raad kan iemand me mischien helpen
ik ben een mercedes freak dacht even andere auto proberen nou sinds de aankoop van een A2 heb ik hoofdpijn
ben de w123 w126 en de beste mercedes w124 gewend die hebben dit soort dingen niet starten en lopen geen gezeik !!
als niemand me kan helpen overweeg ik die A2 buiten de deur te zetten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou beginnen met de diverse systemen eens te laten uitlezen, dat scheelt een hoop gissen en zoeken.
Heb je garantie of particulier gekocht?
[quote=oldford]Ik zou beginnen met de diverse systemen eens te laten uitlezen, dat scheelt een hoop gissen en zoeken.
Heb je garantie of particulier gekocht?[/quote]
hoi bedankt voor je reactie
ik heb geen garantie
ik heb het laten uitlezen bij de dealer
nou over dat abs gebeuren niks bekend omdat het lampje toen uit was
volgens monteur abs dwarsversnelings sensor
en bedrading contr eventueel vervangen
en dat epc en motorlampje
is volgens audi
EGR klep vervangen
Gasklep reinigen
inlaatspruitstuk druksensor vervangen (wat dat is mag joost weten)
zowat alles dus zo kan ik ook autos repareren gewoon alles vervangen en mischien gaat het lampje wel uit zo werken ze bij audi lijkt het wel
14 jaar
Lijkt mij een goed advies wat je gekregen hebt. En maak je geen zorgen, dat is echt niet alles, er zijn nog veel meer onderdelen.
ik heb net op advies van een vw specialist de dynamo spaning gemeten
motor gestart en bij de accu gemeten hij geeft 14.30 volt met draaind motor
volgens hem is dit teveel kan dit kloppen hij zeg hij mag 13.5 zijn
herinner me opeens dat ik ook soms het accu lampje zie branden als ik pas gestart heb na gas geven ging die weg
wat hij zegt kan klopten want afentoe zie ik met draaiend motor de binneverlichting flikkeren en klokje met datum enzo
ik weet van mercedes oldtimers dat als je onder een bepaalde spanning komt met zwake accu en slechte dynamo dat dan het ABS lampje gaat branden
zou het bij oude ook zo zijn maar dan bij teveel stroom ??
14 jaar
Tja, 13,5 is wel wat erg laag geschat als maximum voor een dynamo. Mijn Citroen (ook uit 2000) komt makkelijk aan 13,8 of 13,9 Volt.
Fords laden tegenwoordig zelfs met meer dan 15 volt (elektronisch geregeld), dus ik vind 14,3 niet echt schokkend.
Hmmmmmmzzz dus dat is het ook niet
hij gaat van de week langs komen met de laptop kijken wat die gaat zeggen
mischien is me remschakelaar wel kapot
en zo blijf je maar gissen
ookal lees je het uit die gekke computer geeft altijd 5 storingen te gelijk
14 jaar
Die man met de laptop? Is dat dezelfde "expert" die beweerd dat een dynamo niet meer dan 13,5 volt mag laden?
Ik zou toch dan maar eens iemand anders gaan zoeken die er wel verstand van heeft.
Deze auto is natuurlijk niet voor niets verkocht. Dat advies van de dealer vindt ik nog steeds goed klinken.
oldford je hebt gelijk
ik laat hem wel even nogmaals uitlezen toen ik bij de dealer was de ABS lampje uit en nu aan mischien dat de computer nu wel een stroring aangeeft
en wat betreft gele motorlampje dan maak je toch eerst de gashuis schoon en dan pas
de EGR klep en inlaatspruitstuk druk sensor (Wat IS DIT EIGENLIJK? ) vervangen
maar de dealer pakt alles in 1keer zo weetje bijna zeker dat het lampje uit gaat
klant betaalt toch denken ze
ik ben zelf cv monteur het bestaat niet dat 3/4 onderdelen te gelijk kapot gaan alles zit verbonden met elkaar
ik vervang toch ook niet 5 onderdelen te gelijk als ik bij een klant ben
en zo ja als ik dat doe wedden dat ze niet betalen of 1 onderdeel betalen zo werkt het tegenwoordig
Zelf de remlichtschakelaar kan de ecu beinvloeden
zie hier heb het net gelezen
http://www.a2-freun.de/forum/showthread....
14 jaar
Zonder de exacte foutcodes kan ik niet veel exact zeggen.
Maar, als ik een auto binnen krijg met diverse storingen en foutmeldingen repareer/vervang ik ook vaak meerdere zaken.
