Audi A4-Avant: audi a4 1.8 20 v 1997

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20 v

Hallo, ik heb een a4 1.8. Deze draait soms rond alsof er geenbougies in zitten. Na heel lang door startren wil hij wel weer aanspringen.
Hij kwalmt en stinkt naar benzine als hij uiteindelijk weer loopt.
Heeft iemand ook zo een probleem of gehad , en heeft er misschien iemand een oplossing.
gr.kawa 1

kawa 1

Geplaatst door kawa 1 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

Gebeurt dit als de auto na een korte rit wordt weer wordt gestart, het komt veel voor de kleppen sluiten dan niet goed doordat de klepstoters vol olie zitten

kawa 1 (0), 9 jaar geleden

DE auto had gisteren 5 min gelopen. moest hem van de oprit afzetten.
Vanmorgen toen ik wilde starten deede zich dit probleem voor.
gr.

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

Ja zie je wel dat komt veel voor, zie mijn vorige

kawa 1 (0), 9 jaar geleden

Wat is hier aan te doen ??

Marjacq (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=jan5047]Gebeurt dit als de auto na een korte rit wordt weer wordt gestart, het komt veel voor de kleppen sluiten dan niet goed doordat de klepstoters vol olie zitten[/quote]
Dit moet je eens duidelijk uitleggen waar dit op gebaseerd is .....

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=Marjacq][quote=jan5047]Gebeurt dit als de auto na een korte rit wordt weer wordt gestart, het komt veel voor de kleppen sluiten dan niet goed doordat de klepstoters vol olie zitten[/quote]
Dit moet je eens duidelijk uitleggen waar dit op gebaseerd is .....[/quote]
ja dat zou ik ook wel eens willen weten,? Heb het al tientallen keren meegemaakt en ook collega's, of de kleppen gaan niet open, maar het komt voor zoals ik heb beschreven, eerste instantie denk je distributie ligt eraf. Maar als je lang door blijft starten begint hij toch maar als u een andere meninig er over heeft hoor ik het graag

Marjacq (0) PRO, 9 jaar geleden

In principe kan een hydro stoter nooit verder uitzetten dan tegen de nok of de ronding van het nokprofiel.
Dan zou er teveel ruimte op de nokkenaslagers zijn ( die lopen wel eens vast bij 20 kleppers met name de voorste ) of er
moet teveel speling op de klepgeleiders zijn , kan niet anders.
Als in dit geval de compressie weg is door niet geheel sluitende kleppen moeten de uitlaatkleppen op den duur problemen geven.
Het is tegenwoordig wel zo als je uitlaatkleppen demonteert het er qwa afdichting er altijd beroerd uit ziet ( ingepitte afdichtvlakken) veroorzaakt door de slechte kwaliteit brandstoffen.

audia4 (0) PRO, 9 jaar geleden

Dit van opengedrukte kleppen door de stoters kan alleen als de regelplunjer van de oliepomp vast gaat zitten, en een veel hogere oliedruk in het blok komt te staan. Geheel theoretisch loop je ook een risico dat de kleppen de zuiger gaan raken.....

het enige wat ik kan verzinnen is dat dit ontstaat door vervuiling. en daar is dit blok wel bekend om. Soms staat er een laag teer in de carters die zelfs de olieaanzuig zeef totaal weten te verstoppen

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

Ja maar het komt bij meerde auto's voor en iedere keer als inderdaad de auto maar even heeft gedraaid , b.v even verzetten
Maar de oorzaak? Je moet soms echt lang doorstarten, en op den duur slaat hij aan en loopt daarna prima

kawa 1 (0), 9 jaar geleden

dit bericht kan gesloten worden. er is geen oplossing.

kawa 1 (0), 9 jaar geleden

Er is nog geen oplossing voor dit probleem.kan gesloten worden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.