Geachte lezers,
Ik zit met een groot probleem.
Op de terugweg van mijn vakantie werdt mijn auto te warm in de file.
Het metertje van de koelvloeistof stond opeens in t rood en de toeters en bellen gingen af met als gevolg dat de stoom onder mijn motorkap vandaan kwam.
Auto naar garage en blabla je kent het wel.
Maar helaas, 5 dagen verder en de garage heeft geen idee wat het is.
Bij deze zijn jullie een van mijn laatste redmiddelen! Ik hoop dan ook ten zeerste dat jullie mij kunnen helpen!
De verschijnselen:
- motorblok gaat hevig heen en weer bij stationair
- blijft netjes op de 90 graden bij stationair
Tijdens rijden (voor de pech) was de temperatuur heel wisselvallig. Soms op 60 en dan weer 90 en dat ging zo door.
Helaas kom ik nu geen meter meer met mijn auto, want zodra ik em inde versnelling zet en gas geef, vliegt het metertje naar rood en borrelt het sapje flink.
Dus, hoe komt het dat hij stationair prima is, maar in versnelling heel snel het begeeft???
Volgens de ANWB lag het aan een kunstof onderdeel van de waterpomp dat mee moet draaien en zorgt vooor de koeling. De garage heeft dit gecontroleerd maar kwam tot de conclusie dat dit onderdeel nog prima is.
Verder is de thermostaat nagekeken, slangetjes, ventilatortjes, koppaking... Alles lijkt okee. Toch weigert de auto.
Hebben jullie enig idee?? Heeft de garage iets over het hoofd gezien??
Ik hoop dat jullie mij kunnen verlossen! Want met mijn onregelmatige werktijden en zonder auto is het allemaal knap lastig!
Mvg, een wanhopige, verdrietige audi rijder!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer de waterpomp dit komt vaker voor schoepen defect en bij stationair net voldoende stroming.
De garage heeft gezegd dat ze de waterpomp hebben geprobeerd, dus het lijkt me dat ze dat wel geprobeerd hebben! Dus ik weet niet of er nog meer opties zijn?
13 jaar
proberen:
beginnen met of zich voorbereiden op een handeling waarbij men onzeker is over de kans van slagen;
Proberen heb je dus niets aan je wil het zeker weten.
13 jaar
hebben ze de waterpomp ook echt uitgebouwd?
Uitbouwen waterpomp is niet nodig om een diagnose te stellen. Werking / doorstroming is direct via het koelwaterreservoir te controleren.
Gr. paul
Inderdaad!
De schoepen kunnen het ene moment wel vastzitten en het andere moment weer niet.....
Controleer dit eens:als de motor neigt TE warm te worden (meter net iets voorbij de 90 graden) zet je kachel dat eens op z'n warmst, is het dan ook echt heel erg hete lucht of lauwe lucht?
@ricky
De auto staat nu bij de garage, maar dit heb ik geprobeerd toen ik pech had. Ik had gehoord dat je in sommige gevallen met de verwarming op zn hardst en hoogst wel eens verder zou kunnen rijden dat je in ieder geval thuis komt. Maar helaas... Warm werdt het zeker... Maar verder gebeurde er niks..
En de waterpomp is uitgebouwd geweest ja...
Morgen kijken ze bij de garage verder.. Hopen op goed nieuws!
13 jaar
Het probbleem is opgelost!!!
Kapotte zekeringetjes zorgde voor probleempjes!
Heel erg bedankt voor het meedenken.
13 jaar
Dus de koelfan sloeg niet aan?
Zekering bovenop accu zeker?
Maar wel raar dat de koeling dan wisselvallig was en dan vooral dat hij terug ging naar de 60 graden.
Maar mooi dat het is opgelost!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar