Audi A4: auto rookt en verbruikt olie

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900cc

Hallo iedereen
Ik heb een probleem met mijn auto
Die rookt en verbruikt olie. De cilinderkop pakking en carteronluchter zijn vervangen. Zonder resultaat.
Nu heb ik spijt van dat ik geen revesie in eens laten doen voor mijn cilinderkop.
Want ik denk dat probleem bij de klepseels zit.
En mijn vraag is dat gemakelijk zelf te doen?
En moet er ook die kleppen gleiders mee vervangen worden of hoeft dat niet.
Graag tips en hulp aub

elyousfi

Geplaatst door elyousfi (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

audivw (0) PRO, 8 jaar geleden

Weet u zeker dat het roken komt van het olie verbruik?
geen defect in het brandstof systeem?
dieselpomp op tijd?

Is de turbo in orde?

Hoeveel olie verbruikt uw audi?

Wanneer rookt de audi?

elyousfi (0), 8 jaar geleden

Hallo

audivw bedankt voor je reactie
is de turbo in orde? ik hoor geen rare geluiden en de auto rijdt normaal.
de auto verbruikt ongeveer 1/4 op 1000 Km nu is het minder na motor fluch.
de auto rookt altijd onzichtbaar kleur en stinkt. in de winter heb ik meer last van. bij het gasgeven is dat duidelijk blauw kleur.
Daarom dacht ik aan die klepseels misschien is da de oorzaak.
Voor de distributieriem dat heb ik met juiste gereedschap gedaan
bij de nokkenas een lat van 4,5 mm dik en mazoutpomp een pin van ik geloof 20 of 18 diameter en de krukas heb ik de vliegwiel op stand 0 gezet.

Graag hulp aub

audivw (0) PRO, 8 jaar geleden

Kleprubbers kan je vervangen met de cilinderkop gemonteerd. Dit doe je door de cilinders onder druk te zetten. Aanrader is het niet omdat je zo je kleppen niet schoon kan maken of inschuren. De turbo kan je het beste beoordelen door niet geforceerd de speling axiaal en radiaal te controleren. Aanzuig buis los halen dan kan je bij het turbinewiel. . Axiaal mag er vrijwel geen speling zijn,radiaal een beetje. Vervolgens door een cilinderlek test uit te voeren krijg je een beter beeld van de zuigerveren . Succes.

elyousfi (0), 8 jaar geleden

Dank u wel audivw
Ik ga eerst de turbo controleren. En een compressie test laten uitvoeren.
Nogmaals bedankt.

elyousfi (0), 8 jaar geleden

Hallo
Ik heb mijn turbo gecontroleerd op spelling die heeft een duidelijke spelling axiaal en radiaal.
En er is olie bij de inlaat leidingen naar de intercooler. Daar hoort alleen maar lucht te zijn toch of is dat normaal.
De blok heeft 450 000 Km gelopen met hetzelfde turbo.

audivw (0) PRO, 8 jaar geleden

Axiaal is niet goed. Hier kan hij duidelijk olie op gebruiken. Het inlaat kanaal is altijd wel wat vettig zeker met deze km stand. Advies is dan ook om te turbo te vervangen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.