Beste forumleden,
Ik heb sinds de kou een probleem met mijn audi TT 1.8T uit '99
Ik zal het hele verhaal even vertellen.
Ik had al 1,5week niet met de TT gereden, dus had wel zin om ff een ritje te maken.
Alles ging prima totdat de motor opeens met schokken uitviel, het ESP lichtje brandde ook steeds tijdens het uitvallen.. Ik probeerde de afslag te halen maar ik moest stoppen op de vluchtstrook omdat de TT er helemaal mee stopte. Op het display verscheen het tekentje dat je oliepeil te laag is (terwijl ik dat pas geleden nog heb nagekeken en was prima in orde). Heb toen even het contact uitgezet en daarna startte de TT weer, toen rustig naar huis gereden maar onderweg was het een ramp, elke keer viel de motor weer uit met schokken..
Ik heb met m'n oom de auto uitgelezen en kreeg foutcode: 01314 Engine Control Module; No Communication.
Ik heb de stekkerverbindingen van de ECU losgehaald om te kijken of er misschien vocht tussen zat, maar deze waren kurkdroog.
Ook ff de audi gereset en nieuwe acu gestoken, mocht ook niet baten.
Als ik de TT gestart krijg dan gebeurt er dit:
[yt]http://www.youtube.com/watch?v=7_3SlBwRf...[/yt]
EPC lampje zie je ook elke keer branden bij het wegvallen.
Iemand ideen waar ik naar zou kunnen kijken, want heb weinig zin om de TT te laten ophalen door de dealer..
Gr Koen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is je EPC lampje en niet je ESP.
EPC is electronic power control dus je motorstuurdoos.
Ik zou de auto even laten uitlezen op foutcodes.
Zelf denk ik de krukassensor.
koen,
heb je hier al op gekeken?
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01...
aan de storingsomschrijving te lezen is de voeding van je stuurdoos weggevallen. Zit er bij de benzine ook een relais 109?
mogelijk is het galloperen een gevolg van het ontbreken van de voeding,waardoor de gasklep opnieuw moet worden ingeleerd.
krukassensor lijkt me niet het geval....
Jongens bedankt voor de reacties, ik heb net de ECU terug aangesloten en gestart en hij loopt weer als een zonnetje :)
Heel vaag want er was niks geks aan te zien, miss dat er dan toch een stekker niet helemaal lekker zat?
Achjah ik ben weer gered :D
13 jaar
ik hoop het voor je....
Toch is het probleem weer teruggekomen.
Toen ik de ECU had losgehaald heb ik deze even op de verwarming gelegd, nu heb ik er gisteren en vandaag mee gereden, daarna wou ik de auto weer pakken na 3uurtjes en jahoor, hij starte weer niet.
Ik kreeg deze foutcode: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16...
Wat me ook opviel is dat tijdens het rijden de turbodruk niet hoger kwam dan 0,5bar en normaal is dar 1,5bar
ik zat te denken aan:
1. door de zetting van temperatuur verschillen maken de relais/printplaatjes in de ECU soms slecht contact.
2. De MAP sensor is slecht en geeft verkeerde waardes door aan ECU waardoor deze in de war raakt.
13 jaar
Je kunt zelf uitlezen begrijp ik?
Kontroleer dan de waardes van de map-sensor en de baro-sensor in de meetwaarde-blokken.
Met motor uit moet je de buiten luchtdruk krijgen, zo rond de 1000 mbar.
Probeer het met een koude ecu en daarna met een verwarmde. Heb je dan verschil dan zit het in de ecu.
Heb je geen verschil dan zou je rijdend de baro-sensor kunnen loggen. Die mag niet grote verschillen geven (hooguit een paar mbar).
Als je met 2 man bent kun je de map-sensor uitlezen en dan vergelijken met de meter op het dashboard. Iets afwijking mag.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar