Ik heb het een tijdje aangekeken, maar het begint nu toch vervelend te worden.
Ik ben inmiddels dik een maand in het bezit van een Audi Coupé 2.3 10v met NG motor. Zodra de motor echt goed warm is rijd de auto echt perfect, niks op aan te merken! Echter als deze koud is heeft die vaak last van inhouden.
De auto start altijd en loopt netjes stationair!
Na het starten wegrijden is meestal (dus niet altijd) ook geen probleem . Het inhouden gebeurt vaak als ik met een koude motor een tijdje stil sta en hij dus stationair draait. Als ik dan weg wil rijden komt die amper meer vooruit.
De motor houd dan dus behoorlijk in, begint een beetje te bokken en je hoort ook wat ploffen uit de uitlaat. Enigste manier om weer verder de komen is het gas wat in te trappen en dan lopen de toeren heel langzaam op. Op een gegeven moment schiet die weg en dan doet die het weer prima.
Zolang je wat hoger in toeren blijft is er niks aan de hand, het inhouden is echt alleen bij de lage toeren.
Gister reed ik heel rustig naar huis (met koude motor), onderweg kwam ik bij een rotonde, afremmen, koppeling in, in 2e versnelling en vervolgens hield de auto weer onwijs in.
Het lijkt dus te gebeuren als je de koude motor een tijdje stationair laat draaien of als je met een koude motor een tijdje in lage toeren rijd en vervolgens terugschakelt en weer weg wilt rijden. Hij doet het niet altijd, maar geregeld.
Ik heb het idee dat de motor als deze koud is en bij lage toeren (stationair / rustig rijden) te veel benzine krijgt / verzuipt waardoor die vervolgens amper meer vooruit komt.
Benzinepomp hoor je ook wel, maar ik geloof dat dit redelijk normaal is bij de Coupés?
Maandag wordt het benzinefilter vervangen, luchtfilter en de bougies. Wat kan ik meteen nog meer controleren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer of de luchtweger goed schoon is. Deze moet brandschoon en geheel vrij door het huis kunnen bewegen.
tevens de koudestartinjector controleren, deze zit op de kopkant van de inlaatcollector. willen wel eens doorpissen.
heeft een brandstofaansluiting en een 2 polige blauwe stekker. zit met 2 m5 inbusjes vast.
Opgelost door de carterontluchting eens goed schoon te maken. Deze zat helemaal verstopt.
Helaas heeft de auto inmiddels weer last van een ander soort inhouden (zie daarvoor mijn andere topic)...
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar