Audi Coupe: Audi Coupe NG, inhouden na starten

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 NG

Helaas de laatste tijd een probleem met de Koep...

Zodra ik de motor start houd hij af en toe enorm in, flink stotteren en zeer laag stationair draaien. Zodra ik een beetje met het gas speel komt hij er wel doorheen en hierna kan ik probleemloos verder tuffen.
Dit gebeurd zowel met koude motor als met warme motor (bijvoorbeeld na het tanken).

Dingen die mij op zijn gevallen is dat de auto totaal niet warm wordt als ik op de snelweg rijdt. De meter komt dan niet verder dan het rode streepje op de onderstaande foto. Zodra ik in de stad ga rijden (langzaam en veel stationair draaien) wordt de motor wel goed warm. De fan gaat dan ook vrij vaak draaien..

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/818...][img]http://img818.imageshack.us/img818/3870/...[/img][/url]

Audi Coupe NG, inhouden na starten-9audicoupe92gauges.jpg

Is dit normaal (ik heb er nooit op gelet eerlijk gezegd)? Of is de thermostaat kapot?
Kan een kapotte thermostaat klachten als inhouden / stotteren geven?

De auto verbruikt verder niet gek veel heb ik het idee. 1 op 10 / 11 bij lekker doorrijden op de snelweg. Dat lijkt mij redelijk normaal voor zo'n auto?

Het is jammer dat je deze auto niet goed kunt uitlezen, zomaar onderdelen gaan vervangen en hopen dat je goed zit lijkt mij ook niet ideaal. Kan vrij prijzig worden lijkt mij...

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

WCoupe

Geplaatst door WCoupe (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi Coupe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Voel na het starten van een koude motor aan de bovenste radiateurslang.
Wordt die gelijk geleidelijk warmer dan staat de thermostaat open en moet vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren. Als dat kan bij deze.

Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?

Als alternatief kun je een 4-gas test laten doen bij warme motor en schrijf alle waardes op (CO, CO2, HC, O2 en lambda-getal).
Dat wordt ook bij de APK gedaan. Dus als je binnen korte tijd voor de APK moet is het makkelijk als je die waardes opschrijft.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.