Bij koude motor begint hij in te houden bij acceleratie (boven 2000 toeren). Als ik rustig weg rij is er niets aan de hand.
Wanneer de motor warm is is er niets aan de hand.
Ik heb zelf het brandstoffilter en luchtfilter al vervangen.
Is dit een bekend probleem bij de 1.9TDI?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat hem eens uitlezen en kijken welke storingen er in het systeem staan.
Lijkt een beetje op of te weinig brandstofdruk of misschien iets met de pompverstuivers/kabelboom e.d.
Ik laat hem morgen uitlezen.
Probleem komt alleen voor bij koude motor. Brandstofdruk lijkt mij ok, evenals de pompverstuivers. Bij warme motor totaal geen probleem.
Vanmorgen hield hij constant in. Na het uitzetten en opnieuw starten was het probleem weg. Lijkt mij op een elektrisch probleem. Ik vermoed zelf de luchtmassa meter.
Zal de storingen hier morgen neerzetten.
9 jaar
Hij is uitgelezen en er staan geen errors in het geheugen.
Blijkbaar is het een mechanisch probleem. Ik vermoed zelf 1 van de injectoren. Pomp zou kunnen maar dan verwacht ik eigenlijk ook problemen met een warme motor.
9 jaar
Op wat voor manier houdt hij in? Gaat dat met schokken/schokjes gepaard of gewoon wel soepeltjes maar dan alsof je bv 50 pk mist?
Als hij inhoudt dan lijkt het alsof 1 of meerdere cilinders niet meer mee doen. De auto schokt enorm. Het klinkt alsof 1 cilinder niet meer mee doet. Als ik het gas vast blijf houden dan blijft hij inhouden. Als ik het gas los laat en het gaspedaal langzaam weer intrap dan rijdt hij prima. Het gebeurt alleen wanneer ik "veel" gas geef. Bijvoorbeeld bij het wegrijden bij verkeerslichten.
Bij het inhouden rookt hij ook niet.
9 jaar
Beste is om hem rijdend uit te lezen zodat je live alle gegevens kan zien of deze wel kloppen allemaal, zoals motortemperatuur, inspuitverschil verstuivers, luchtmassameter enz.
Als deze waardes allemaal kloppen dan ga ik denken denken aan toch probleem brandstofdruk (2 pompen heb je, 1 in de tank en 1 opvoerpomp zijkant cil.kop die weer de pompverstuivers van druk voorzien) of de pompverstuivers zijn uitgeslagen in de cil.kop.
Vind je niks soortgelijks als je de zoekfuctie gebruikt?
Vandaag zelf de Auto uitgelezen en daar kwam het volgende naar voren:
18074 - PD Unit Injector; Cylinder 1 (N240)
P1666 - 000 - Electrical Malfunction
Freeze Frame:
RPM: 2541 /min
Torque: 236.0 Nm
Speed: 61.0 km/h
Load: 84.3 %
Voltage: 14.21 V
Inj. Quantity: 0.00 mg/str
Temperature: 47.7°C
(no units): 16.0
Is iemand bekend met deze storing?
9 jaar
Dus nu wel opeens een storing erin gekomen?
Storing zegt dat er een electrisch probleem is met de pompverstuiver van cil 1, kan varieren van een defecte pompverstuiver tot aan een bedradingsprobleem. Onder kleppendeksel zit de kabelboom voor de pompverstuivers, zou deze in eerste instantie vervangen en kijken of het probleem terug komt.
Het probleem is inmiddels opgelost. We hebben de kabelboom van de injectoren vervangen, Blijkt een veel voorkomend probleem te zijn. Zelf makkelijk te vervangen.
9 jaar
Oke mooi!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar