auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: Audi A4 1.9 TDi-130 2002 verhoogd stationair toerental bij koude

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDi-96kW

Luitjes,

Op het moment dat ik mijn auto start hangt het stationair toerental op ongeveer 1000-1100 rpm. Na even ermee gereden te hebben (een kilometer of 2 tot 3) is dit probleem voorbij en is het toerental ongeveer 800.

Herkent iemand dit probleem?

Geplaatst door

www.hadecom.nl (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er is nu een probleem bij gekomen. Vandeweek brandde ineens het ESP lampje en begon de auto te stotteren. Uit en aanzetten verhielp het probleem. Vandaag gebeurde het weer.
Ook merk ik de laatste tijd dat de auto soms al wat stotterd na een minuut of 10. Dit duurt dan een paar seconden en dan is het weg. Even goed gassen trekt hem dan door het stotteren heen. Over het algemeen vind ik dat de motor niet echt soepel loopt.

Nu lees ik hier dat het wellicht aan de afstelling van de brandstofpomp zou kunnen liggen?? Mijn distributieriem is laatst vervangen. Ik kan me niet herinneren dat voor de vervanging de problemen ook waren.

Ik hoop dat iemand meer weet.

Nu lees ik ook iets met een defecte kabelboom in http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Ik ga de auto eens laten uitlezen.

Je hebt twee problemen

1) Koelvloeistoftemperatuursensor G-62 defect

2) Kabelboom pompverstuivers (oplossing = contacten stekkers krapper zetten)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Paul,

Dankje wel. Ik ben zojuist bij de dealer geweest. En inderdaad, 2 storingen, temp sensor defect en iets met de pompverstuivers. Dat laatste kan volgens de dealer de kabelboom zijn (goh, what a surprise), of de verstuiver zelf. Ik ga er even vanuit dat ik de kabelboom moet vervangen. Is dat snel zelf te doen?

Ook vertelden ze me dat het 2 massa vliegwiel vervangen moet worden. Wat zijn jouw ervaringen daarmee?

Dank je wel in ieder geval voor je reactie. Ik heb jouw naam al heel vaak voorbij zien komen. Dat wekt vertrouwen.

[quote=www.hadecom.nl]Paul,

Dankje wel. Ik ben zojuist bij de dealer geweest. En inderdaad, 2 storingen, temp sensor defect en iets met de pompverstuivers. Dat laatste kan volgens de dealer de kabelboom zijn (goh, what a surprise), of de verstuiver zelf. Ik ga er even vanuit dat ik de kabelboom moet vervangen. Is dat snel zelf te doen?[/quote]
Kabelboom hoeft niet vervangen te worden bespaar je die kosten. Pennetjes in de stekkers op de pompverstuivers aanknijpen is ook de oplossing doe je voordeel daarmee. 2-massavliegwiel komt weleens voor maar heeft niets uit te staan met deze 2 problemen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Ok, ik zal het eens gaan proberen. Kom ik daar makkelijk bij van bovenaf? Heb je toevallig een foto'tje?

[quote=www.hadecom.nl]Ok, ik zal het eens gaan proberen. Kom ik daar makkelijk bij van bovenaf? Heb je toevallig een foto'tje?[/quote]
Heb ik moment......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Muchos Gracias, ik ga het weekend eens hobbyen.

Ik heb besloten mijn garage dit te laten uitvoeren. De temp sensor en kabelboom en een kleine beurt worden donderdag uitgevoerd. Ikzelf vind het dat garage uurtje wel waard om zelf niet te gaan lopen kloten. Ik zal de uitkomst wel even mailen.

En idd is het probleem opgelost. Nieuw kabelboompje (er was idd een kabel defect), nieuwe temp sensor, en een kleine beurt. Auto loopt weer als een zonnetje.

[quote=www.hadecom.nl]En idd is het probleem opgelost. Nieuw kabelboompje (er was idd een kabel defect), nieuwe temp sensor, en een kleine beurt. Auto loopt weer als een zonnetje[/quote]
Zo zie je maar weer, vaak is de oplossing heel simpel.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=www.hadecom.nl]Paul,

Dankje wel. Ik ben zojuist bij de dealer geweest. En inderdaad, 2 storingen, temp sensor defect en iets met de pompverstuivers. Dat laatste kan volgens de dealer de kabelboom zijn (goh, what a surprise), of de verstuiver zelf. Ik ga er even vanuit dat ik de kabelboom moet vervangen. Is dat snel zelf te doen?

Ook vertelden ze me dat het 2 massa vliegwiel vervangen moet worden. Wat zijn jouw ervaringen daarmee?

Dank je wel in ieder geval voor je reactie. Ik heb jouw naam al heel vaak voorbij zien komen. Dat wekt vertrouwen.[/quote]
Ik heb nagenoeg dezelfde A4 echter van 2001, naar mijn weten hebben deze het bekende vliegwiel probleem niet zoals dit vaker voorkomt bij o.a. golf 4.
De mijne heeft nu 245.000 gelopen en heb probleem met kabelboom "nog" niet gehad maar denk dat ik deze binnenkort als distr riem eraf gaat ook maar gelijk preventief vervang.

Tweemassavliegwiel problemen komen het meest voor bij dwars geplaatste motoren, oa golf, A3 ect ect..........

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Overigens hobbelde mijn auto nog steeds. Dit probleem werd veroorzaakt door een slag in mijn velg, aan de binnenzijde. Ik had ooit een groot stuk hout geraakt. Mijn bandenboer heeft de slag nog uit de velg kunnen krijgen. Dit probleem ook weer opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.