auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A8: audi a8 start niet meer na tank leeg gereden te hebben

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 v6

hallo medeforumers van problemcar
ik heb een probleem
mijn audi a8 met 2.8 v6 motor

tank is helemaal leeg gereden ,heb er volgende dag benzine in gegooid maar auto wil niet aanslaan
heb al het een en ander gelezen dat de tank uit 2 delen bestaat en dat er 2 pompen in zitten de een voor overhevelen naar de andere kant en de andere voor brandstof op te voeren naar voren
ik ga morgen er een 20 liter bijgooien misschien dat dat help.
mijn vraag is moet ik een ontluchtingsporcedure volgen ?
kan het zijn dat er een pomp stuk is gegaan door veelvuldig starten zonder genoeg brandstof,
of zijn er nog andere dingen waar ik naar moet kijken ?
is het een optie om remmenreiniger of startpilot in de luchttoevoer te spuiten ?
of moet ik bij de motor iets losdraaien om te ontluchten ?

motor draait wel rond vonkt maar slaat gewoon niet aan
heeft een keer heel even gelopen maar liep erg onregelmatig viel toen uit en toen deed i niks meer (of was dit echt de laatste brandstof in de leidingen ?)

Geplaatst door

gansel (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien vuil opgezogen wat het filter verstopt. Heb je het filter al vervangen?
Of de pomp is ook verstopt door het vuil.
Normaliter ontlucht een benzinesysteem zich zelf.

Kun je de retour van een brandstofleiding losnemen? Of de toevoer?
Teiltje eronder en kontakt aan, misschien even starten. Komt er wel benzine uit?

oldford 0
badge

12 jaar

dank je wel voor de snelle reactie ,
vuil opgezogen zou goed kunnen zat ik ook al aan te denken heb het filter nog niet vervangen (enig idee waar deze zit ?)
retour of toevoer losnemen heb ik nog niet geprobeerd (zit deze ergens bij de motorruimte) en heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig ?

is het slim om de tank vol te gooien ?

ik heb de auto net en ben nog niet zo op de hoogte waar en hoe alles ingebouwd zit.
vriendin had hem gister mee en helaas tank leeg gereden

ik ben benieuwd ga vanmiddag eens kijken en anders morgen ochtend

gansel 0

12 jaar

Als je het filter nog moet vervangen zou ik even wachten met de tank vol gooien. Wordt zo'n knoeiboel met de brandstof die weg loopt.

Brandstofleidingen zitten bij de motor op de inspuitrails. Dat is het metalen deel waar de injectors inzitten.
Of je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt weet ik niet. Vaak wel, maar kijken kost niets.

Alternatief is als je het filter gaat vervangen om daar te testen of de pomp wel brandstof levert.
Vaak zit het filter onder de kofferbak in de buurt van de brandstoftank.
Filter ziet er zo uit: http://www.mister-auto.nl/fl/brandstoffi...
Dit merk ken ik niet, maar er zijn ook Bosch filters leverbaar.

oldford 0
badge

12 jaar

met toevoer en retour leiding bedoel je zoals aangegeven op de foto ?

gansel 0

12 jaar

ging niet helemaal goed even opnieuw proberen
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/836/fuel2.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/836...][img]http://img836.imageshack.us/img836/1510/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
hoop zo beter

gansel 0

12 jaar

Citeren (dat witte vlak copieren) is onnodig. Je kunt gewoon onderaan je antwoord tikken.

Leiding kan losgeschroefd worden. Voorzichtig en met 2 (twee) passende sleutels.
Ofwel toevoer danwel afvoer, maar dan moet je iets van een slang op de uitgang van de druk regelaar maken.
Afvoer is vrijwel drukloos, dus als het een beetje past, kun je heel even testen.

