close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4-Avant: Bij het opschakelen gaat het toerental omhoog

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8t

Bij het opschakelen gaat het toerental soms met ongeveer 100-200 toeren omhoog om daarna normaal terug te zakken. Met schakelen bij hogere toren wordt dit nog veel erger. Gaat om een Audi A4 1.8t van 2006. Bij uitlezen komt een tijdelijke storing van ABS uit. Gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd in basis waarde, maar geen verbetering. Wie kan mij helpen???

Geplaatst door

zokig (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Handbak of automaat?
Bij veel modellen van de vag auto's met handbak is het normaal dat het lijkt alsof je niet kan schakelen, je trapt dan de koppeling in en dan gaat toerental iets omhoog, das voor de mensen bedoeld die niet of te lui zjn om goed over te willen schakelen waardoor dit soepeler zou gaan verlopen. Als dit bij jou het geval is dan wordt het je voeten aanpassen aan de electronica.

ricky 10
badge

12 jaar

Ik zou dit nog niet eens zo gek vinden als het altijd gebeurde…………maar niet dus, sinds kort.
Bij hogere toerental is dit dan ook echt storend soms 500 toeren.

zokig 0
badge

12 jaar

Maar beantwoord nog ff de vraag van Richard of het een handbak of automaat is!?
Heeft de auto cruise-control?En zo ja werkt deze nog?

Dat is inderdaad een schakelbak., Wat betreft cruise-control die ziet erop en werkt naar behoren…

zokig 0
badge

12 jaar

Tenminste ik heb nog geen problemen gehad met cruise –control

zokig 0
badge

12 jaar

Ik zat er namelijk aan te denken als je koppelingspedaalschakelaar niet werkt dan weet je motorregelapparaat ook niet dat de koppeling word ingetrapt.
Dan kun je wel eens de klacht hebben dat de motor bokt met overschakelen en misschien ook jou klacht.
Motorregelapparaat past daar zijn inspuiting om aan en als je koppelingspedaalschakelaar niet werkt dan werkt je cruise-control ook niet meer vandaar mijn vraag.

Je kunt ook nog eens proberen om eerst de leerwaardes te wissen en daarna nog eens de basisafstelling uit te voeren.
Wat was die tijdelijke abs-storing??En welke storing stond er in het abs regelapparaat??

Ik dacht er zelf ook aan koppelingschakelaar, en heb dit nog getest rijdend met cruis-control…..maar dat ging prima .
Wat betreft basis instellingen heb ik het zelf gedaan, en nog eens bij Audi dealer laten uitvoerenvoor de zekerheid maar geen verbetering (trouwens gelijk hoofd prijs betaald).
Zelf denk ik ook terug aan ABS storing om enige verband tussen te legen (valse lucht ) of iets in die richting maar geen lekkage kunnen ontdekken. Wat er precies was wet ik helaas niet meer, maar was volgens mij twee keer in korte tijd terug, dus ga weer kijken of die er in zit. Verder zit ik te denken aan nieuwe gasklephuis, maar vindt het zonde om die te vernieuwen niet wetend of het zou helpen . Eerlijk gezegd om een beetje hopeloos van te worden, vooral omdat het verder super auto is!

zokig 0
badge

12 jaar

Zat laatst te lezen over lekkage in carter ontluchtingslang bij een skoda 1.8t met iets vergelijkbare problemen. Ook weer zo iets waarvan ik denk dat het zou kunnen zijn?!

zokig 0
badge

12 jaar

Maar heb je de leerwaardes ook gewist van je gasklephuis??(aanpassing dan kanaal 00,bevestigen en daarna basisafstelling uitvoeren)
Als je dit nog niet gedaan heb dan eerst dit uitvoeren.
Gasklep gaat wel eens kapot maar niet zo vaak dus ik geloof daar bij jou niet zo in.

Ik weet welke klepje je bedoeld die gaan inderdaad wel eens stuk maar dan heb je meestal wel een storing opgeslagen dat het mengsel te arm is.
Je zou het klepje wel kunnen uitbouwen en controleren.
Het klepje zit in de carterventilatieslang onder het gasklephuis,je moet een slangklem losdraaien en daarna de slang eruit trekken en daar zit die klep dan in.
Klepje kost ook maar een paar euro geloof ik.

Om te controleren of dit bewuste klepje kapot is kun je dit het makkelijkst doen door de olievuldop los te draaien bij stationair draaiende motor. Als je dan merkt dat er vacuum op het carter staat zal deze klep kapot zijn. Het onderdeelnummer is :035103245G. Kost nog geen 10 euro.

erwinvn 0
badge

12 jaar

Dit is dan de storing van ABS waar ik het over heb gehad,
P0522 CAN motorstuuapparat geen signaal ABS???? storing stond er weer in .
Trouwens klepje moet ik nog controleren…..!!!!!

zokig 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.