Hallo,
Ik heb een Audi S4 Avant Tiptronic van 2004 met ca. 55.000 km die bij lage toerentallen enorm inhoud of roeit.
Bij een koude motor lijkt het de eerste paar kilometers goed te gaan, echter al heel snel houd de auto in en loopt hij erg onregelmatig.
Dit is begonnen op de terugweg uit Italie. De gehele weg hield de auto erg in en zag je de naald van de toerenteller bij constante snelheid omhoog en omlaag gaan, de auto schokt dan behoorlijk. Pas bij een snelheid van ongeveer 140 km/h, dan merk je er niet veel meer van. Ook bij volgas optrekken of met de kickdown intrappen is er geen probleem.
De motor loopt stationair overigens wel erg mooi, dan merk je er niets aan, echter zodra je weg rijdt, dan is het bal.
Dus vervolgens naar een dealer bij ons in de buurt regio Hoorn (NH). De auto aan de kast, foutmelding lambda sonde. Lambda sonde besteld (stond in backorder) en vervolgens toen deze geleverd werd weer naar de dealer. Auto voor de zekergheid weer uitlezen, wat denk je, geen foutmelding Lambda sonde.
Nu heb ik mijn licht opgestoken bij een andere dealer, die geeft aan, ja als de computer de Lambda sonde aangeeft, dan moet je het ergens anders zoeken. Deze dealer doet inmiddels geen audi meer en toont zich niet bereidwillig om bij mijn auto op onderzoek uit te gaan. Kan het de luchtmassa meter zijn? Kan je dat testen door deze lost te koppelen of verbranden dan je katalysatoren?
Heeft iemand suggesties wat het probleem kan zijn? En wie weet er een echt goede Audi Specialist in mijn regio.
Alvast enorm bedankt.
Gr. Binck
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het de lambdasonde? Ja of Nee. Ligt eraan welke foutmelding je kreeg. Weet je het nummer nog?
Pas op met rijden met zo'n hortende en stotende motor. De kans bestaat dat je dure katalysator vernield wordt.
Hartog-Tuning zit in Alkmaar. Die kunnen je auto wellicht rijdend uitlezen.
14 jaar
Het is een automaat.
Dat roeien voelt dat als versnellen en remmen,de toerenteller stijgt en zakt weer iets vervolgens?.
Dan denk ik eerder dat het probleem in koppelomvormer zit.
14 jaar
Het was niet de lambda sonde, het nummer van de foutmelding weet ik helaas niet. Momenteel rijden wij niet met de auto en staat hij in onze garage. Het roeien voelt niet echt als versnellen en remmen, meer als dat de motor even inhoud. De automaat schakelt overigens erg goed, overschakelen en terugschakelen gaat zondermeer zonder gevoeligheden.
Wellicht is Hartog, zoals genoemd in Alkmaar een alternatief om e.e.a. uit te lezen.
In ieder geval alvast bedankt voor jullie meedenken.
14 jaar
bij de multitronic versnellingsbak is er een probleem geweest met schokken, daarvoor moest de 6 lamellen koppeling vervangen worden door 7 lamellen.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar