close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi a6: Blauwachtige rook

Bouwjaar: 1998

A6 2.5 TDi 220000 Km. Sinds kort heb ik last van een blauwachtige rook (olie) niet bij het op trekken of het loslaten van het gaspedaal maar als ik rustig rij in zijn 4de of 5de versnelling tussen de 12.00 en 2000 toeren. Soms wel, soms niet soms rookt hij veel soms minder. Heb even last gehad van een iets hogere olie temp. Normaal staat hij op cica 80 graden, maar nu een tocht met de kar erachter stond de olie temp. op circa 90 graden Nu is de temp. weer normaal, maar af en toe rookt hij.Wat kan het dit zijn?

Wie heeft hier een goede verklaring voor, heren Audi monteurs misschien. Uw proffesionele reactie wordt op prijs gesteld.

Geplaatst door

Bleeker (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Handig dat je motortype, brandstofsoort, kilometerstand erbij vermeldt.

aupers 0
badge

21 jaar

SORRY HET IS EEN 2.5 TDI KM stand 220000

Bleeker 0

21 jaar

Als de auto bij een dealer in onderhoud is wordt bij elke beurt
de carterdruk gecontroleerd. Het komt nog al eens voor dat
deze carterdruk te hoog oploopt bij de v6 tdi.

Een verstopte zeef is dan de oorzaak van deze hoge carterdruk

en kan zeker dit roken veroorzaken.

Deze zeef zit onder de flens van de carterontluchting, onder
de brandstofpomp.

Advies, even carterdruk laten controleren bij de dealer.

jumbo6034 0

21 jaar

Het filter vervangen. Na proefrit ziet alles er weer als vanouds uit. Opgelost dus, waarvoor veel dank!!

Ik moet nog wel even iets kwijt, het 3 dealers gebeld, en:

-niemand wist dat dit filter er zat
-de controle van de carterdruk zat volgens allen niet bij een grote beurt in

- ze voerden nooit zo een meting uit

- de dealer waar ik dit onderdeel haalde vertelde mij dat ik de eerste was die zo een onderdeel bestelde

- een dealer begon over een motor revisie ( 6-8 duizend Euro!)

- andere dealer zou eerst de compressie gaan meten

- weer een ander dacht aan een gebroken zuigerveer.

Nu kostte de reparatie mij 3 uur en 70 Euro (Olienevelafscheider en oliefilter)........

note: volgens mijn bronnen staat deze carterdruk check gewoon in de dealer reparatie handleiding (werkplaatsboek)

Bleeker 0

21 jaar

Werk bij een Audi-dealer in Hengelo (ov) Huiskes-Kokkeler.

Vandaar mijn kennis.
Valt me erg tegen dat vele dealers hier nog nooit
van gehoord hebben. De carterdruk moet namelijk elke grote
beurt gecontroleerd worden ,omdat dit een bekend probleem is.

jumbo6034 0

21 jaar

Hoi Peter,

Nogmaals dank, Heb gisteren trouwens mijn auto voor een grote beurt naar de dealer gehad. Heb ook natuurlijk nog even met ze over het probleem nagepraat. Ze wisten het echt niet. Het verbaast me dus wel temeer omdat een beurt al zo een 400 Euro kost. Toen ik mijn auto kwam ophalen vertelden ze me dat ze bij tyoeval dezelfde dag nog een A6 tdi met rook klachten binnen hadden gekregen. Bij deze A6 hebben ze een filter onder de turbo vervangen. Ik hoop dat ze het juiste filter hebben vervangen...

Als ik weer een probleem heb meld ik me weer, dank je.

mvg, Jean Bart

Bleeker 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.