Het moet hier gaan om behoorlijke hoeveelheden. Iets van 1,5 tot 2 liter per minuut.
Ik meet vaak een 1/2 minuut, anders wordt die maatbeker zo vol en zwaar.

oldford 0
badge

12 jaar

citeren (ik zie het ben nog nieuw hier even kijken hoe alles werkt)
brandstoffilter vervangen is nooit verkeerd (ja ik vul deze af met brandstof)
en ga eens kijken of er brandstof ergens bij de aan of afvoer uitkomt
alvast bedankt

gansel 0

12 jaar

ok was ik weer heel de dag buiten gestaan
genoeg benzine in de tank 25 liter
geluisterd of alle relais het deden en die waren goed
pomp in de tank geluisterd was ook goed
auto gestart en hij liep maar helaas dat was maar voor even en gas geven hielp niks
daarna starten 2 seconden lopen en uit enz enz
ok toevoerleiding los gemaakt slang er aan cola fles er onder
en starten ?????????? wat denk auto slaat gewoon aan en loopt goed
alleen mijn cola fles was inderdaad zo vol dus auto weer uitgezet
toevoerslang weer vast starten niks ?????
paar keer geprobeerd maar niks auto blijft niet lopen
toevoerslang weer los en lopen

zou het kunnen zijn dat de drukregelaar kapot is (daar denk ik aan)
heb hem uit elkaar gehaald ik zie er niks aan maar kan er op blazen wat ik wil er komt nergens lucht uit
zal wel met iets meer druk gaan dat ik kan blazen ?????
zou dit het kunnen zijn of zijn er nog andere dingen waar ik naar kan kijken ?????

gansel 0

12 jaar

Mij ben je effe kwijt.
Als de toevoerslang los is van de rail zou je geen brandstof krijgen. Waar loopt de auto dan op?
Waar komt de brandstof dan uit die je in de fles opvangt? Uit de slang of de rail?
Voor alle zekerheid: toevoer is in het Engels "supply". Retour is "Return".

Als je met blazen op de regelaar bedoelt blazen op het pijpje waar normaal het slangetje zit:
Daar hoort ie inderdaad niet op te lekken. Lekken zou betekenen dat ie kapot is.
Bij deze komt er ook normaal geen druk op, maar alleen vacuüm, wat dan de druk iets verlaagd.

oldford 0
badge

12 jaar

ja ik was ook het pad even kwijt maar als ik een paar keer heb geprobeerd te starten dan loopt de motor niet en als ik dan de toevoerbrandstofslang pak die op de brandstofdrukregelaar zit (de slang die dus van de tank af komt)en dan de rail ingaat losmaak en hou daar een fles onder dan start de auto wel en blijft i lopen ,je kan dit alleen niet zo lang volhouden want de 1,5 liter fles is zo vol ?????
uit de retour leiding of opening waar de toevoerslang zit komt niks van brandstof,,,,
als ik de brandstofdrukregelaar uit elkaar haal (is een rond gedeelte wat geklemd zit met een soort u veer)
en haal die er uit kan ik nergens doorheen blazen ,zal wel meer druk op moeten staan ???
als dit gedeelte er uit is en alle leidingen zitten aangesloten en je zet contackt aan spuit er overal brandstof uit
het gedeelte wat je er uit kan halen moet de toevoer en retour regelen zou het hier aan kunnen liggen ?

gansel 0

12 jaar

De slang op de regelaar is de Retour, die gaat NAAR de tank terug. De slang die rechtstreeks op de rail zit is de toevoer van de pomp.
Dat de fles zo vol is klopt volkomen. Dan is je pomp goed en de drukregelaar denk ik ook.

Dit is geen alledaagse storing en ik heb deze variant zelf ook nog nooit gehad.
Een verklaring is dat de retour verstopt/dicht zit, waardoor de druk veel te hoog oploopt en je te veel inspuit en de motor verzuipt.
Dat is eventeel te bewijzen door de brandstofdruk te meten. Heb je een t-stuk en een drukmeter voor nodig.

Ik zou in 1e instantie ONDER de auto kijken of er ergens schade is aan de retourleiding - dicht gedrukt als gevolg van iets raken.
In theorie zou de leiding verstopt zitten kunnen., maar waarmee dan? vuil? waar komt dat dan vandaan?
Doorblazen van de retourleiding zou ik alleen proberen met de leiding los van de tank, anders zou dat vuil weer in de tank komen.

oldford 0
badge

12 jaar

ja klopt de slang die op de regelaar zit is de retour ,en die rechtstreeks op de rail zit is de toevoer
en dat de fles zo vol is als ik de toevoer los schroef en die in de fles laat lopen gaf mij ook het idee dat de pomp goed is, laten we er even van uit gaan dat i goed is.

