Van deze TT blijft de koelventilator constant draaien, ook als het contact wordt uitgezet.
ik heb al gelezen hier dat er een in de computerbak een module zou zitten die hier verantwoordelijk zou kunnen zijn.
is dit ook zo bij dit model? hoe herken ik deze module? kan ik nu tijdelijk de ventialtor gewoon afkoppelen of niet? en zo ja waar? zekering? stekker? relais?
enig idee van het kostenplaatje van die module?
dank je.
erik.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De meeste VW en Audi of renault die ik ken en die bij een te warm koelwater het kontakt wordt afgezet.Bij deze blijft de schroef draaien totdat hij een beetje afgekoeld is.
De koelventilator blijft draaien tot de batterij leeg is....
14 jaar
De storing zit meestal in de koevinnen zelf, dus deze vervangen.
Gr. Harry
Kijk eens in het schutbord of er water in staat.
Bij een a4 ligt daar ook de module van de koelfan.
Weet even niet of dat bij een TT hetzelfde is.
14 jaar
Vanavond zie ik de wagen.
Alle tips zijn welkom...
dank u
erik.
14 jaar
Zie de wagen deze avond pas....
@Berendonck wil dit dan zeggen dan er een constante stroom naar de koelvinnen word gestuurd?
weet iemand de module zitten, dan kan ik gerichter te werk gaan.
bedankt alvast allemaal om mee te denken.
Groeten,
Erik
14 jaar
Ik heb de wagen gisteren gezien.
1) de twee koelvinnen bleven constant draaien, zelfs na contact uit.
enkel de batterij afkoppelen gaf resultaat.
2) de temperatuursensor is ook in orde. ( temperatuurmeter in de wagen is correct, op clima ook.)
3) rest nu alleen nog de module? wie kan er me mee verder helpen, waar bevindt zich de module, kan ik ze testen, wat kost het.
dank u.
Erik
14 jaar
Lees dit maar even > http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
Gr. Harry
@Berendonck,
Dus Harry, het regelapparaat van deze TT zit ook mee verwerkt in de ventilatoren.
om uitsluitsel te hebben, moet ik hem dus laten uitlezen.
Is er dan één regelapparaat per koelvin, en zijn ze dan beide stuk? lijkt me vreemd, maar alles kan.
of is er slechts 1 regelapparaat voor de twee vinnen en hoef ik slechts 1 koelvin te vervangen? of begrijp ik het niet goed.
dank u.
Erik.
14 jaar
Erik.
Sensor G62 regelt de werking van de koelfin deze bevind zich in de radiateur.
Het linkje wat harry heeft geplaatst is niet op het type Audi TT (BJ 2000) van toepassing.
Gr. paul
Dank je Paul,
Ik kijk het na....en laat het weten...
wagen komt wel pas zondag terug....
groeten,
erik.
14 jaar
Paul, ik heb de stekker van de G62 losgemaakt, is het normaal dat de koelvinnen toch blijven draaien of hadden ze nu moeten stoppen?
ik heb morgenavond pas de nieuwe G62.
Hoe kan ik meten of het echt aan de G62 ligt?
En moest het er niet aan liggen, welke mogelijkheden zijn er dan nog?
Het motor type is AJQ
14 jaar
erik,
volg de draden van G62 dan moet je uitkomen op regelapparaat linksvoor en daar zal het probleem zitten.
gr john
John, ik denk het ook, want volgens het schema van de G62 staan de contacten pas geschakeld bij een temperatuur van 90-95 graden en trap twee vanaf 97 - 102 graden.
En ik heb gemeten en deze staan geen van allebei geschakeld.
Dus alle hoop op het regelapparaat.
Bedankt John.
groeten,
Erik
14 jaar
O dat wist ik niet.....
Ik zie ze ook niet zo vaak in de werkplaats.
Sorry
Gr. Harry
Eindelijk gisterenavond de regeleenheid binnengekregen, aangesloten en klaar!
De ventilators werken terug zoals het hoort.
Allemaal bedankt voor het meehelpen.
groeten,
Erik
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar