auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi TT 2001: Audi TT roadster ratelend geluid van onder het kleppendeksel

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: AUQ 1.8T

Hallo,

Ik heb 2 problemen met mijn Audi TT... het eerste probleem is: Als ik de auto als die koud is sochtends start dan schommelt die gigantisch in toerental van ongeveer 1500 toeren weer terug naar 800 toeren en de motor schokt dan net alsof die wil afslaan... ik heb de LMM vervangen z'n 1000 km geleden... maar het probleem kwam nadat ik de LMM vervangen heb daarvoor was het nog nooit... herkent iemand dit probleem?

Het tweede probleem is: Als ik de auto start als de motor warm is dan hoor ik een ratelend geluid van onder het kleppendeksel vandaan komen... zodra ik iets gas geef is het gelijk weer weg en tijdens het rijden hoor je het ook nooit... het is echt alleen als de motor warm is want als die koud is en je start hem dan hoor je die ratel nooit... ik heb op fora's gelezen dat de oliezeef wel eens verstopt kan zitten en die zat inderdaad ook verstopt dus die is vervangen en het probleem is er nog steeds... het lijkt wel of die ratel steeds erger word met de dag... ik hoop dat iemand me verder kan helpen..

Mvg,

Mathijs

Geplaatst door

MathijsTT (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mathijs

De vervangen lmm was dit een originele ?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Ja het is een Bosch met hetzelfde codenummer erop en er zat ook een Bosch op...

MathijsTT 0

14 jaar

En waarom is die vervangen ?

Stonden er storingen in het geheugen ? Zo ja, zijn deze nu ook weg ?

Met oliezeef bedoel je toch het zeef in het carter, en niet het oliefilter ?

stefan84 0

14 jaar

Ik heb de LMM vervangen omdat naar mijn gevoel het vermogen minder was dan 180 pk... er stond een storing in het sysyteem van de nokkeas aan de inlaatzijde... ik weet niet meer precies wat de code was... deze storing heb ik pas uit laten lezen na het vervangen van de LMM... nu heeft de auto wel veel meer trekkracht maar hoog in de toeren voel ik de turbo niet meer na 3000 rpm...

met de oliezeef bedoel ik de zeef in het carter... en er is toen ook gelijk een nieuw oliefilter opgezet...

MathijsTT 0

14 jaar

kan het er niet aan liggen dat de klepstoters zitten te ratelen?? daar dacht ik zelf in eerste instantie aan??

MathijsTT 0

14 jaar

Maak eens een opname van het geluid en plaats dat op youtube, dan kunnen we het hier ook even horen.

Was dat een storing van de nokkenas verstelling ? Anders even opnieuw laten uitlezen en de code hier plaatsen, dan kan ook een verminderd vermogen opleveren, en waarschijnlijk had dat niks met je LMM te maken, alles op de gok vervangen blijkt achteraf altijd duurder te zijn dan nodig.

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Maak eens een opname van het geluid en plaats dat op youtube, dan kunnen we het hier ook even horen.

Was dat een storing van de nokkenas verstelling ? Anders even opnieuw laten uitlezen en de code hier plaatsen, dan kan ook een verminderd vermogen opleveren, en waarschijnlijk had dat niks met je LMM te maken, alles op de gok vervangen blijkt achteraf altijd duurder te zijn dan nodig.[/quote]
Ik heb 17 september een afspraak om de audi uit te laten lezen bij iemand... ik schrijf de codes even op en laat het weten wat eruit komt...

MathijsTT 0

14 jaar

Ik ben bij de garage geweest en er zijn geen foutcodes aanwezig... het ratelende geluid is er nog steeds en hun dachten dat het de kettingspanner was van de ketting die tussen de 2 nokkenassen zit... eenmaal los bleek het dat waarschijnlijk niet te wezen... de binnekant van de kleppendeksel was helemaal pikzwart.. waarschijnlijk de olie een keer veel te heet geweest... ze wouden eerst een motorspoeling doen en dan kijken of de ratel weg is en als dat niet helpt dan verder zoeken... ( Ze dachten dat er mischien een oliekanaal dicht zit )...

MathijsTT 0

14 jaar

Probleem opgelost... de motor is eruit gehaald en een 2dehands motor ingezet... de oorzaak voor het ratelen is nooit gevonden

MathijsTT 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.