Audi 80: help dimlicht

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Na kortsluiting te hebben gehad bij de kofferklep, werkte de claxon, achteruitrijlichten, ruitenwisser/sproeier, kachelmotor niet meer.

Ik heb de claxon gemaakt via een bypass aan het relais, hij kreeg geen stoorstroom.
Toen ik de van de entlastungrelais, de contacten had gebrugd deed de ruitenwisser, sproeier en andere dingen behalve de kachelmotor en de dimlichten het weer.

Van de stuurschakelaar heb ik de stekkers losgehaald, en de gele plus ervan met een witte verbonden, dimlicht deed het weer. Dus dacht ik stuurschakelaar kapot, maar als ik de zwarte stekker van de ruitenwisser/sproeier erin druk en zet de schakelaar omhoog van dimlicht, schakelt hij wel, want dan gaan de ruitenwissers aan.

help! heeft iemand tips? een goeie schema is welkom.

voland11843

Geplaatst door voland11843 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan5047 (0) PRO, 18 jaar geleden

Alsje kortsluiting hebt gemaakt knalt er een zekering, nu kun je alles wel overbruggen maar dat is de manier niet je moet de storing bij de basis aanpaken en dat is volgens mij een zekering?
meten ie weten succes jan

voland11843 (0), 18 jaar geleden

alle zekeringen heb ik al gecontrolleerd en zijn heel, zelfs al gekeken of ik een dimlicht relais kon vinden maar die heeft ie volgens mij niet.

jan5047 (0) PRO, 18 jaar geleden

je maakt kortsluiting dus wat gebeurt er dan erloopt een hoge stroom het zwakste punt is de zekering als het goed is zoniet dan moet er een draad zijn verbrand en dat moest je dan geroken hebben, heb helaas geen schema zit er nergens geen zweefzekering?
hoor het wel

jan5047 (0) PRO, 18 jaar geleden

en ben je er al uit wat de oorzaak was of is
gr jan

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

volgens mij is je contactslotschakelaar verbrand door deze aktie. die gaan vaker stuk, en dit kan net de doodsklapper voor hem geweest zijn. Even meten = weten.

Vaak zie je het ook al aan verkleuring in het witte kunststof van de schakelaar, als je de kappen rond het stuur wegsloopt en de steker van de schakelaar trekt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.