Hallo, ik heb het volgende probleem, volgens de ecu heb ik een storing in de nokkenas sensor van mijn linker bank, deze is reeds vervangen maar de storing blijft, ook al is de storing gereset.
de bedrading is getest en ook die is goed, dus neem ik aan dat de ecu defect is en dus wil ik deze laten vervangen, een ruil module kost +/- 500 euro maar een getunede module van Hohenester kost +/- 1200 euro en dan heb ik meer vermogen en koppel en een lager verbruik(relatief) 313 pk en 490 nm koppel, wat raad u aan te doen.
gr robert.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De nieuwe nokkenassensor eerst maar eens aan de scoop hangen en kijken wat er aan signaal uitkomt. Nieuw wil nog niet zeggen goed.
welke storingscode stond erbij?
Inderdaad eerst maar eens de scoop er aan hangen voordat je het regelap. gaat vervangen. Sensor kan de storing veroorzaken en/of bedrading niet goed, of ergens een slechte massa. Tevens stroomloopschema`s goed controleren. Ook de timing van de nokkenassen goed controleren.....
Gr. Ary.
Hallo, de storingcode weet ik niet precies meer, storing nokkenas sensor bank 2, is wat er aangegven wordt, hij is reeds aan de scoop geweest, bedrading ook dus is goedlijkt mij. Wij komen uit op defecte ecu. Nokkenas sensor kan dus alsnog defect zijn ook al is deze vervangen?
groeten robert.
16 jaar
Als tijdens het meten met de scoop eraan het beeld goed is zal de sensor wel in orde zijn.Maar hoe weet je of het beeld goed is ? Heb je deze vergeleken met de andere zijde ? Verders dient ook mechanisch de nokkenassen op tijd te staan. Is er iets voorafgaand iets gebeurd/gerepareerd waarna de storing ontstaan is ?
Gr. Ary
Het blok is twee keer gedemonteerd en turbo's zijn vervangen, tevens abs regel app., daarna kwam deze storing tevoorschijn. Ik heb al aardig wat ellende gehad in de afgelopen jaren, dus dit kan er ook nog wel bij.
Ik heb ook het gevoel dat de motor nu anders klinkt als voorheen, beneden 1200 toeren loopt ie ook minder soepel als vroeger en bromt de motor heel erg als je vanaf daar gas geeft. Maar waar dat aan ligt weet ik dus niet. Ik zal de raad opvolgen en kijken wat ik ermee kan.
groeten robert.
16 jaar
[quote=autofanrob]Het blok is twee keer gedemonteerd en turbo's zijn vervangen, tevens abs regel app., daarna kwam deze storing tevoorschijn. Ik heb al aardig wat ellende gehad in de afgelopen jaren, dus dit kan er ook nog wel bij.
Ik heb ook het gevoel dat de motor nu anders klinkt als voorheen, beneden 1200 toeren loopt ie ook minder soepel als vroeger en bromt de motor heel erg als je vanaf daar gas geeft. Maar waar dat aan ligt weet ik dus niet. Ik zal de raad opvolgen en kijken wat ik ermee kan.
groeten robert.[/quote]
kijk, en nu ga ik in diagnose om; nokkenastiming controleren!! geeft ook deze storing als de boel een tand versprongen is.... (b.v. door een of andere spanrol van plastik waar de brokken af liggen)
Zo te lezen Robert heb je al veel ellende meegemaakt maar nu ik dit lees kan het haast niet anders zijn dat er een mechanisch defect/timing de veroorzaker is . Mijn voorganger heeft dezelfde gedachte: De timing goed controleren voordat je dure ondedelen gaat vervangen als het daar niet aanligt. Succes.
P.S. Heb je voorgaande reparatie zelf uitgevoerd of ken je iemand die er ervaring mee heeft??? Het is wel een bijzondere stand der techniek.....
Gr. Ary
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar