close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: Audi A4 TDI 90PK traag......

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: AHU 90PK TDI

Ik zit met een paar vragen,

Ik heb 3 weken geleden een audi A4 gekocht maar ik heb het idee dat er iets niet in orde is.
Ik vind hem erg traag voor een 90PK TDI, als je door een opel corsa zoek gereden word bij het stoplicht klopt er iets niet... (mits ie getuned is natuurlijk). Ik heb hiervoor een vw golf 90PK TDI gehad, nou die was zeker sneller. Natuurlijk mag de audi iets trager zijn vanwege het gewichts verschil.

Ik heb al een aantal dingen gedaan:

Ik heb injectiereiniger door de brandstof gegooit
Ik heb de turbo eraf gehad en schoongemaakt (was volgens mij niets bijzonders mee)
Ik heb een K&N paneel filter geplaatst
En ik heb de EGR-klep afgedicht

Nu lees ik overal in het forum de wel bekende "LuchtMassaMeter".

Is er een manier om deze te testen, dan behalve aan de computer?
Moet de auto een storingslampje op het dashboard geven als de lmm stuk is? (de auto geeft nu niets aan)
Kan het ook een ander probleem zijn?

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen... alvast bedankt!

Geplaatst door

BasNH (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb vandaag extra opgelet,

Mijn bevinding is dat de auto redelijk goed trekt bij 1500 t/m 2500 toeren, daarna verliest hij gevoelsmatig zijn trekkracht.
Je zou toch zeggen dat de auto na 2500 toeren juist harder zou moeten trekken omdat de turbo dan op druk is.

Iemand suggesties?

BasNH 0

15 jaar

Ik heb net nog even een klein proefje gedaan,
ik heb de stekker van de lmm afgehaald, dan geeft hij volgens zegge een standaart waarde.

Het verschil is hierbij bijna niet te merken, hij is wel iets trager ongeveer 1,5 seconde van 0 tot 100

Kan ik hierbij concluderen dat de lmm stuk is of zijn er nog andere mogelijkheden?
Ik ga denk ik deze week de lmm nog vervangen, en hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

BasNH 0

15 jaar

oud baasje geweest, katalysator dichtgelopen met roet??

even medicinaal een minuut of 10 volgas op de 3e versnelling, liefst met een dikke aanhanger er achter.

k&n filter is geen aanrader, het vet uit het filter slaat neer op de luchtmassameter warmtefilm en beinvloed de meting. Als die dingen werkelijk zo goed waren had audi ze er wel standaard in gestopt......

audia4 0
badge

15 jaar

Bedankt voor de reactie! Ga ik morgen doen opweg naar m'n werk, ik laat het morgen wel weten.

BasNH 0

15 jaar

[quote=BasNH]Bedankt voor de reactie! Ga ik morgen doen opweg naar m'n werk, ik laat het morgen wel weten.[/quote]
wel even met respect he, motor eerst goed warm draaien..... en niet het rode toerengebied in jagen. (net er tegenaan)

audia4 0
badge

15 jaar

Nee dat begrijp ik, ik ben echt wel lief voor hem. Ik rijd hem altijd netjes tot 90 graden en dan ga ik wat sportiever rijden, ik moet elke dag 120 km rijden voor mijn werk, dus ik krijg ruim de kans om het even te proberen.

BasNH 0

15 jaar

Vandaag +/- 10 min op 4200 toeren in de derde versnelling gereden, maar helaas geen verandering. Wel viel mij op dat bij elke kleine stijging in het wegdek de toeren makkelijk terug liepen. Misschien duid dit op iets.

BasNH 0

15 jaar

Waarschijnlijk toch de lmm omdat het weinig uitmaakt of je met of zonder lmm rijd.
Maar voordat je alles gaat vernieuwen, laat hem eerst even rijdend uitlezen.

de Dokter 0

15 jaar

Dat ben ik met je eens, maaaaar. Een nieuwe lmm kost mij 80 euro, en het uitlezen kost mij 65 euro, voor 15 euro meer durf ik de gok wel te nemen. Anders ben ik straks, als de lmm het probleem is 145 euro kwijt...... Aan de andere kant is het waarschijnlijk wel zo dat als de lmm niet de oorzaak is dat we er dan achterkomen wat dan wel de oorzaak is. Of kijken ze alleen naar de lmm als ik vraag of ze em uit willen lezen en denk dat het de lmm is?

BasNH 0

15 jaar

[quote=BasNH]Dat ben ik met je eens, maaaaar. Een nieuwe lmm kost mij 80 euro, en het uitlezen kost mij 65 euro, voor 15 euro meer durf ik de gok wel te nemen.[/quote]
Voor minder dan 65,- is er wel een fatsoenlijke diagnose te stellen. (het mag toch wel iets kosten??)
Dan weet je gelijk waar je aan toe bent en wat er moet gebeuren om het probleem op te lossen.
Nu gezien ben je al een poosje aan het sukkelen en er niets mee opgeschoten, eigenlijk het had al opgelost kunnen zijn.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.