Audi Tt: Turbo werkt niet na een tijd rijden

Motorcode: 1.8t

Beste mensen,

Wat zou dit nou kunnen zijn? Ik start de auto en er is niets aan de hand. Je hoort de splitt-R en je voelt dat de turbo werkt. Een kwartiertje later is dit weg, behoorlijke vermogensverlies en geen turbosound meer. Als ik dan de auto even aan de kant zet, contact uit en direct weer aan dan doet hij het weer goed. geen stroringsmeldingen

Vreemd toch?

RrRrik

Geplaatst door RrRrik (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi TT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Uitlezen VOOR dat je het contact uit zet of tijdens een proefrit.
Als de codes geen aanwijzing geven, dan meetwaarde blokken bekijken op afwijkingen tijdens proefrit.

Wat bedoel je met "splitt-R". Aftermarket dump valve?
Wat is het bouwjaar?

RrRrik (0), 13 jaar geleden

Ik heb het al geprobeerd met uitlezen maar helemaal niets! Splitt-R is een Dumpvalve die niet origineel is.

Hij blaast maximaal 30% naar buiten dus niet als een gebruikelijke BOV. Omdat een 1.8T motor niet ontworpen is om de turbo druk volledig de atmosfeer in te stuwen. Zorgt normaalgesproken niet voor storingen. zit er ook al geruime tijd op

Het bouwjaar 2003

Wat er ondanks gewijzigd is dat de turboslang die naar de intercooler loopt lek was (recht bij het voorwiel) Deze zit nu weer dicht.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik zou die dump-valve terug bouwen naar origineel.
Ik heb er al heel wat gezien die lek waren en dan gaat je turbo overtoeren en kapot.

Wie heeft er uithelezen (dealer, universeel) en Hoe (merk-specifiek of EOBD)?

RrRrik (0), 13 jaar geleden

Hij is bij een normale (universele) garage uitgelezen.

RrRrik (0), 13 jaar geleden

De garage geeft net aan dat ze de rubberen slang niet hebben vervangen! Het rubberen stuk die naast het rechterwiel zit (verbindingsstuk van de leiding naar de intercooler. Deze was al lek. Zou dit het probleem kunnen zijn?

RrRrik (0), 13 jaar geleden

Maar klinkt het logisch? Het lek zit aan de kant van de turbo naar de intercooler. De turbo maakt meer toeren omdat hij minder tegendruk heeft door het gat in de slang? Meer toeren en dan zegt de computer Er is iets niet helemaal goed, waaruit de turbo in een noodloop komt te staan? Want hij komt in een soort noodloop dat is zeker.

Klinkt het logisch?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.