👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo , mijn 2.2 5cyl (K-Jetronic) start alleen op de brandstof die wordt ingespoten door de koudstart injector , daarna slaat de motor direct weer af .Als je de leidingen van de verstuivers loskoppelt (van de brandstofverdeler) en je trekt de stuwklep omhoog , dan komt wel brandstof uit de verdeler , maar niet echt onder grote druk.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Vr.Gr. Robin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.
Zijn de gaskleppen en het omlopkanaal hierachter waar het stationaire toerental geregeld wordt brandschoon? (hier komt koolaanslag in)
Dit geld ook voor de luchtweger (stuwklep noem je hem zelf)
Verder moet je bij K-jetronic om storing te zoeken eigenlijk eerst de brandstofdrukken meten, dan weet je ook of de drukverhoger (zit ergens aan de zijkant op het blok gemonteerd, 2x benzineslang erheen en een tweepolige elektrische aansluiting) werkt. Het kan ook nog dat de brandstofdrukregelaar in de verdeelspin vast zit. Deze kun je middels een inbusbout die gefixeerd is met een moer losnemen en uit elkaar halen. Hierna moet de brandstofdruk wel opnieuw afgesteld worden!!
Kort om, met jouw verhaal is nog niet concreet vast te stellen wat er aan de hand is, eerst alles schoonmaken, dan meten en dan pas concluderen.
succes
20 jaar