Audi A3: Audi A3 tdi 90PK valt stop

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI

Als auto gestart wordt loopt deze even begint dan te bokken en te roken en stopt dan met lopen.
Foutmeldingen zijn:
18027
17849
17946
17957
19561
17971

Stopzet klep al vervangen.
Lmm al vernieuwd.

weet iemand Raad.?>

verdringer

Geplaatst door verdringer (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Relais stuk van de ecu?
Massapunten controleren,of losse accupool?
Zijn wel verdacht veel storingen die misschien een gezamelijke massa/plus kunnen hebben.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

foutcode: 18027 P1619

nl Relais gloeibougies (J52) onderbreking of Kortgesloten aan Massa
du Relais für Glühkerzen (J52) Unterbrechung/Kurzschluss nach Masse
en Glow Plug Relay (J52) Open/Short to Ground
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke symptomen:

Gloeit niet voor
Slechte koude start bij temperaturen lager dan 10 gr.C.

Mogelijke oplossingen:

Check/vervang Relais gloeibougie (J52)
Doe output test

Extra info:

Zie TDIClub Glow Plug 101
Elke gloeibougie kun je eenvoudig testen.
De gloeitijd van de gloeibougies kun je veranderen

*****

foutcode: 17849 P1441

nl magneetklep voor de uitlaatgasrecirculatie (N18) onderbreking of kortsluiting naar massa
du Ventil für Abgasrückführung (N18) Kurzschluß nach Plus
en EGR Valve (N18) Open / Short to Ground
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:

N18 defect
N18, kortsluiting naar massa

*****

foutcode: 17946 P1538

nl Stopklep brandstoftoevoer (N109) onderbreking / kortsluiting naar min
du Kraftstoffabschaltventil (N109) Unterbrechung/Kurzschluß nach Masse
en Engine Shutoff Solenoid (N109) Open/Short to Ground
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:

N109 defect
Draadbreuk of kortsluiting naar massa

*****

foutcode: 17957 P1549

nl Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75) onderbreking / kortsluiting naar massa
du Magnetventil für Ladedruckbegrenzung (N75) Unterbrechung / Kurzschluss nach Masse
en Boost Pressure Contr.Valve (N75) Open Circuit / Short to Ground
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:

Meestal stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Vaak noodloop.

Mogelijke oorzaken:

Kortsluiting naar min of onderbreking(en) in de bedrading van/naar de N75.
N75 is kapot

Mogelijke oplossingen:

Check bedrading.
Check / vervang de N75.

Extra info:

Meer info over de N75

*****

foutcode: 19561 P3105

nl Omschakelklep voor inlaatspruitstukklep (N239) onderbreking, kortsluiting naar massa
du Umschaltventil für Saugrohrklappe (N239) Unterbrechung/Kurzschluß nach Masse
en Valve for Intake Manifold Flap (N239) Short to Ground
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:

De motor schudt als hij wordt afgezet

Mogelijke oorzaken:

Bedrading heeft onderbreking of kortsluiting naar plus
N239 defect

Mogelijke oplossingen:

Check bedrading
Check N239 (doe Output Test)

Extra info:

Zie ook foutcode 01282

*****

foutcode: 17971 P1563

nl Inspuitregelaar (N146) (regelaar voor de brandstofhoeveelheid in de brandstofpomp) onderlimiet op een verkeerd moment bereikt.
du Mengensteller (N146) unterer Anschlagwert
en Quantity Adjuster (N146) Lower Limit Attained
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:

N146 defect of geblokkeerd
Tsja.. een of andere oorzaak zorgt ervoor dat de onderlimiet van N146 is bereikt

Mogelijke oplossingen:

Weet je echt zeker dat er nergens iets tussen zit of dat je ergens kortsluiting hebt. Vocht in een stekker bijv. kijk en meet de kabelboom maar gerust goed na tussen de pomp en de ecu.
Wis de foutcode en lees de auto een week later weer uit
Vervang de hele brandstofpomp



Is er soms een electronische modificatie (powerbox?) aanwezig die de brandstofhoeveelheid beïnvloed? Als er inderdaad een powerbox aanwezig is komt het waarschijnlijk doordat het kontakt een keer kort achterelkaar in, en weer uit, en weer in geschakeld is. Dan is namelijk de tijdvertraging in de powerbox nog in werking en komt bij het inschakelen de QA tegen zijn eindwaarde aan. Tijdens het inschakelen wordt namelijk het 'mengstellwerk' door de ECU getest en vol aangestuurd. Vervolgens wordt er gekeken welke waarde er terugkomt uit de pomp. Als de powerbox dan al is ingeschakeld krijg je deze fout.

verdringer (0) PRO, 14 jaar geleden

Uitgevoerd:

LMM vernieuwt.
Accu vernieuwt.
ECU losgehaald ( controle vocht)
Via Schema kabels doorgemeten, van zekeringkast, kast met stekkers waterbak naar ecu en brandstofpomp. alle stekker verbindingen nagezien.
Kabelboor naar ecu losgehaald en aders afzonderlijk geinspecteerd.

Motor start 20 keer goed en als hij dan weer verkeert loopt begint hij eerst weer te roken en valt dan stop.

Bij loshalen ecu bleek er een erpom update in te zitten naar 115 pk ( geen tuner aangegeven)

IEmand nog meer ideeen.

gr Robert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.