Wagen Komt Binnen Voor Keuring
We Laten Hem Goed Warmlopen Waarbij We Co Van 0.6 Meten En Lamda 1055
Verhoogd Toerental Van Ong 2000 Toern Co 1 En Lamda Schommeld Tusen 1025 En 1055
Volgens Belgische Normen Mag Hij 0.5 Co En 1030 Lamda Hebben Dus Net Iets Te Hoog
Dan Maar Een Vlotte Rit Van Enkele Kms Teneinde Zeker Te Zijn Dat De Kat Goed Warm Is
Terug Blijkt Hij Plots 9.99 Co Te Hebben
De Motor Loopt Ook Niet Deftig Meer Maar Blijft Wel Draaien
Geen Verbetering Bij Verhoogd Toerental ,
Lamda Geeeft Aan De Zwarte Draad ,losgekoppeld Gemeten, Met Analoge Meter,
, Konstand 12 V Negatief
Normaal Zou Deze Toch Zeer Vlot Moeten Fluktueren Maar Dat Doet Ze Niet
Volgens Mij Regeld Het Sijsteem Naar Lean Als Ze Niet Goed Werkt
Loskoppelen Helpt Ook Niet, Geen Noemenswaardige Verandering
Wat Mij Wel Opviel Is Dat De Temperatuurmeter Op Het Daschboard Niet Altijd Werkt,is Dit Gekoppeld
Indien Er 1 Injector Zou Lekken Liep Hij Meer Op 3 Cilinders Maar Dat Is Niet Het Geval
Temperatuurkontakt Op Waterslang Lostrekken Geeft Kortstondig Verbetering Maar Loop Daarnaa Toch Weer Naar 8 A 9 %
Iemand Raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
- probeer een nieuwe temp.voeler vervangen
- vacuum lekkage
Groet Tiguan.
zit intussen een nieuwe temperatuurvoeler in
retour leiding doorgeblazen,ivm mogelijk te hoge systeemdruk
geen vacuumlekken,geen uitlaatlekken
regeling op luchtweger vrijgemaakt en dan kan ik het co percentage regelen,maar blijft bij verhoogd toerental ong 5 % co hebben
stationair meet dan 0.4 lamdawaarde 1.100
intussen ook lamdasonde vervangen zonder resultaat
uitgelezen met vag testapperatuur , geen foutcodes,daarom dacht ik aan verhoogde brandtofdruk ,maar retoer is goed open
spoelt ook mooi en voldoende door,slang losgekoppelt ter hoogte van de bobine.
morgen eerst maar eens gaan zien naar catalisator,voor de opwarmingrit had hij maar 0.6 % en nog geen 10 kms later was dat opgelopen naar 8 a 9 %
we zijn wel eens tot 4500 toeren geweest maar daar mag het niet aan liggen ,tenzij er plotseling een stuk is afgebroken, starten en rijden doet hij alsnog goed
olie is gewisseld ivm gassen in carterventilatie, geen resultaat
boegies nieuw
hou jullie op de hoogte
uitlezen
uitlezen was geen succes
geen foutcodes
intussen een nieuwe kat geplaatst en ja hoor binnen geen tijd co en lamda binnen gestelde waarden
gezien deze auto van 94 is bestaat er natuurlijk de mogelijkheid dat er ooit loodhoudende benzine gevuld is
blijft wel raar dat de eerste meting redelijk was en na de proefrit plots een veel te hoge co was
mogelijk dan toch een stuk weggeblazen tijdens het accelereren
hij had wel een grover geluid in de uitlaat ,maar gezien de achterste pot vervangen is door een spotievere kon dit natuurlijk wel normaal zijn
hij is nu wel een stuk minder rouw in de uitlaat,
blijft altijd moeilijk als je geen voorgeschiedenis hebt van een wagen,vorige eigenaar had hiermee nooit een probleem ,volgens hem
kostprijs is wel ong 300 euro voor zo n katje, je wil dan wel enige zekerheid dat het stuk is, voor je het vervangt
bij sommige heb ik in het verleden gezien dat zij een inox aansluiting voor co meting hadden op het spruitstuk ,voor de kat , was makkelijker om het verschil in co te meten voor en na kat ,bij deze was dit niet het geval
probleem is opgelost ,op naar de volgende
allemaal bedankt voor uw reakties
grts
peter
meestal als jer klopt op de kat hoor je dat deze leeg is
tenminste dat is mijn evaring
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar