Audi A4: automaatbak audi a4(4 traps)bakcode CUW

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

hallo,mijn audi a4 automaat heeft problemen.

hij wil namelijk niet meer vooruit rijden,achteruit gaat perfect.
maar als ik hem in de D of in de 1 zet en geef dan gas tot zo'n 3000 tot 4000 rpm,dan gaat ie heel langzaam vooruit,en er hoeft dan maar een kleine onenigheid in de straat te zitten,dan blijft hij stilstaan en als ik het gas dan terug doe,dan maakt hij een raar geluidje.
het komt bij mij over met dat geluid,alsof er een riem of snaar behoort te pakken,maar pakt hem net wel en net niet,en net op het moment dat hij hem net pakt,dan beweegd de auto iets,net alsof hij dan naar voren wil.
ik ben hiermee naar de audi dealer geweest en die hebben hem uitgelezen,maar gaf geen fout aan.
toen heb ik bij hun aangegeven dat zij maximaal een uur mochten zoeken naar het probleem en dat hebben zij gedaan,zij zeggen dat hun de bak uit elkaar hebben gehaald en ze zeiden dat er een aantal lamellen kapot of beschadigd waren en ze zeiden dat hij gereviseerd moest worden of een wisselbak,maar ze hebben mij ook gezegd dat als ik er eerder ermee was gekomen,dan hadden ze de revisie kunnen voorkomen,door de bak bij te stellen met behulp van spanners, 1 voor vooruit rijden en 1 voor achteruit rijden en ik heb dit ook wel vaker gehoord dat dit kan,maar nou is mijn vraag of dat nu ook een oplossing zou kunnen zijn en of het voor lange duur is of kan het misschien ook een zekering of iets anders zijn,heb namelijk geinformeerd wat het zou kosten,als ik de bak laat reviseren,maar daar val je zowat van je stoel,haha.
en mijn vraag is ook of je zo'n bak ook zelf kunt reviseren,ben zelf redelijk handig met auto's,kom bijna nooit met de auto bij de garage,maar dit is mijn eerste automaat,dus ik heb hier nog geen ervaring mee.
mij is wel verteld dat je een hoop elektronica tegenkomt,als je zo'n bak uit elkaar haalt,ik weet dus verder ook niet,wat je allemaal tegenkomt,als je zo'n bak loshaalt.
ik hoop dat er een oplossing bij zit,want niemand zit natuurlijk te wachten op zo'n kostenplaatje.
ik hoor het wel van jullie.
alvast mijn dank.

mvg: patrick.

audi a4 1995

Geplaatst door audi a4 1995 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Santa (0), 16 jaar geleden

In een uurtje gedemonteerd, opengehaald, onderzocht, weer in elkaar gezet EN gemonteerd in een UURTJE....!!??

Knap hoor.................

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

patrick

je bent niet de eerste, ook niet de laatste, maar één uit duizenden met een probleem. automaatbakken en voornamelijk de tiptronicbak zijn zorgenkindjes. de 4 trapis automaatbak zoals in jou geval houd het op het algemeen iets langer uit maar geven uiteindelijk ook de geest.
de automaatbak goed en laten reviseren is een must. kosten om en nabij 2250,- ex de- montage. als ik eerlijk moet zijn, de dagwaarde van de auto.

paul,

audi a4 1995 (0), 16 jaar geleden

paul kelder

mijn automaatbak is geen tiptronic,maar een gewone automaatbak,maar zou het zo kunnen zijn dat,als ik die spanners verder opspan,dat de auto dan weer goed rijd?
en zoja,is dat dan voor langere duur?
komt het probleem en dat hele verhaal,wat ik getypt heb,je bekend voor?
en wat de dagwaarde betreft,neem ik aan dat je dat bedoelt,zoals mijn audi er nu bijstaat,want als hij weer klaar is,dan is de dagwaarde echt wel meer als 2250,- euro.

ik hoor het wel weer.

mvg: patrick.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

patrick

teneerste zet ik vraagtekens bij de werkzaamheden van de dealer, dit alles uitvoeren en in 1 uur is vrijwel onmogelijk. het probleem zoals jij omschrijft heb ik meegemaakt alleen dit was een tiptronicbak bij deze auto was er een zekering stuk. terwijl de dealer de man bijna een ruilbak had verkocht. gezien de grote som geld (4500,-) heeft de man de werkzaamheden bij de dealer gestaakt. deze man was toen nog steeds in de verontstelling dat de bak stuk zou zijn, althans dat was de diagnose van de dealer. veel later kwam de man met mij in contact en zodoende hebben we de diagnose nog eens opnieuw bekeken en kwamen na te hebben gemeten bij een defecte zekering uit, na deze te hebben vervangen schakelde de automaatbak weer naar behoren...........

paul,

Santa (0), 16 jaar geleden

Patrick, de dagwaarde is een HEEL andere waarde dan wat JIJ voor de auto betaalt........

De DAGwaarde is jou altijd te laag.......

Je hebt verkoopwaarde, inruilwaarde en dagwaarde.....

En indien jouw dealer idd de werkzaamheden heeft uitgevoerd zoals die zegt en dat in een uurtje tijd, breng ik direct AL mijn versnellingsbakken EN automaatbakken daarheen!

GOUDEN BUSINESS!

audi a4 1995 (0), 16 jaar geleden

paul,

dus volgens jouw kan het ook een zekering zijn?
die tiptronic,had die dezelfde kwalen,als mijn automaatbak?
en heeft er 1 van jullie ook ervaring mee,om die spanners op de automaatbak op te spannen?
zoja,waar zitten die en hoe kan ik het beste ermee te werk gaan?
dit allemaal voor het geval het geen zekering is,dan wil ik dat namelijk ook proberen.
eerst maar even de simpele en goedkope dingen proberen en als dat allemaal niet lukt,dan kan ik hem alsnog wel laten reviseren.

santa,

ik begrijp wel wat de dagwaarde is en ja,die is altijd te laag.
maar 1 ding weet ik zeker,ik wil deze auto houden,dus hoe dan ook,die automaatbak moet klaar.
deze auto is te mooi om daarvoor weg te doen en zoveel kilometers heeft hij nog niet gedraait.
de stand is 157.000 kmen dat voor een auto,die al 12 jaar oud is en hij ziet er gewoon super uit.
dus,santa,

volgens jouw kan dat dus ook niet,dat de dealer een bak uit elkaar haalt en de lamellen bekijkt en weer in elkaar zet,en dit allemaal in 1 uur tijd?
dus volgens jullie hebben ze de bak dus nooit uit elkaar gehaalt?
ik hoor het wel weer.

p.s:

oja,en jullie hebben het over nog hogere bedragen van reviseren,als wat ze mij gezegd hebben.
ik kan mijn bak laten reviseren bij een bedrijf in gelderland,ik geloof in epe of ede.
die doen al 15 jaar niets anders dan versnellingsbakken en automaatbakken reviseren.
en ze hebben mij gezegd,dat het mij zo'n 1500 euro gaat kosten en dan halen ze mijn audi ook nog op en dan ben ik hem ongeveer een week kwijt en dan kan ik hem weer ophalen en dan istie weer helemaal goed,want ze gaan niet alleen het probleem oplossen,maar ze gaan de hele bak controleren,zodat als ik hem weer ophaal en ik rij er een paar maanden in,dat hij dan in 1 keer niet meer achteruit rijd.
ze gaan dus alles controleren en eventueel vervangen.
hehe,phuuu alweer zo'n lang verhaal,haha.
mijn excuses hiervoor,maar ik wil gewoon graag dat iedereen het goed begrijpt en hoop dat er een goedkope oplossing ervoor is.
ik hoor het wel weer.

mvg: patrick.

Santa (0), 16 jaar geleden

Echt, een dealer die de bak verwijdert, demonteert, bekijkt, en daarna weer monteert in een uurtje tijd kan GOUD verdienen!

Elke gerenommeerde automaten en bak revisiebedrijf kan dus wel failliet gaan.....

Ik denk eerder dat ze een uur bezig zijn geweest met het opstellen van de rekening...??

Santa (0), 16 jaar geleden

En check eerst ff of dat revisie bedrijf wel een echt revisiebedrijf is.
En hoe hij bekend staat.

http://www.deboertransmissies.nl/intro.p...

Deze staat bijvoorbeeld NIET als slecht bekend en zo zijn er nog veel meer.

antiekeradio (0), 16 jaar geleden

bij de conventionele bakken (zonder digitale regeling, tiptronic etc) geldt dat bij dit soort problemen echt iets stuk is in de bak. waarschijnlijk is er met een slecht schakelende bak gewoon te lang doorgereden en als ik hoor dat je probeert om in Drive met 3000 a 4000 toeren te gaan wegrijden kun je het echt VERGETEN; die bak heeft het gehad. afstellen heeft alleen zin als hij bij kortdurend doorslipt of lomp schakelt (met een schok dus).
als alle voeringsmateriaal eraf gefikt is of de werkcilinder vast zit, moet het zaakje echt uit elkaar.

Bij een tiptronic bak is het trouwens zo dat als de zekering stuk is dat hij dan mechanisch in de "noodtoestand" komt, zodat je toch nog kunt rijden;
met de pook in D:

- koppelomvormer open
- planeetwielen vast in de 4e versnelling
- maximale druk hydraulisch systeem

op het dashboard krijg je dan een compleet verlicht schakelsymbool te zien. uitlezen zal niet lukken als de controller geen stroom krijgt...

audi a4 1995 (0), 16 jaar geleden

hallo,allemaal.

ik heb trouwens wel gemerkt,dat een poos geleden kwam er bij mij in het displaytje te staan: 1 n 2.
en dit heb ik opgezocht in het boekje en daar stond in,dat er een grote beurt moest gebeuren + extra werkzaamheden,en financieel konden we dat niet doen,dus heb ik een poos zo doorgereden,maar die 1 n 2,bleef elke keer als ik de auto starte,60 seconden lang knipperen,normaal gesproken knippert het maar een paar keer en dan krijg je gelijk de kilometerstand in beeld.(als er dan geen storing in zit)

als iemand hier mij ook wat meer over kan vertellen,dan hoor ik het graag.
kan iemand mij ook vertellen of dit er iets mee te maken heeft en of ANTIEKERADIO gelijk heeft en dus mijn moeten laten reviseren of als het nog mogelijk is om het met de goedkope manieren,klaar te krijgen.

ANTIEKERADIO,het is niet dat ik je niet geloof,maar wil graag van meerdere mensen hier,hun mening over horen.

ik wacht jullie antwoorden af.

mvg: patrick.

antiekeradio (0), 16 jaar geleden

tja als je zelfs geen budget kunt vrijmaken voor absoluut noodzakelijk onderhoud als olie verversen, kan ik me voorstellen dat je hoe dan ook een goedkopere oplossing probeert te vinden.

ben benieuwd of er nog andere ideën zijn. beetje aan de stelschroeven draaien kun je altijd proberen...

audi a4 1995 (0), 16 jaar geleden

antiekeradio,en verdere bezoekers.

waar kan ik die spanners vinden op de automaatbak?
en hoe kan ik zien,welke spanner voor vooruit is en welke voor achteruit?
en tot hoever kan ik ze aanspannen,voordat het te ver is?

ik hoor het wel weer.

mvg: patrick.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=audi a4 1995]antiekeradio,en verdere bezoekers.

waar kan ik die spanners vinden op de automaatbak?
en hoe kan ik zien,welke spanner voor vooruit is en welke voor achteruit?
en tot hoever kan ik ze aanspannen,voordat het te ver is?

ik hoor het wel weer.

mvg: patrick.[/quote]
patrick

het zijn geen spanners zoals jij je het voorsteld. om een indruk te krijgen een paar orginele afbeeldingen van zo'n bak.

[url=http://imageshack.us][img]http://img501.imageshack.us/img501/1997/...[/img][/url]

Planetaire bak demonteren en monteren
Planetaire bak monteren -overzicht-
Aanwijzingen:

◆ Voor het repareren van de automatische versnellingsbak 01N is een ruilset beschikbaar die alle schakelelementen en de regelkast bevat => blz. 00-13.
◆ De inbouwcombinatie van de ruilset is afhankelijk van de versnellingsbakcodes => vanaf blz. 00-3.

I - Planeetring inbouwen => blz. 37-100
II - Achteruitversnelling-rem -B1- t/m borgring voor de steunring voor -B2- inbouwen => blz. 37-102
III - Groot zonnewiel t/m achteruitversnelling-koppeling -K2- inbouwen => blz. 37-105
IV - Steunring voor -B2- t/m ATF-pomp inbouwen => blz. 37-110

[url=http://imageshack.us][img]http://img504.imageshack.us/img504/3292/...[/img][/url]

Planetaire bak demonteren en monteren
Afstelwerkzaamheden aan planetaire bak -overzicht-


I - planeetring
◆ A - stelring
◆ dikte bepalen => Planeetring afstellen, blz. 37-134
II - achteruitversnelling-rem -B1-
◆ B - Stelring
◆ dikte bepalen => achteruitversnelling-rem -B1- afstellen, blz. 37-142
III - koppelingsspeling
◆ C - stelring
◆ dikte bepalen => koppelingsspeling tussen -K1- en -K2- afstellen, blz. 37-150
IV - 2e en 4e versnelling-rem -B2-
◆ D - buitenlamel
◆ dikte bepalen => 2e- en 4e-versnelling-rem -B2- afstellen, blz. 37-157

paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.