close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: vreemd schakelgedrag automatenbak

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 TDI

Hallo "probleem oplossers"

Ik heb een Audi A4 avant van 2003. Hij heeft 130.000 km gelopen. Hiervoor had ik een 3.0 v6 automaat, deze liep gewoon perfect. Maar mijn huidige diesel (automaat 6 bak) loopt heel schokkerig. Hij loopt niet lekker weg als je het gas loslaat. Als je gas bijgeeft reageert hij heel bokkerig. Dit doet hij vooral als de auto nog koud is. De bak heeft net nwe olie gekregen, bij ganseboom in Almelo. Hier merkten ze op, dat de auto verder goed liep. Moet ik hier aan wennen of is er iets aan te doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

d.schukkink@kpnplanet.nl

Geplaatst door

audi430 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen storing in de bak of de ECU?

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Zo'n 2.5 diesel moet met zo'n bak perfect kunnen lopen. Zeker wanneer ze bij Ganzenboom vaststellen dat de bak goed is kan het best zijn dat de motor zelf niet goed loopt. Laat deze ens uitlezen, moet wat uit te halen zijn.

Jos.

jos-br 0
badge

17 jaar

zeker weten dat het een 6-traps automaat is?

een 2.5 TDI uit 2003 heeft zover ik weet ófwel een automaat met koppelomvormer (conventionele automaat) met 5 versnellingen, ofwel een CVT, ook wel bekend als Multitronic.

wat is de onderdeel code van je aandrijving? (staat op de typesticker, ergens onder de motorkap)

antiekeradio 0

17 jaar

PS de CVT heeft zover ik weet 6 vooringestelde 'overbrengingsverhoudingen' waar je handmatig uit kunt kiezen, maar dit zijn dus geen 'versnellingen' of 'trappen' zoals bij een conventionele automaat.


als je inderdaad een multitronic hebt, is waarschijnlijk de lamellenkoppeling aan het overlijden. dit is helaas een zeer bekend probleem, vooral bij de versies met hoog koppel zoals de 2.5 TDI.

er zijn coulance/garantie acties met betrekking tot de multitronic bak, het betreft hierbij een ombouw van een 5-lamellen naar een 7-lamellen koppeling.

er moet overigens ook speciale olie in zo'n bak gebruikt worden. als blijkt dat er verkeerde olie in gegaan is geldt het verhaal van coulance natuurlijk niet...

antiekeradio 0

17 jaar

Ik heb ondertussen kontakt gehad met zowel de dealer uit de buurt als met de importeur. De garantie/coulance regeling loopt volgens de dealer tot 100.000 km en alleen als de onderhoudshistorie bij de dealer is gebeurd. Beide is in mijn geval niet van toepassing. Mijn A4 heeft 133.000 gelopen en de laatste beurt is gegeven bij het bedrijf waar ik de auto heb aangeschaft. De geraamde kosten, volgens de dealer, zijn een kleine 1200,00 euro.

Typsich geval van goedkoop is duurkoop.

audi430 0

17 jaar

helaas, inderdaad. in dit geval lijkt me een gang naar Erp de beste oplossing.

succes ermee!

antiekeradio 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.