Scheelt de klant ook een hoop ergernis en heen en weer rijden en zijn auto weer een dag missen.
Die foutmeldingen die uitgelezen worden, staan niet voor niets in de motor-computer.
Kan best zijn dat er meerdere elektrische storingen tegelijk voorkomen en dan lost alleen de gasklep schoonmaken niets op.
Dan gaan alleen maar mensen achteraf klagen dat ze de auto een dag kwijt waren, een hoop geld betaald hebben en de klacht niet opgelost is.
En elektrische fouten (kapotte sensor, defecte bedrading) worden niet veroorzaakt door een vuile (of schone) gasklep.
Als je remlichtschakelaar defect zou zijn, dan stond er wel een foutcode in de computer en had de dealer wel voorgesteld om die ook te vervangen. Dus ik denk niet dat die schakelaar defect is.
En wat betreft je opmerking dat 3 of 4 onderdelen niet gelijk kapot kunnen gaan de volgende anecdote.
Vorige week een Subaru rally-auto binnen die heel slecht liep. Blijkt een defecte hoofdschakelaar in de aarde te zijn.
Daardoor loopt alle stroom van de startmotor via de motor-computer die prompt in rook opgaat.
Computer laten repareren en eerst maar eens wat meten. Geen elektrisch kontakt met de map-sensor (dat is de sensor die de druk in het spruitstuk meet - staat bij jou ook op het lijstje) en de inlaat lucht temperatuur sensor. Oorzaak 1 x draadbreuk en 1 maal slecht kontakt.
Gerepareerd en proefrit gemaakt. Auto houdt nog steeds in en geeft foutcodes op de injectors. Accu was niet best en vervangen door een nieuwe.
Nu liep de auto weer goed. Dat zijn 4 fouten tegelijk.
oldford je hebt gelijk van jou kant
maar als ik het verglijkt met mercedes en dan met name de w123,126 en 126 model dan kan ik er niet bij met me verstand
ben het gewend om zonder problemen te rijden mischien wil ik het daarom niet begrijpen
waar zit die mapsensor bij een audi A2 dat ding heb ik lopen zoeken gisteren maar niet gevonden
als ik hem weer heb laten uitlezen dan schrijf ik even alle foutmeldingen op en laat ik het wel weten hier
14 jaar
Olford ben het met je eens dat een kapotte sensor of defecte bedrading niet veroorzaakt kunnen worden door een vervuilde of schone gasklep.
Maar er kan wel degelijk een storing optreden (inlaatspruitstukdruksensor,onaanemelijk signaal) die veroorzaakt word door een vervuild gasklephuis.
Die storing zie ik regelmatig terugkomen en als je het gasklephuis schoonmaakt blijft de storing weg,dus geen defect in de sensor.
Als er een kortsluiting plus of massa met de inlaatspruitstukdruksensor is dan zou ik het inderdaad wel eerder in de sensor of bedrading gaan zoeken.
Hugo, ik denk dat de schuld wat minder bij Audi ligt en wat meer bij de vorige eigenaar die het onderhoud wat heeft laten liggen.
Je hebt helaas een ander zijn narigheid gekocht.
Waar de map-sensor exact zit weet ik niet. 3 mogelijkheden: ofwel ingebouwd in de motor-ecu of los in de motorruimte of vastgeschroefd op het inlaatspruitstuk. In de 2 eerste gevallen loopt er een slangetje van het inlaatspruitstuk naar de sensor.
Voorbeelden van de sensor: http://www.autobarn.net/map-sensors.html
Kontroleer het slangetje op lekkage en/of verstopt zitten. VOORZICHTIG! Het pijpje op de sensor kan afbreken!
Oldford
sterker nog auto is gewoon bijgehouden boekje is keurig afgestemepeld tot 150.000 er staat nu 170.000
dus het licht wel degelijk aan audi (aan alle moderne autos met die electronica)
en de A2 heeft een losse mapsensor maar ik kan het niet vinden onderde motorkap
denk dat ik die als eerst moet laten vervangen
14 jaar
Vandaag ben ik bij een ander garage geweest op advies van mijn hebben ze de gasklep schoongemaakt die was pik en pik zwart leek wel teer wat er in zat ze wilden me niet geloven dat het zo werken
we hebben er heel lang over gedaan met remreiniger diesel olie enzo maar eindelijk is die schoon
weer terug op zijn plek starten en lopen en na een paar minuten ging de EPC en motorlampje uit
ik had dus gelijk op advies van een duitsforum
dus 4 onderdelen tegelijk kapot is een uitzondering !!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A2 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar