Hallo. Kort geleden ging mijn A4 Avant na het starten harde tikkende geluiden maken en had geen vermogen meer.
Even later ging het geluid weg en leek alles weer normaal, maar het vermogen was nog niet optimaal.
Bij onderzoek bleek dat de nokkenas was versleten.
Een nok was helemaal afgesleten en een brandstof-nok was behoorlijk beschadigd.
Mijn vraag is : is het normaal dat na 245.000 Km deze al versleten kan zijn.
De reparatie kostte x Euro...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zal je verbazen: dat wordt steeds normaler bij VW/Audi. Soms is de boel al met 80000 km. aan gort. Nokkenassen, klepstoters, verstuiverkamers, versnellingsbakken, noem maar op. De kwaliteit is de laatste 10 jaar als sneeuw voor de zon verdwenen bij de VW-motoren. De revisiebedrijven hoor je nu dus ook niet klagen.
Brandstofverdunning van de olie , niet op tijd olie verversen , verkeerde type/kwaliteit olie gebruikt , verkorten ook de levensduur.
Hallo beste Forum leden,
Audi, breek me de bek niet open, met die inferieure nokkenassen en de slepers.
Het blijkt dus een zware vergissing te zijn, de harde toplaag van de slepers die tussen de komstoters zitten en de nokkenas, ligt er natuurlijk aan welke motor!
Maar het blijkt dus aan de toplaag van de onderdelen te liggen.
Als er slepers zijn gemonteerd, dan gaat de zgn harde toplaag van de sleper af, en deze zet zich weer vast op de nokken as, daarna is de kans erg groot, dat deze weer afbrokkelt, en zo ook delen van de harde toplaag van de nokkenas mee neemt.
U begrijpt nu wel waar ik naar toe wil.
Op deze manier verslijten de nokken van de nokkenas, en dan heeft u dit als resultaat.
Mijn remedie was dus, snel een ander merk gaan rijden, voordat het bij mij ook gebeurt
Maar inderdaad, het word steeds erger bij Audi.
Voor mij dus nooit geen VAG auto meer!
Want over de gehele linie zie ik veel klachten, zelfs bij splinter nieuwe modellen en andere type VAG auto's.
Het ligt dus vaak niet eens aan de olie, ik zie dit gebeuren dus ook bij zeer goed onderhouden Audi's gebeuren.
Ik ben sinds jaren lid van Audi fora, en VW fora, dan lees je meer dan genoeg, over deze toestanden.
Soms kom je er mee weg, dat het enkel kan geschieden, door een set nieuwe komstoters, slepers ( indien aanwezig ) en nokken as(sen).
Heb je pech, dan kost het een revisie kop of nieuwe kop!
Terwijl het toch echt hele mooie auto's zijn.
Als men een Audi koopt, dan zou men eigenlijk direct gemodificeerde nokkenassen met onderliggende onderdelen moeten monteren, dan is er echt geen centje pijn.
Houd altijd de carter ontluchting in het oog, want dit word zelfs vergeten bij de grote beurten, en dan krijg je een Auto met een gratis blauw rook gordijn!
Dit vooral bij de V6 TDI motoren, want daar kan men wat moeilijker bij de carterontluchting.
Want de Turbo dient gedemonteerd te worden van de uitlaat, en een verstuiver leiding, en de gehele aanzuig buis van de intercooler tot aan de turbo.
Het is voor mij wel een hele mooie klus, en heb er ook geen hekel aan.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
9 jaar
Volgens de garage was er i.d.d. lekkage van de brandstofpomp geweest waardoor er diesel in de motorolie was gekomen.
Alle beurten zijn op tijd uitgevoerd en da auto is altijd in erkende garages onderhouden.
Goed balen dus.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar