close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi Tt: Turbo werkt niet na een tijd rijden

Motorcode: 1.8t

Beste mensen,

Wat zou dit nou kunnen zijn? Ik start de auto en er is niets aan de hand. Je hoort de splitt-R en je voelt dat de turbo werkt. Een kwartiertje later is dit weg, behoorlijke vermogensverlies en geen turbosound meer. Als ik dan de auto even aan de kant zet, contact uit en direct weer aan dan doet hij het weer goed. geen stroringsmeldingen

Vreemd toch?

Geplaatst door

RrRrik (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uitlezen VOOR dat je het contact uit zet of tijdens een proefrit.
Als de codes geen aanwijzing geven, dan meetwaarde blokken bekijken op afwijkingen tijdens proefrit.

Wat bedoel je met "splitt-R". Aftermarket dump valve?
Wat is het bouwjaar?

oldford 0
badge

13 jaar

Ik heb het al geprobeerd met uitlezen maar helemaal niets! Splitt-R is een Dumpvalve die niet origineel is.

Hij blaast maximaal 30% naar buiten dus niet als een gebruikelijke BOV. Omdat een 1.8T motor niet ontworpen is om de turbo druk volledig de atmosfeer in te stuwen. Zorgt normaalgesproken niet voor storingen. zit er ook al geruime tijd op

Het bouwjaar 2003

Wat er ondanks gewijzigd is dat de turboslang die naar de intercooler loopt lek was (recht bij het voorwiel) Deze zit nu weer dicht.

RrRrik 0

13 jaar

Ik zou die dump-valve terug bouwen naar origineel.
Ik heb er al heel wat gezien die lek waren en dan gaat je turbo overtoeren en kapot.

Wie heeft er uithelezen (dealer, universeel) en Hoe (merk-specifiek of EOBD)?

oldford 0
badge

13 jaar

Hij is bij een normale (universele) garage uitgelezen.

RrRrik 0

13 jaar

De garage geeft net aan dat ze de rubberen slang niet hebben vervangen! Het rubberen stuk die naast het rechterwiel zit (verbindingsstuk van de leiding naar de intercooler. Deze was al lek. Zou dit het probleem kunnen zijn?

RrRrik 0

13 jaar

Maar klinkt het logisch? Het lek zit aan de kant van de turbo naar de intercooler. De turbo maakt meer toeren omdat hij minder tegendruk heeft door het gat in de slang? Meer toeren en dan zegt de computer Er is iets niet helemaal goed, waaruit de turbo in een noodloop komt te staan? Want hij komt in een soort noodloop dat is zeker.

Klinkt het logisch?

RrRrik 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.