ik heb een audi a4 1.9 tdi 90 pk motorcode AHU (geen variabele turbo)
als ik optrek schakelt hij bij ongeveer 110 km/h over in de noodloop , als ik hem daarna uitlees geeft hij aan " inlaat normaal drukverschil" heb alle vacuum slangen al vervangen, lmm al vervangen, wastgate van de turbo is gangbaar, turbo slangen zijn allemaal heel, turbo klepje (n75) is ook al vervangen, katalisator zit ook niet verstopt, ik denk zelf aan de ecu, heeft al een iemand zoiets mee gemaakt? of misschien kan iemand me nog ideën opdoen.
alvast bedankt.
M.V.G Danny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat wel eens voorkomt is dat de turboslang aan de bovenzijde van de motor bij het kleppendeksel scheurt(aan de onderzijde)
Of heb je die al gecontroleerd??
Hij geeft niet aan in de storingscode of de druk is overschreden of onderschreden(bij de oudere modellen)als ik het goed heb.
Wat geven de meetwaardeblokken 10 en 11 aan??
via de live data geeft hij aan dat de turbo druk op 2.3 bar komt dat vind in nogal hoog
[quote=volkswagen1802]Hij geeft niet aan in de storingscode of de druk is overschreden of onderschreden(bij de oudere modellen)als ik het goed heb.
Wat geven de meetwaardeblokken 10 en 11 aan??[/quote]
via de live data geeft hij aan dat de turbo druk op 2.3 bar komt dat vind in nogal hoog
als de turbo te veel druk levert gaat hij in noodloop,waarschijnlijk turbo stuk.
Wat is op dat moment dan de voorgeschreven waarde in je meetwaardeblokken??
Waarschijnlijk mageeet klep defect
[quote=volkswagen1802]Wat is op dat moment dan de voorgeschreven waarde in je meetwaardeblokken??[/quote]
1.8 bar. met een max van 2.2 bar.
[quote=ddtallesok]Waarschijnlijk mageeet klep defect[/quote]
magneet klep is al vervangen....
klopt het dat de turbodruk (inlaat) gemeten word in de ecu???
Er zit een turbodruksensor in het plastic inlaatbuis(bij schutbord) of bij de intercooler het is een 3-polige stekker.
Het zou inderdaad wel kunnen dat hij de verkeerde druk door geeft aan het motorregelapparaat,terwijl de daadwerkelijke druk gewoon 1,8 bar is.
Maar meestal slaat hij dan wel een storing op van je turbodruksensor.
Is hij niet toevallig getuned?????
[quote=volkswagen1802]Er zit een turbodruksensor in het plastic inlaatbuis(bij schutbord) of bij de intercooler het is een 3-polige stekker.
Het zou inderdaad wel kunnen dat hij de verkeerde druk door geeft aan het motorregelapparaat,terwijl de daadwerkelijke druk gewoon 1,8 bar is.
Maar meestal slaat hij dan wel een storing op van je turbodruksensor.
Is hij niet toevallig getuned?????[/quote]
nee de auto is niet getuned, ga eerst even de werking van die sensor controleren.
alvast bedankt
Er zijn 2 magneet klepjes. Heb je wel de juiste vervangen ? En de slangetjes ervan goed controleren, zijn ook vaak beschadigd.
[quote=volkswagen1802]Er zit een turbodruksensor in het plastic inlaatbuis(bij schutbord) of bij de intercooler het is een 3-polige stekker.
Het zou inderdaad wel kunnen dat hij de verkeerde druk door geeft aan het motorregelapparaat,terwijl de daadwerkelijke druk gewoon 1,8 bar is.
Maar meestal slaat hij dan wel een storing op van je turbodruksensor.
Is hij niet toevallig getuned?????[/quote]
op een A4 van '96 ??
ik dacht het niet...
[quote=danny pepers]klopt het dat de turbodruk (inlaat) gemeten word in de ecu???[/quote]
ja, volgens mij wel
kan je vlug controleren >> heb je een darmptje van aan de inlaatcollector tot aan de motorstuurdoos dan wordt de turbodruk gemeten in de motor-ecu
heb meermaals gehad dat de turbodruksensor die ingebouwd is in die ecu , stuk is
en dan is er maar één remedie : ecu vervangen
je zou nog kunnen overwegen van een t-stukje te plaatsen op die drukleiding die naar de ecu gaat en daar dan een ouderwetse mechanische (of modernere digitale ??) turbodrukmeter te plaatsen
dan ermee gaan rijden en de meetwaardeblok turbodruk (11) en de mechanische drukmeter vergelijken
als die drukken gelijk zijn is uw ecu goed
Hallo
het probleem zat in de pomp afstelling. Heb het met een uitleescomputer (snapon) optijd gezet.
Het hoeft maar heel weinig te verstellen. en het probleem is opgelost.
bedankt voor de reacties
groet Hielke
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar