Audi 80: Carburateur probleem

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hallo,
Ik ben Johan en nieuw op het forum.
Ik heb een vraag die eigenlijk niet bij dit merk hoort, maar toch ook weer wel.
Voor de cross ben ik een VW Jetta aan het bouwen, met een 1800 blok. Dit was oorspronkelijk een monotronic blok, maar ik heb de electronische carburateur er af gehaald en er een Pierburg tweetraps carburateur van een audi 80 1,8 (volgens mij een S) uit ongeveer 1987 op gezet. Het is een carburateur met een electrische choke. Deze zit echter niet aangesloten.
Het volgende probleem doet zich echter voor:
Als ik hem start dan slaat de motor direct aan, maar slaat na een seconde weer af. Als je daarna een paar keer gas geeft en weer start dan loopt hij opnieuw ongeveer een seconde en dan slaat ie weer af. Het lijkt mij dus dat hij heel even loopt op de brandstof die de acceleratie pomp geeft en dat hij verder niks krijgt.
Kan iemand mij misschien vertellen wat het probleem is? hoort er misschien nog een regel eenheid ofzo aan te zitten of kan het misschien zijn dat de sproeier verstopt zit ofzo?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Alvast bedankt
Groeten Johan

Johan5581

Geplaatst door Johan5581 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Johan5581 (0), 18 jaar geleden

iemand?

The_Bundy (0) PRO, 18 jaar geleden

Staat de choke klep dicht als je het gaspedaal 1 x volledig intrapt? Als dit zo is dan werkt de choke in iedergeval wel. Het electronische eraan is dat er een bi-metaal opgewarmd wordt door een gloeispiraaltje. Er kan ook nog een extra verwarming erop zitten dmv koelvloeistof wat door het inlaat spruitstuk loopt. Het opwarmen zorgt ervoor dat de choke eraf gehaald wordt na een tijdje (als de motor warm is). De choke moet dus normaal werken zonder deze verwarming, maar zal dan ook nooit (of erg laat) eraf gaan.

Kijken of de choke klep goed sluit. Misschien moet de gasklep beter worden afgeregeld op de hoogste choke stand. Nergens geen vacuum lek? etc etc.

Waarschijnlijk heeft deze carburateur 2 vlotter kamers. Misschien is de vlotternaald verschoven waardoor er geen bezine meer in de vlotterkamer kan komen? (vaak genoeg gehad met een 2B5 carb van pierburg)

Johan5581 (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor je antwoord.
Hij loopt inmiddels wel, we hebben 2x een plus signaal gezet op de bruin/rode stekker die er aan zit en toen liep hij eigenlijk meteen. De choke klep blijft ten allen tijden open staan (rechtop dus) dus als de motor echt koud is dan loopt ie ff niet mooi maar das niet zo erg want t is voor de cross.
Hij pakt nu lekker fel op enzo, dus loopt er in principe prima mee.
Het enige wat er nu nog aan mankeert is dat alleen de eerste trap volgens mij niet werkt. De 2e trap kan er alleen in komen als je helemaal volgas geeft. Maar als ik dat doe dan gaat de 2e trap er nog niet in. Nou zit er ergens op een vacuum potje met een stang er aan (is dat de stappenmotor?) een zwart stekkertje met 2 polen zou die misschien ook nog aangesloten moeten worden? Er zit namelijk aan de andere kant van de carb een ander vacuumpotje met een slang op, en als ik daar de vacuum slang die naar het luchtfilter hoort te gaan op zet, dan komt er vacuum op het potje en dan gaat de tweede trap wel open. De slang die normaal op dat vacuum potje gaat komt bij die stappen motor vandaan. Kun jij me dat misschien vertellen?
Alvast bedankt
groet Johan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.