close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 80: brandstofverbruik

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.6 B-4 aut.

mijn probleem is dat mijn auto ipv 1op 9 1op 5 verbruikt . Het is niet de thermostaat want die is al vervangen. De temperatuur loopt dus nu ook normaal op. Wie weet wat dit is? Sta nu alleen maar bij de de benzinepomp!

Geplaatst door

phem (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sensor die defect is (b.v. koelwater temperatuur of lambda-sonde) dan wel verkeerd aangeeft door externe redenen (lek in de uitlaat).
Is de uitlaat volledig dicht, vooral in de buurt van de lambda-sonde? Gaat er een foutlampje branden?
Anders de dealer dit laten controleren. Met de huidige benzineprijs verdien je dat zo weer terug.

oldford 0
badge

14 jaar

Hoe heb je dat verbruik gemeten ?

Is het nog hetzelfde na de wissel van de thermostaat of moet je dat nog afwachten ?

stefan84 0

14 jaar

[quote=oldford]Sensor die defect is (b.v. koelwater temperatuur of lambda-sonde) dan wel verkeerd aangeeft door externe redenen (lek in de uitlaat).
Is de uitlaat volledig dicht, vooral in de buurt van de lambda-sonde? Gaat er een foutlampje branden?
Anders de dealer dit laten controleren. Met de huidige benzineprijs verdien je dat zo weer terug.[/quote]
temperatuur sensor is al vervangen want de temperatuur bleef laag maar dit is nu verholpen en het verbruik is nog steeds heel hoog.

phem 0

14 jaar

[quote=stefan84]Hoe heb je dat verbruik gemeten ?

Is het nog hetzelfde na de wissel van de thermostaat of moet je dat nog afwachten ?[/quote]
Nee, is hetzelfde gebleven na het wisselen. ( was overigens een hele klus want om te vervangen moet de distr. riem worden verwijderd)

phem 0

14 jaar

[quote=phem][quote=stefan84]Hoe heb je dat verbruik gemeten ?

Is het nog hetzelfde na de wissel van de thermostaat of moet je dat nog afwachten ?[/quote]
Nee, is hetzelfde gebleven na het wisselen. ( was overigens een hele klus want om te vervangen moet de distr. riem worden verwijderd)[/quote]
Ik tank hen altijd vol en zet dan de dag teller op nul. Maar ik weet zeker dat het verbruik veel te hoog is want ik heb een a-4 met de zelfde motor gehad en die verbruikte bijna de helft. Ook heb ik nog een a-8 4.2 en zelf deze auto is veel zuiniger. (ong 1 op 9).

phem 0

14 jaar

Heb je wel de goede temperatuur sensor gewisseld? Die van de motor en niet die van het dashboard?
Maak eens een foto van de vervangen temperatuur sensor.

oldford 0
badge

14 jaar

heb je toevallig geen winterbanden eronder gelegd met een andere afmeting.

Als je geen foto van de sensor kan maken, zou je ook even bij warme motor de weerstand ervan kunnen meten en die hier plaatsten..

stefan84 0

14 jaar

[quote=oldford]Heb je wel de goede temperatuur sensor gewisseld? Die van de motor en niet die van het dashboard?
Maak eens een foto van de vervangen temperatuur sensor.[/quote]
Nee, natuurlijk die van de motor. Die van het dashbord (temperatuurmeter) functioneerde weer na het vervangen van de termostaat.

phem 0

14 jaar

[quote=robby10030]heb je toevallig geen winterbanden eronder gelegd met een andere afmeting.[/quote]
Nee, zitten de zelfde wielen onder als standaard lichtmetaal.

phem 0

14 jaar

[quote=stefan84]Als je geen foto van de sensor kan maken, zou je ook even bij warme motor de weerstand ervan kunnen meten en die hier plaatsten..[/quote]
De sensor is een ntc weerstand en is vervangen door de garage tegelijk met de termostaat. Ik weet hier niet de weerstand van maar ga ervan uit dat de garage dit heeft gecontroleerd. Maar bedankt voor julie reacties want ik denk dat ik in iedergeval nu wel weet in welke richting ik het moet zoeken. (Kan bijna niet anders dan de labda-sonde zijn of de waarde van de ntc is niet goed.)

phem 0

14 jaar

De weerstand bij 80 graden zou zo tussen de 275 en 375 Ohm moeten liggen.

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]De weerstand bij 80 graden zou zo tussen de 275 en 375 Ohm moeten liggen.[/quote]
Bedankt, ik ga dit in het nieuwe jaar direct meten. Ik wens iedereen hierbij een fijne jaarwisseling toe. Tot volgend jaar!!!!!

phem 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.