De centrale bout (imbus 17) van m'n rechter voorwiel krijg ik vooralsnog niet los. (links geen probleem, homokineet vervangen)
Diverse pogingen gewaagd:
- Schuifstuk doppenset verlengd met een stalen buis van 1,5 meter. Na enig kracht zetten brak het schuivende deel af!
- Met en ander schuifstuk nomaals een poging gewaagd, de hefboom naar 2,5 meter gebracht. Het resutaat was dat het schuifstuk uiteindelijk ging buigen en de stalen buis ovaal begon te worden.
- Met een zware luchttol in de zwaarste stand ook geen succes.
Die bout moet toch los te krijgen zijn! De homokineet moet vervangen worden dus de aandrijfas moet eruit.
Wie heeft er suggesties om de bout te lossen?
m.vr.gr.
Gé IJzendoorn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gé
Bout maar heel iets (kort) warm stoken = los
Gr. paul
Paul,
Met een hobbybrander de bout wel warm "gemaakt" en daarna met de zware luchttol ook geen succes.
Moet zeker een "hetere" brander gebruiken?
m.vr.gr.
Gé
13 jaar
Gé
Warm stoken met een autogeen-set, een hobbybrander haalt in dit geval niets uit.....
De bout betreft overigens een rekbout.
Gr. paul
Oplossing is een grote 6 kant moer met halfautomaat op de kop van de bestaande bout stevig vast lassen in de gat van de moer en eventueel aan de buitenkant als er nog wat ruimte is tussen de flens en dan direct warm losdraaien met stevige pot sleutel en schuif stuk van 1 duim.
Indien je geen las mogelijkheden hebt kan je de kop van de bout ook uitboren eerst met een kleine boor iets dieper dan de kop-dikte ,dan met een boor met doormeter gelijk of iets groter dan de doormeter van de bout met een stevig boormachien.
gr. jol
13 jaar
Paul,
Vandaag zou ik de beschikking hebben over een acetyleenbrander/autogeen-set. Deze was echter niet te gebruiken.
Bijna tegen beter weten in nog eens met mijn hobbybrander de bout verwarmd/verhit.
Na zo'n 10 minuten verwarmen (toen was het gastankje leeg) met schuifstuk doppenset (hazet) verlengd met een stalen buis van 1,5 meter.
Na enig kracht zetten LOS! Het "heet" stoken, van de bout, was de oplossing, ook gezien het feit dat het een z.g. rekbout betreft!
Bedankt voor je advies. Jol, bedankt voor je meedenken!
m.vr.gr.
Gé
13 jaar
Gé
Dank voor de feedback
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar