close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi Cabriolet: Auto trekt niet meer door vanaf 2500 tpm

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2300 NG

Ik heb volgend probleem bij mijn cabrio 2300 (NG) van 1992, bij het optrekken trekt de auto niet meer door, het is alsof hij inhoud en het gaat dan wel verder maar heel traag en zelfs met schokken en stoten. Ik dacht aan een defecte LMM maar had graag nog enkele andere meningen.

Benzinepomp is kortgeleden vervangen, probleem is pas 6-7000 km later opgedoken.
Ik heb ook de indruk dat hij minder verbruikt, niet veel maar toch merkbaar (ik doe gewoon 50km meer met een volle tank).

Alvast bedankt voor enig suggesties of opmerkingen.

Jan

Geplaatst door

JDL (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo jan, klinkt me precies als mijn probleem in de oren ( nog steeds inhouden) een paar vragen terug. zelf rijd ik een coupe uit '89 met de zelfde motor code. heb zelfs de complete uitlaat als laatste redmiddel vervangen, maar probleem bleef! t'is momenteel vrij goed...hij loopt vaker goed dan niet goed.....maar wat de reden daar van is is erg onduidelijk. dus als je iets weet plaats dan aub een oplossing op dit forum..dan heb ik er misschien ook wat aan! vr gr rene

renecoupe 65

17 jaar

[quote=JDL]Ik heb ook de indruk dat hij minder verbruikt, niet veel maar toch merkbaar (ik doe gewoon 50km meer met een volle tank)[/quote]
brandstofpomp vervangen, origineel of imitatie ?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Paul,

De brandstopomp is geen originele maar een Pierburg (die wel adhv chasis-nummer werd besteld via familie die bij Mercedes werkt).

Het probleem doet zich ook niet altijd voor. Als hij het wel doet verbruikt hij minder en als hij 'normaal' trekt heb ik ook
een 'normaal' verbruik. Daarom dacht ik ook niet direct aan die benzinepomp, het is een nieuwe, zou die dan ook niet altijd evenveel benzinedruk moeten geven? Of toch deze maar eens vervangen door een originele?

Motortemp. heeft ook niet echt invloed naar mijn gevoel.

JDL 0

17 jaar

[quote=JDL]Paul,

De brandstopomp is geen originele maar een Pierburg (die wel adhv chasis-nummer werd besteld via familie die bij Mercedes werkt).

Het probleem doet zich ook niet altijd voor. Als hij het wel doet verbruikt hij minder en als hij 'normaal' trekt heb ik ook
een 'normaal' verbruik. Daarom dacht ik ook niet direct aan die benzinepomp, het is een nieuwe, zou die dan ook niet altijd evenveel benzinedruk moeten geven? Of toch deze maar eens vervangen door een originele?[/quote]
ik dacht wel direct aan de pomp en dacht ook dit is vast geen originele........; met dit gegeven gaan de meesten mee het schip in.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Hallo,

Ook mijn audi cabriolet met NG-Motor deed dit, de oplossing vond ik op www.audicabrio.info (FAQ cabrio, motor, Leistungsproblem 5-Zylinder
), hier komt ie, wel in het duits:

Leistungsproblem 5-Zylinder

Angeregt durch einen Thread in Mecki's faq,hab ich mal passende Bilder gemacht,die Euch die Sache verdeutlichen sollen.
Ich denke so ist's für jeden verständlich!
Hab es bei mir auch gemacht und festgestellt ,das es die bisher beste Aktion am NG-Motor war!!um fehlende Leistung aus zu merzen!!!
Der Durchzug ist in allen Lagen um Welten besser!!und es ist auch nicht mehr das "Leistungsloch"im oberen Drehzahlbereich zu spüren!
Danke an Langen und Esse!!für den Tipp,hätte es ohne die Erfahrungen von den Beiden wohl sonst noch immer nicht gemacht
Und das alles, nachdem ich wirklich alle Geber,Verteiler und Läufer,Lufti,Kerzen und Stecker usw.usw.usw....erneuert hatte....,wenn es das nun ist,sollte vielen NG-Fahrern geholfen sein...

Erster Schritt:
Lösen der Torxschrauben um den Drucksteller vom Mengenteiler zu lösen,mit Lappen arbeiten,ist noch Benzin unter Druck!!,also vorsichtig lösen,das Benzin läuft dann(ein paar ml) unten raus,keine Angst,dauert nicht lange,dann stoppt es....



Nun die Schlitzschraube an der Rückseite lösen,darunter befindet sich die Imbusschraube zum verstellen...



Die Schraube erstmal ca. um 1/8 reindrehen und dann testen,bringt es nicht so einen Erfolg,das ganze wiederholen und nochmals um 1/8 reindrehen...insgesamt also 1/4,man sollte es aber nicht gleich übertreiben ;) ,lieber 2x als zuviel....


und noch ein Bild....


Diese ganze Aktion dient dem anfetten,ältere Ng-Motoren neigen zur Erhöhung des Oberkammerdrucks und laufen dadurch zu mager,so reichert ihr das benötigte Benzin wieder an........und werdet feststellen das der Motor sehr viel agiler zur Sache gehen wird.....
ABER ACHTUNG!!!das heisst nicht,das noch mehr anfetten mehr Leistung bringt!!,also nicht übertreiben!
Noch Anregungen?? Verbesserungen? Immer her damit.....ich und viele NG-Fahrer werden es Euch danken

Hier gleich die erste Bemerkung: Also, bei mir hat`s nix gebracht, aber noch ein Tip.......du solltest dabei schreiben, das sich die Inbus-Schraube megaleicht drehen lässt.
Hinweis von Dirk Sommer
Stimmt!achtet darauf......sonst ist sie schnell verstellt!

Laatste waarschuwing is zeker belangrijk, dit schreofje verstel je al als je de inbus sleutel erin steekt... Op de aangegeven site ook foto's van de ingreep. Ik heb mijn instelling ca. 4 x moeten veranderen, maar nu rijdt de auto goed en ook de `vermogensgaten´ zijn weg.

Groeten & Succes,

René

René9521 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Cabriolet of stel zelf een nieuwe vraag.