als ik de retour los maak die op de drukregelaar zit en ik hang er een fles onder en de auto start ,
hij krijgt dan benzine van de aanvoer en zou moeten lopen ,dan kan ik er vanuit gaan dat de retour verstopt zit lijkt mij ? ik zit ook te denken de drukregelaar werkt op vacuum of krijgt lucht zou daar iets mis mee kunnen zijn ? als ik deze slangen losmaak moet ik dan kunnen voelen of ze lucht blazen of zuigen ?
ik ga het vanmiddag een proberen en kijken of het lukt het lijkt inderdaad wel of het brandstofleidingsysteem ergens verstopt zit , ik heb ook ergens gelezen dat er een injector bleef hangen en daardoor werd er niet genoeg druk op gebouwd in de rail ? ik ben niet zo bekent met injectoren maar ik had het ergens gelezen

ik ga vanmiddag weer aan de slag

gansel 0

12 jaar

Ik zou alle indianen verhalen over hangende injectoren en drukregelaars even vergeten.
Je hebt gezien hoeveel brandstof er rond gepompt wordt. Zelfs met een open staande injector krijgt de pomp de boel nog op druk.

Als de motor loopt met de retourslang los, dan zijn de brandstofpomp, de brandstofdruk, de brandstofdruk regelaar en de injectors aardig goed.
Om niet te zeggen foutvrij. Maar dat laatste is met een korte test en koude motor moeilijk vast te stellen.

De brandstof druk die geregeld wordt, is afhankelijk van het vacuüm in het spruitstuk. Daar is die aansluiting met dat kleine slangetje voor.
Bij vol gas is de benzinedruk hoger dan bij deellast en stationair. Maar bij de laatste 2 is de luchtdruk in het spruitstuk ook lager.
Dat is de bedoeling van het geheel om zo een constant drukverschil tussen inlaat spruitstuk en injector rail te krijgen.

oldford 0
badge

12 jaar

ok injectoren vergeet ik even (loopt goed met brandstoftoevoerleiding los)dus er zal ook wel niks mee zijn.
ik ben met een goed uur richting auto zal de retourslang eens losgooien en kijken wat i dan doet,
ik snap het verhaal met de vacuum in het spruitstuk(duidelijk) ook al zou het niet helemaal goed zijn moet de auto toch lopen ,,,, ik ben benieuwd als het vanmiddag niet lukt laat ik de auto ophalen en kijk ik er thuis nog eens goed naar met een goede vriend ben benieuwd

gansel 0

12 jaar

ok we zijn weer thuis inclusief auto en zonder anwb ????
ben bij de auto aangekomen en gestart liep stationair maar kon geen gas geven en na 1 minuut was het weer gedaan starten ho maar denk ik gooi nu de retour los weer proberen helaas auto start niet
toevoer los slang in jerrycan en eens kijken hoe lang i loopt dat was dus maar seconde of 15 maar liep wel
denken denken denken ik zeg bel de anwb maar en laat het maar komen (in de hoop dat hij werd opgeladen en naar huis word gebracht) ik sta nog even wat te kijken waar de brandstofleidingen naartoe lopen .die gaan onder een stuk plastic door (het voorste stuk aan de linkerkant gezien van staande voor de auto)ik denk misschien zit er ergens nog wat en ik sta te kijken gaat er een of andere slang mee met de beide brandstofleidingen mee het schutbord in een of ander soort spons ding krijg mijn foto niet van de telefoon op pc want ik ben niet thuis helaas
er zit ook een stekker aan het zal wel een soort ding voor vacuum zijn ik denk aangezien het bij de brandstofleidingen zit ik zal de stekker eens los gooien en proberen ??????????? wat denk je auto start en na beetje proesten loopt i gewoon goed gas pakt goed op en blijft netjes stationair draaien ik denk rij een rondje en nog een rondje en nog een rondje gaat allemaal goed ,geeft wel aan koelvloeistof nivo te laag en olie had alles gepeilt voordat ik starte en was goed dus heb het even in het midden gelaten anwb maar afgebeld en de gok gewaagd om van den haag naar breda te rijden we waren gelukkig met 2 auto's dus ik voorop en de andere er achter ,,,,, auto reed redelijk goed pakte niet helemaal lekker op met wegrijden maar werd stukje bij beetje beter rijden op de snelweg en ik kijk in mijn spiegel ik denk wat een dikke fette rookpluim ik ga eens even aan de kant even gekeken onder de motorkap niks te zien achterkant uitlaat geroken rook naar gekookt water met beetje benzine en roet uit de uitlaat ,,,,denk van het stilstaan en vele starten heb auto weer gestart en het was weg ok verder met de rit voor de rest geen problemen meer gehad met rook uit de uitlaat.tankstation tanken flesje cleaner er in voor de zekerheid kan nooit kwaat. nou viel mij op op het gedeelte waar ik 100 mocht de auto hoog in toeren bleef lopen en op het gedeelte waar ik 120 mocht de auto 6000 toeren maakte leek net of de automaat niet terugschakelde en het stukje 130 ging de auto raar doen leek net of i in de toerenbegrenzer kwam
???????/ zal hoop ik wel te maken hebben met hetgene waar ik de stekker van los getrokken heb
mijn collega denkt dat het iets van een gocombineerde vacuum iets is ,,,,,ik ga zo snel mogelijk proberen de foto te plaatsen en ben erg benieuwd wat het moet zijn ,of iemand moet een foto hebben van het gedeelte waar de brandstofleidingen door het schutbord gaan want daar zit het ding in de buurt
word vervolgd

gansel 0

12 jaar

zo ik ben weer thuis hier een foto van het gedeelte waarvan ik denk dat het stuk is

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/31/audi123.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/31/...][img]http://img31.imageshack.us/img31/5247/au...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

gansel 0

12 jaar

weet niemand wat dit is ????

gansel 0

12 jaar

ik weet ondertussen wat het is (brandstofkoolfilter) maar wat het nou doet weet ik nog niet
ben bij de audi langsgeweest en bestellen duurt 2,5 week
kan het daardoor zijn dat de automaat ook niet terugschakeld ?
het nummer van de filter is 078133517 7
informatie is altijd welkom

gansel 0

12 jaar

http://www.marcovw.nl/Motor/Brandstoftan...
kijk hier voor uitleg over de brandstof koolfilter

voyager 0

12 jaar

ik snap het principe
maar kan dit ook te maken hebben dat de automaat niet terugschakeld in toeren ?
hij maakt 6000 toeren met 120 km ???

gansel 0

12 jaar

Zou kunnen. Al het eigenlijk hoort niet verband te houden met elkaar.Maar als er dan motor niet lekker in de toeren komt door zo'n verstopte filter dan wil het voorkomen.Je ontdek het gauw. zodra je de filter vervangen heb.

voyager 0

12 jaar

brandstofkoolfilter is besteld (2 de hands uit duitsland levertijd 2-3 dagen)
onderdeel is nieuw wel te bestellen bij audi maar duurt 2-3 weken
dus dan maar even een 2 de hands er op

ben gister begonnen met schoonmaken en motorruimte weer netjes maken
wat mij opviel is dat er onder het gedeelte waar de computer zit veel water blijft staan,
ik heb al 2 afwateringsgaten gevonden rechts en links ,maar zit er in het midden onder de luchtinlaat voor binnen ook een ????? er blijft daar veel water in staan (en dat bevalt mij niet)
vraagje de hoofsteun van de stoel is die ook electri's bedienbaar ik hoor wel geluid maar er gebeurt niks
zo dit was even een update

gansel 0

12 jaar

zo was ik weer
nieuwe brandstofkoolfilter was binnen er op gezet en gggrrrrmmmmggg nog niet starten
motor loopt nu wel als een zonnetje en schakeld goed (dus dat is opgelost)
en ja dan maar rijden met de stekker van het brandstofkoolfilter af
ik ben heel de auto aan het leegtrekken want de bekleding ziet er niet uit lijkt wel of de auto onder water heeft gestaan kom ook overal water en vocht tegen (computer onder motorkap,rechts tegen het voetenpaneel aan)
ergens moet er nog een afwateringskanaal lopen in het midden onder de motorkap bij de ruitenwissers maar ik krijg hem niet gevonden,,,,,,
en de zekering van de cruise control krijg ik ook niet gevonden ,misschien dat iemand het weet ???
als mijn probleem is opgelost laat ik het zekers weten

gansel 0

12 jaar

Evt zou al dat water de oorzaak van je problemen kunnen zijn.Vooral water in ECU is geen goede zaak.

voyager 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.