close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A8: Benzine tank A8

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.2 Quattro

Mijn probleem is het volgende: Tijdens het rijden sloeg de motor af. Na tussen komst van de ANWB is de audi naar de garage gebracht. Hier constateerde men dat de brandstofpomp in de tank kapot was. Na vervanging starte de audi weer normaal. Echter na enkele minuten sloeg de audi weer af. De garage heeft de audi garage gebeld en het blijkt dat dit een bekend probleem is bij de tank van de A8. Het stuwhuis blijkt lek te zijn in de tank waardoor vervanging van de tank noodzakelijk is.
Volgens de audi doet zich dit probleem voor als de tank inhoud onder de 30- 40 % zakt en de pomp valse lucht aan gaat zuigen . Een oplossing zou zijn om de tankinhoud niet onder de 50% laten te komen. Dit zou ook de oorzaak zijn dat de pomp kapot is gegaan. Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad??

Geplaatst door

rené57 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de pomp zit altijd laag gemonteerd
de brandstof koelt de motor af

wat ze zeggen kan ik niet inzien
dit omdat je op reserve ook perfect kunt rijden
maakt niet uit welke auto je hebt

als het een bekend probleem is weet ik niet
dus ik kan daar verder weinig over zeggen

Benzine-opvoereenheid - 6- en 8-cil. motor
Beschrijving van de werking


De brandstoftank bestaat uit meerdere kamers.

De 2-traps elektrische benzinepomp is in een stuwhuis geplaatst (niet afgebeeld).

De 1e trap van de elektrische benzinepomp levert een stuwstraal -dikke pijl-, die in de drie zuigstraalpompen -2-, -3- en -5- door een sproeier wordt geperst en daardoor wordt versneld. Dit versnellen leidt er toe, dat de omliggende brandstof in de afzonderlijke kamers wordt meegetrokken en via een leidingssysteem naar adapterplaat -1- van het stuwhuis wordt getransporteerd.



De hoofdtrap van de elektrische benzinepomp transporteert de brandstof uit het stuwhuis naar de motor.

De 1e trap van de elektrische benzinepomp, het zuigstraalpompensysteem en het stuwhuis vormen een gesloten circuit in de brandstoftank.

Om een goede start van de motor te garanderen moet het stuwhuis altijd met brandstof zijn gevuld. Om dit ook bij weinig benzine te garanderen, mondt vulpijp -4- direct in adapterplaat -1- van het stuwhuis uit. De benzine wordt daardoor direct naar de benzine-opvoereenheid geleid.

hier een beschrijving hoe het systeem in elkaar steekt. gr john

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.