Audi A4: Audi A4 oliepomp vervangen 123.000 km

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI (code: BRF)

Hallo,

Een vraagje: de oliepompen van deze motoren zouden snel verslijten, met als gevolg oliedrukverlies en dus motorschade. Ik heb al gevonden dat audi hier vervangings-oliepompen voor levert (deze zouden tandwiel aangedreven zijn ipv ketting). Nu is mijn vraag of ik de oliedruk kan controleren van de auto om zo te weten te komen of deze ingreep nodig is. Iemand hier ervaring mee? Ik heb een autel maxidas ds 708. Kan ik de oliedruk hiermee controleren, of moet ik hiervoor een manometer of iets dergelijks gebruiken? Zo ja, waar?

Fakke

Geplaatst door Fakke (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (20) PRO, 9 jaar geleden

dan heeft weinig nut als de pomp stopt komt dat doordat de verbindings as versleten is en er dus geen aandrijving meer is.
je komt er pas achter als het zo ver is of je moet de boel los halen en controleren.

groetjes jan.

Fakke (0), 9 jaar geleden

Hallo jan, bedankt voor je snelle reactie. De verbindingsas waar je het over hebt: is dit het 6-kantig asje waarvan de hoeken soms afslijten?
Bedankt
Raf

jan T (20) PRO, 9 jaar geleden

precies die bedoel ik ; het is gewoon een lullig asje en zolang hij draait heb je druk is hij afgevlakt dan niet meer.

groetjes jan.

Fakke (0), 9 jaar geleden

Sorry voor de late reactie hierop, bij nader onderzoek is gebleken dat de wagen reeds beschikte over een tandwiel aangedreven oliepomp waardoor de wissel niet nodig was. Stom wel dat ze dit bij VAG iet konden opzoeken adhv het chassisnummer. Zij wijten dit aan de importeur (D'ieteren); waarom weet ik niet. Toch bedankt voor de reacties
MVG
Raf

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.