na lang zoeken in het forum kan ik het toch niet echt vinden, vandaar mijn vraag hier.
Afgelopen woensdag mijn auto voor een keuring weggebracht, alles goed behalve de co waarde. De keurings meneer adviseerde mij om als eerste de lambdasonde te vervangen daar deze goedkoper is als een katalysator, zo gezegd zo gedaan, maar de waarde nog te hoog, wel iets lager dan in eerste instantie, vervolgens een katalysator op de sloop gescoord er tussen laten zetten, deze mannen verzekerden mij dat hij goed is, maar wederom, waardes wel weer nog lager, maar nog te hoog. Wat kan er nog zijn om dit goed tekrijgen. De keurings meneer adviseerde me om het hier eens te vragen. Misschien ook handig om te melden is dat de auto stationair soms onregelmatig loopt en ik heb het idee dat hij hem qua brandstof best wel lust. De meetapparatuur bij de keuring gaven wel aan dat de uitlaat dicht was. Ik ben qua auto erg verstandloos dus hoop op een oplossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
auto heeft een te rijk mengsel,daarom is het verbruik ook zo hoog. kan div oorzaken hebben. Hebben ze de auto ook uitgelezen op foutcodes?
nee ze konden hier niet uitlezen, omdat ze echt alleen maar apk doen, dus geen garage bedrijf zijn. Maar uit laten lezen is als eerste het verstandigst begrijp ik? hmmm en dat kan natuurlijk nergens op zaterdag.
12 jaar
nou,ik weet niet of auto's van dit bouwjaar door iedereen uit te lezen is aangezien het geen EOBD is. Misschien bij de dealer morgenvroeg,dan hebben ze meestal storingsdienst en mogelijk willen ze je wel hepen...
goedzo bedankt voor je reaktie, morgen maar weer een beetje vroeg op en zien of dat dan gaat lukken
12 jaar
gisteren bij een garage geweest en de boel laten uitlezen, tot mijn grote schrik 10 fout codes. De man van de garage stelde me gerust door te zeggen dat het 1 de ander zo een beetje opheft als je het probleem gevonden hebt. Hij kon mij vertellen dat de lambdasonde stuk was, de katalysator ook stuk was en de lmm en nog wat dingen waarvan ik nog nooit gehoord had. Hij zegt laten we bij het begin beginnen, en laten we eerst de lmm eens checken, want hij had het idee dat het daarmee een massa probleem was en via die kabel zat ook iets van de tankvacuumklep aangesloten die ook een storing gaf, hij volgde de kabel richting de computer en eenmaal terhoogte van de gaskabel gekomen te zijn voelde hij dat er ergens lucht aangezogen werd wat normaal dicht hoort te zitten, stukje tape erom en de auto begon meteen wat rustiger te lopen, vervolgens heeft hij in de zekeringenkast nog een 30 ampere zekering gestoken die volgens hem verwijderd was, deze zekering gaf iig stroom door voor de tankvacuumklep die normaal irritant zou tikken? en dat daarom die zekering eruit gehaald zou kunnen zijn. De storingen waren meteen verholpen en dat voor een paar tientjes. De lambda had waarschijnelijk niet vervangen hoeven worden en de katalysator ook niet. Moraal van het verhaal, laat eerst de boel eens uitlezen voordat je iets aanneemt van een ander en dan dure kosten maakt die eigenlijk niet nodig waren. Mijn auto is nu gemaakt door een zekering en een stukje tape. Morgen naar het keurstation en dan gaat hij in de verkoop.
12 jaar
een monteur met verstand van zaken zo lijkt.
Leuk he die verschillen in monteursgedachtes, maar het gaat om de storing goed te lezen en dan vanuit daar verder te kijken met de ervaring die je hebt en vaak is die ervaring/denkwijze niet aanwezig helaas. Zo zie je vaak dat de lambdasonde een storing geeft maar dat wil niet zeggen dat deze ook stuk is, deze zegt alleen wat er aan de hand is en wat gebeurd er? Ze gaan de lambdasonde vervangen met vervolgens weer dezelfde storing na een tijdje uiteraard. Meest bekende voorbeeld wat je ziet overal: lambdasonde zegt systeem te arm, dus veel gaan de lambdasonde vervangen maar het systeem is te arm door een vacuumlek heel ergens anders en de lambdasonde zegt alleen wat er mis is dus deze is juist gewoon goed enz enz enz.....
P.S. Wat ik ook wel moet zeggen is dat je wel het merk moet kennen want soms wordt je nog wel eens op het verkeerde pad gebracht dus voor iedereen: Breng je auto naar een garage die ervaring heeft met jouw merk!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar