close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 100: benzine uit de overloop ret.leiding

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 e

Hallo,

Ik heb een 2.3 e NG, deze start op benzine en loopt daarna op lpg. Nou kwam ik erachter dat hij benzine lekte uit het luchtfilterhuis, nadat hij al op lpg loopt.

Op het luchtfilterhuis zit een klein potje (hier zit de retourleiding op aangesloten) en er komt een plasticslangetje aan de achterkant (overloop??) uit en deze komt dus in het luchtfilterhuis uit.

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en hoe ik dit kan repareren.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

mvg Douglas

Geplaatst door

D.Loos (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Om er voor te zorgen dat de benzinepomp niet stuk rammelt en dat andere onderdelen van het benzinesysteem niet uitdrogen blijft op lpg de benzine pomp draaien en alles onder druk staan.. Alleen de injecteurs worden niet (electrisch)bediend...

Het potje is de variabele benzinedruk regelaar. Zolang de druk beneden de 2,5 bar blijft is de retourklep erin gesloten Is die druk bereikt dan overwint de kracht op een membraam die van een veer aan de andere zijde ervan en de retourklep wordt opengedrukt en stroom er benzine via de retourleiding terug in de tank.. Er ontstaat een evenwicht. Om er voor te zorgen dat het druk verschil aan de voor en de achterkant van de injecteur altijd hetzelfde is is de membraam van de drukregelaar aan de veer zijde op het inlaatspruitstuk aangesloten( de druk varieert daar nogal, en de snuit van de injecteur bevindt zich in het spruitstuk)

Omdat aan de andere zijde van de membraam de benzine druk staat.... Kan een klein lekje in de membraam voor lekkage zorgen,,

Herstellen kan alleen door de drukregelaar te vervangen door een nieuwe(een gebruikte is meestal al uitgedroogd) En natuurlijk moet de benzine druk erna gecontroleerd worden.. Zo nodig en mogelijk moet de druk afgesteld worden.. De veer achter de membraam strakker of losser stellen...

Hallo Cor,

Bedankt voor je reactie. Ik heb vandaag gebeld met de dealer en gezegd dat ik een benzinedrukregelaar zocht. De man vertelde dat hij op de tekening idd zag dat aan de achterkant een slangetje met klemtje zat ( en dat klopt met hetgeen waar de benzine uitloopt). Maar voor de zekerheid moest ik eerst maar de drukregelaar er van af halen zodat hij op basis van de nummers het kon bestellen. Wel zei hij dat het een prijzig onderdeel is 496,00 euro excl ??? Dus van het weekend haal ik de regelaar eraf en dan bel ik de nummers door, mocht het zo zijn dat het artikelnummer klopt met de opgegeven prijs dan moet ik er wel over nadenken om deze dan nieuw te kopen. Nogmaals bedankt tot zover en ik laat wel weten hoe ik het probleem oplos.

D.Loos 0

11 jaar

Lijkt me prijzig, je hebt niet de complete gallerij nodig... misschien is een zelfde regelaar voor bv Vw, Seat of Scoda voordeliger???? Maar ja,, ik ben nog van de oude stempel...

nou, de onderelen van een bosch K of KE jetronic (dit is de laatste) zijn gewoon duur, altijd al geweest ook trouwens.....

je kunt ook op het bosch nummer bij de bosch service informeren, ik vewacht dat het echter niet veel zode aan de dijk zet.

audia4 0
badge

11 jaar

Nou een nieuwe was tocht te duur en heb er een kunnen vinden bij Los via marktplaats, 50 euro incl verzenden. De oude vervangen en gelukkig doet nu weer alles naar wens.

In iedergeval bedankt voor de reacties.

gr Douglas

D.Loos 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.